Gå til innhold

trenger hjelp til bygging av basskasse

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg skal bygge en kasse til min 10" jbl bass som jeg akkurat har fått tak i.

denne kassen skal stå i leilighetene, lurte på om noen kunne lage en tegning i sketch up eller noe lignende, på hvordan den kan se ut, og også kommer med detaljene på hvor mange liter den burde være på, hadde håpt den ikke måtte være altfor stor siden den skal stå ved tv.

Håper på raskt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn ut hvilken modell det er så finner du nok ut hvor skor kasse du bør lage.

Er det en bilderørs tv? Hvis det er det burde du kjøpe skjermekopp

ellers kan du få missfarging på tven

7630479[/snapback]

det er ett bilderørs tv ja. har hatt problemer med missfarging på tv før, men slik jeg har oppsatt ting nå, sliter jeg ikke med det, men kan jo godt hende det kommer tilbake når jeg får en bass til..

skal se om jeg kan finne ut hva slags modell det er, men vil jo helst ha kassa så liten som mulig siden den skal stå i sofaen.

Lenke til kommentar
Slenger meg med jeg og, her er anlegget mitt

2.1 anlegg, Dali 808 høytalere, hjemmebygd 12" sub med et Dynabel D12 element, gammel tandberg TR200 forsterker (2*20W :p) og en hjemmelagt monoforsterker til subben. Målte den i helga til 200 kvalitetswatt i 4 ohm ^^

7320418[/snapback]

Han har bygd en kasse til en 12" så du kan jo sende han en pm å høre om mål og hvordan demping osv

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

nå har jeg "etter lang tid" fått noen til å lage kassa til meg, er det noen som vet hva slags forsterker jeg må ha til en bass som dette?

altså en forsterker som skal stå i basskassa, som er koblet til hovedforsterkeren, vet ikke hva denne forsterkeren som står i basskassa kalles jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...