Pilot_ Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Heisann, For et par dager gikk strømmen i huset, og et par sekunder etter på maskinen har slått seg av, begynner det å gnistre fra maskinen (trolig PSU-en) og det lukter svidd. Nå nettopp skulle jeg prøve å starte den igjen. Jeg satt i kontakta til PSU og plutselig gikk strømmen igjen. Hva er det som skjer, og må jeg ha ny PSU? Kan det være mer enn PSU-en som er ødelagt? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 det høres ut som en kortsluttning i psu ja. se på hovedkort og skjermkort om du kan se noen svarte områder rundt 24 pins kontakten og pci-e kontakten. jeg tror det var strømforsyninga som fikk strømmen til å gå. etter min mening så blir det nok kjøp av ny psu, men jeg er ikke helt sikker. jeg er ikke akkurat ekspert på psu'er liksom. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Kan nok fort vere mere enn PSU'en som har godt da. Prøv med en annen strømforsyning og se om alt fungerer. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg har dessverre ikke en annen strømforsyning liggende, men da er det i hvert fall helt sikkert at den er død? Lenke til kommentar
NadeN Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 da du så gnister fra psu'en betyr det nok at den tok kvelden skjedd med meg før akkurat det samme og det er kortsluttningen som gjorde det, alle andrekomponenter funka fresh så kjøp deg en ny hiper 580 watt du Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg vet ikke hvor den ligger på i prisklasse, men skal ta en titt inn i PC-en senere om det er svart på noen andre komponenter. Orker ikke bruke noe særlig penger på maskinen lenger, kan like godt kjøpe meg en ny. Den er såpass gammel også at den trenger langt i fra 580 watt. Så hvis det er mer som er gåent, får jeg finne noe annet å dra med på TG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå