Jankee Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Så korleis skal denne siten oppdateres med nye saker? hardkoding i html? Isåfall er er dette berre ein prototype på desginet og ikkje noko fungere site. Dermed ville eg lagt lista til 500-1000, då det trengs å implementeres som eit fungerande system. I nyheitsside må ha eit cms eller publiseringsystem som backend, og ein frontend som henter dataene fra backend og lager nyheitene. Å lage eit slikt publiseringsystem har ein heilt anna pris (legg til nokre nuller på beløpet). Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Den kodingen der kunne jeg gjort på rundt en halvtime, maks! - det er jo ingen jobb i det hele tatt (med mindre du er veldig uerfaren, noe en webutvikler som tar betalt for tjenestene sine absolutt ikke burde være) Jeg hadde ikke betalt mere en 250-300,- Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Skal du ha et .no domene på den siden må du bruke One.com, siden de har reservert det navnet... Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Tips: Ikke lurt å rippe gfx fra andre websider uten lov Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Som dere ser nå, er posten startet på "nytt". Fra og med etter den posten skal de nye innleggene komme, greit? Hvis dere ikke leste første post på nytt, så har jeg lagd et logginn system som man logger på via brukernavn og passord i MySQL databasen. (Har ikke lagt den på sida enda). Og så har jeg lagd en form som man fyller ut en tittel og innhold som blir lagt i databasen. Automatisk vil den nyeste komme på toppen, nest siste som nr. 2, tredje siste som nr. 3...og så bare fortsetter det Endret 9. januar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du har .. lært deg PHP og MySQL på to dager og laget et CMS? Sorry, mac - dette er alt for godt til å være sant. Tipper det er fullt av sikkerhetshull o.l - no offence. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Du har .. lært deg PHP og MySQL på to dager og laget et CMS? Sorry, mac - dette er alt for godt til å være sant. Tipper det er fullt av sikkerhetshull o.l - no offence. 7681918[/snapback] 2 dager? Jeg har drevet med PHP og MySQL i cirka 2 eller 3 uker nå :s Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Følgende skrev du 6. Januar (tre dager siden): Publiseringssystem som? Jeg driver og prøver å få til et slags nyhetssystem så han som eier sida kan bare bruke en form for å legge til nye nyheter, men jeg finner ingen. (Utenom et som ikke fungerte, skal ikke være noe sånn cutenews, eller wordpress osv). 2-3 uker er likevel, i mine øyne, altfor lite. Jeg har drevet aktivt med dette i et par år og vil si jeg vet hva som kreves av et CMS. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 2-3 uker er likevel, i mine øyne, altfor lite. Jeg har drevet aktivt med dette i et par år og vil si jeg vet hva som kreves av et CMS. 7682009[/snapback] Ja, men når arbeidsgiver vil ha det siden han ikke kan (X)HTML så er det bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Ikke om det er et stort sikkerhetshull, nei. Kan du ikke bare bruke en ferdigløsning? redigert: Kan du vise oss dette systemet? Gjerne kildekode også, så kan vi bedømme Endret 9. januar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hente de tre siste nyhetene ut fra databasen: <?php $con = mysql_connect("localhost","brukernavn","passord"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("database_navn", $con); $result = mysql_query("SELECT * FROM tabell_navn ORDER BY `id` DESC LIMIT 0, 3"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $row['title']; echo "<br />"; echo "<br />"; echo " " . $row['content']; echo "<br />"; echo "<br />"; echo "<br />"; } mysql_close($con); ?> Legg til ny nyhet: leggtil.php: <html> <head> <title>Legg til nyhet</title> </head> <body> <form action="insert.php" method="post"> <p>Tittel<br /> <input type="text" name="title" /></p> <p>Innhold<br /> <textarea rows="20" cols="60" name="content"></textarea></p> <p><br /> <input type="submit" value="Legg til nyhet!" /></p> </form> </body> </html> insert.php: <?php $con = mysql_connect("localhost","brukernavn","passord"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("database_navn", $con); $sql="INSERT INTO news (title, content) VALUES ('$_POST[title]','$_POST[content]')"; if (!mysql_query($sql,$con)) { die('Error: ' . mysql_error()); } echo "Nyhet lagt til."; mysql_close($con) ?> Logg inn <?php $db=mysql_connect("localhost", "brukernavn", "passord"); mysql_select_db("16592", $db); $bruker = htmlentities($_POST['navn']); $pass = htmlentities($_POST['pass']); $bruker = mysql_real_escape_string($bruker); $pass = mysql_real_escape_string($pass); $query = mysql_query("SELECT bruker, pass FROM tabell_navn WHERE bruker = '$bruker' AND pass = '$pass'"); if(mysql_num_rows($query) == 1 OR $_SESSION['online'] == true ) { $_SESSION['online'] = true; echo " Velkommen $bruker! <br /> <br /> <a href='logout.php'>Logg ut</a> "; } elseif(isset($_POST['navn']) && mysql_num_rows($query)== 0) echo " <span style='color: red;'>Feil brukernavn eller passord</span> <br /> <form action='' method='post'> <p>Brukernavn</p> <input type='text' name='navn' /> <p>Passord:</p> <input type='password' name='pass' /> <input type='submit' value='Logg inn' /> </form> "; else { echo " <br /> <form action='' method='post'> <p>Brukernavn</p> <input type='text' name='navn' /> <p>Passord:</p> <input type='password' name='pass' /> <input type='submit' value='Logg inn' /> </form> "; } mysql_close($db); ?> Tror det var alle ^^ Endret 9. januar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Akkurat hva jeg trodde. Gi meg link til "Legg til ny nyhet" f. eks, og jeg kan fucke up hele systemet ditt på 15 sekunder. Du må lese mye mer når det gjelder sikkerhet ang. PHP. Og *ALDRI* bruk slike inputvariabler direkte. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Å ja. Men sånn som logginn system har jeg ikke lagt på "utenfor" legg til nyheter systemet enda. Men har du noen andre PHP koder som er bedre enn dette? Endret 10. januar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Berre for å underbygge loathsome. Eit godt og trygt cms-system er ikkje funne opp på 1,2,3. Mi dataerfaring. Hovudfag informatikk. 3 år som utvikler, derav 1,5 år på eit cms-system. Lenke til kommentar
knuterik91 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 jeg er ikke så god i php...men bruker du md5 kryptering? kan hjelpe littt....finnes bedre metorder å kryptere da...men ikke det at jeg er så god Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 jeg er ikke så god i php...men bruker du md5 kryptering? kan hjelpe littt....finnes bedre metorder å kryptere da...men ikke det at jeg er så god 7689569[/snapback] MD5 er en hash - kan forklares som en ikke reversabel kryptering Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Sniker inn et spørsmål her, så for jeg heller opprette en egen topic om det sporer helt av. Skal også sette opp et nettsted for en organisasjon, det er snakk om wordpress med div tilleggs funksjoner som samt brukerforum ol. Lurer litt på hva man kan ta for slikt? Mine oppgaver blir jo design av template til wordpress, samt oppsett og drift. Har tenkt noe rundt 1000 til 2000,- pluss drift (utleie av webhotell), er dette passende? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Sniker inn et spørsmål her, så for jeg heller opprette en egen topic om det sporer helt av. Skal også sette opp et nettsted for en organisasjon, det er snakk om wordpress med div tilleggs funksjoner som samt brukerforum ol. Lurer litt på hva man kan ta for slikt? Mine oppgaver blir jo design av template til wordpress, samt oppsett og drift. Har tenkt noe rundt 1000 til 2000,- pluss drift (utleie av webhotell), er dette passende? 7701794[/snapback] Tja, det kommer jo selvfølgelig an på dine kunnskaper og hvordan du utfører arbeidet. Finner du et ferdig template og setter opp WP er det verdt 200,-. Derimot, dersom du jobber strukturert med respektive partner og lager et godt, gjennomført design med god kode og har alt under kontroll ville jeg (med lang erfaring i bakhold) betalt rundt 1000-1500,-. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Joda, det ville nok gått for sistnevnte alternativet, ihvertfall godt opp mot. Det blir mer en bare installasjon og førstegangs oppsett. Skal som sagt lage design/utforming, legge til en del tilleggs funksjoner og administrere et større forum (blir vel opp til 3-500 brukere). Regner med at jeg setter lista rundt 1500,- Endret 11. januar 2007 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
nyland Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Et lite spørsmål.Dette programet ditt henter/stjeler nyheter fra andre. Hæstad nyheten er "stjålet" fra VG, jeg regner med at fotografen av Hæstadbildet (Foto: Nicolai Prebensen) blir lettere iritert at dere bruker hans bilde uten kreditering og betaling ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg