olais Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hei, Jeg satte inn en gammel harddisk med Fedora på maskina. Men det er en god stund siden jeg brukte denne disken så innloggingspassordet for bruker har jeg glemt. Husket imidlertid passordet for root, så jeg kan logge meg på med det. Det jeg lurer på er om brukerpassordet ligger i en eller annen fil et sted, så jeg ved hjelp av root kan få tak i det. Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Vet ikke om du kan få tak i passordet noe sted, men som root kan du kjøre "passwd dinbruker" og så kan du sette ett nytt passord. Lenke til kommentar
olais Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Takk, skal prøve det Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har du ikke sånn brukerinstillinger i Fedora da? Du kjører vel sikkert GNOME? og der skal det være bruker instillinger. Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Du får ikke tak i passordet i ren tekst, men du kan få tak i passordet kryptert i filen /etc/shadow hvis du har tilgang til å lese den og det har du som root. Dette er nok ikke den beste måten, den beste måten her vil være den som Plexiglass har forklart, dette er veldig enkelt og tar sekunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå