Gå til innhold

MSI K9A Platinum noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde opprinnelig tenkt å kjøpe et Sapphire Pure Crossfire AM2RD580Adv men jeg fikk mail fra nettbutikken jeg har bestilt fra at det ikke var på lager. Jeg tenkte at jeg skulle prøve å få byttet til Sapphire Pure Crossfire AM2RD580 hvis jeg får litt avslag på det :) Eller om jeg skal gå for MSI K9A Platinum istedet. Jeg finner ikke noen erfaringer på det, alt her ser ut til å være skrevet om k9N og ikke k9a.

Planen er å kjøre to x1950xt på kortet, vet dere forresten om man ikke trenger den "crossfire" kabelen lengre med 580-brikkesettet?

Mvh Johnny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X1950 (Pro) korta har litt av Crossfire løsninga i chippen på skjermkortet, nå er det to "bruer"(fleksible printkort) som blir kobla mellom skjermkorta, de følger skjermkorta, hovedkortet må støtte Crossfire. Har ikke studert nok på 1950XT korta (Har HIS X1950Pro "turbo" selv).

Har et ASUS A8R32-MVP Deluxe (S939 kort med 3200Crossfire) på postkontoret i morgen :dribble: RD580 brikka til ATI, blei vel utvikla for AM2 ++, kom heldigvis på noen 939 hovedkort og :thumbup: Leste litt om 939 kortet i romjula og det fikk gode kritikker, nok til at eg la inn ordre hos PCUtstyr før Norek gikk tomme (og forblir? siden 939 er gravdlagt..). PSData har ASUS sitt AM2 i prislista, men leveringstid :( (antatt lager 9. januar)..

CrossFire løsninga til ATI har vel blitt glemt av de fleste, nVidia si SLI løsning har vært skrive desto mer om :!: selv om den kanskje er svakere på og utnytte skjermkorta?

Lenke til kommentar

Jeg er litt sånn at når man har dårlige erfaringer så skal det litt til for å vende tilbake til den produsenten. Jeg hadde et Asus kort tidligere som jeg var plaget med, dessuten var det vel en periode hvor Sapphire og Asus hadde kompatabilitetsproblemer? Så derfor er jeg litt motvillig til å kjøpe Asus. Derfor står det mellom MSI og Sapphire akkurat nå for min del. Sapphirekortet har fått god omtale som jeg kunne ha lest, men ikke funnet noe om MSI kortet

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg fant litt info på noen engelske sider etter litt leting + en dansk. Der stod det vel sånn i korte trekk at Sapphire kortene (var vel spesielt det som ikke har "adv" i endinga) var overpriset og sånn generelt så var det litt mere +'er på MSI hovedkortet.

Så da ble det MSI.

Jeg så forresten litt på HIS grafikkort men pga. gode erfaringer med Sapphire og en god pris så ble det Sapphire.

EDIT: Joda jeg var klar over at det var flere kort med ATI chipsett, men DFI og en del andre kort var ganske mye dyrere enn MSI og det billigste Sapphire

Endret av Johnny2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...