--7 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 2.0i-8V Sedan 116 09.88-11.95 C20NE Modell: Vectra A, 88-95 KW: 85 Volum: 1998 Sylinder: 4 Karosseri: 86_/87_ TecDoc: 7183 Anmerkning: OHC Har lenge lyst et par lamper som helst ikke skal lyse, disse er for bremser og el. Har sjekket (og sjekker regelmessig) bremseveske og bremsene bak er byttet. Tror ikke bremsebeleggsensor (kun foran) gir utslag her, da det er en del belegg igjen foran. Batteriet lader og er aldri tomt. Det jeg prøver å komme frem til er at varsellampene ikke lyser av den grunn de skal. Jeg tror det er en feil med det elektriske. De nevnte ikke dette på EU-kontrollen for en måned siden... I tillegg var jeg på NAF-test i sommer men kan ikke huske at de nevnte noe heller. Bilen lader fint, starter hver dag uten problemer, men nå i det siste har den begynt å dø midt under kjøring. Dette er selvsagt litt upraktisk. Strømmen forsvinner ikke, det er bare motoren som stopper. Starter fint opp igjen etterpå. Klarer ikke sette det 100% i sammenheng med strømfeil, men det har skjedd at plustelig begynner f.eks tåkelys bak å virke etter ikke å ha virket for 10 min siden. Samme nødblink. Stoppet i dag midt i en sving og akkurat da virket selvsagt ikke nødblinken, selv om den gjorde det 2 min tidligere (hyppige breakdowns i dag). Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte... Lampen som lyser når bilen dør ser omtrent slik ut: Feilmeldingen i håndboken gir ikke noe særlig mening. What to do? Noen som har en opplagt løsning? Det er ikke noe særlig irr på batteripolene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Når varsellampen for motorstyringen lyser, vil normalt årsaken til feilen bli logget. Stikk innom et Opel-verksted og be de lese ut feilloggen. Ikke alltid den er riktig, men for en erfaren mekaniker kan det være en god indikasjon om hvor feilsøkingen bør begynne. Lenke til kommentar
Reime Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 har du bytta pærer i instrument panelet noen gang?? vist det er blit sat i en pære som gir mindre motstand en det dynamoen skal ha vil dene lyse og dynamoen vil ikkje lade 100%, men du vil ikkje merke den store forskjelen med mindre du bruker mye strøm dynamoene pleier vanligvis og være støre en dei egentlig trengdte. (har hat same problem selv og på verksted fant dei ikkje ut av det, det var faren min som fant ut av det og det viste seg og vær pæra) bremselyset kan være noe feil med nivå sensoren, hvorfor den stopper kan være mange ting... fuktighet/vann i fordeler vist skjermer under bilen mangler... ellers har eg ikkje så mye mer og komme med men er du litt tolmodig så er det sikkert flere råd og få folk er ganske greie her i forumet:p Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 For å teste lade/bremselampen kan du sette strøm på den tynne blå ledningen fra dynamoen.Da skal de slukke.Gjør de det er det feil i dynamoen.Den skal gi spenning ut på den for å slukke lampa når den lader. Les ut feilkoder som nevnt.Har du sort fordelerlokk (ikke orange) så fordeleren et problem på de,men det er jo mange muligheter så les av feilkode.Du kan kortslutte to ledninger i diagnosestikket å lese av antall blink i lampen hvis du vil lese av selv. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Ok, skal prøve å få sjekket dynamoen og fordeler til helga. Terskelen for å dra til et merkeverksted og be dem lese ut feilkoder er nok ganske høy for meg. De klarer sikkert å få penger av meg for en sånn tjeneste... Fikk også et tips om at det muligens er en koblingsfeil, så spørs det vel om jeg finner den. Men kan koblingsfeil få motoren til å stoppe? Takk for tips så langt! Endret 2. januar 2007 av --7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hos mitt Opel-verksted tar de aldri noe for å lese ut feilkoder, og dersom du er heldig, får du en mekaniker med peiling som kan hjelpe deg videre. Jeg må kanskje legge til at jeg har et godt forhold til mitt merkeverksted.... Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Vis du skal inn på et verksted får og lese av feilkoder må du passe på at det ikke er så alt for lenge sia motorlampa har lyst da feilkoder sletter seg selv etter ett vist antall starter av motoren på denna modellen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå