Gå til innhold

Hva en gjennomsnittlig person løfter ...

Anbefalte innlegg

Følgende tall er gjennomsnittet for personer i 20-årene (dette er amerikansk statistikk, og kan variere en smule fra hva en gjennomsnittlig nordmann klarer):

Gjennomsnittlig høyde: 178–183 cm.

Gjennomsnittlig vekt: 72,8–81,9 kg.

Benkpress: 50% av alle i undersøkelsen løftet 61 kg, og kun 10% løftet 77,5 kg eller mer (vær obs. på at dette er en veldig teknisk øvelse).

Markløft: 50% løftet 95 kg, 10% løftet 110 kg eller mer (vær obs. på at også dette er en veldig teknisk øvelse).

Squat: 50% løftet 85 kg, 10% løftet 115 kg eller mer.

Dermed kan vi konkludere med at fjortisser som skryter av benkpress-rekorden sin lyver ræva av seg. :innocent:

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjennomsnitt: Her er jeg 1cm over :D

Gjennomsnitt vekt: Almost over!

Benkpress: Over gjennomsnittet.

Markløft: Over gjennomsnittet vil jeg tro.

Squat: Trener med gjennomsnitt maksløft ;)

Og ja er moro med 14izzer som skryter på seg 140kg i benk.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Størrelse: under snittet

Benkpress: antakelig blandt dei 10 sterkaste prosenta (har ikkje løfta meir enn 75 Kg, men det var relativt lett)

Markløft: Fortsatt blandt dei 10 "sterke" prosenta, dog ein bra bit over 110 kg.

Knebøy: Her er eg skeptisk, korleis kan det vere 10% som løfter 115 kg+ på bøy medan 10% løfter kun 110 Kg i markløft? Må sei meg blandt 85 kg's løfterane her, men løfter då ass to grass ;)

Lenke til kommentar

Merk jeg kjører ikke 1RM, men 8-10RM på alle tester.

Høyde: 178

Vekt: 75-90 (deff/bulk)

Benkpress: Trener ikke benk pga. skulderskade. med hantler tar jeg på en normal dag 40-50pr hantel før skulderen gir etter. Er veldig på dagsform, men ikke en øvelse jeg ser på som en som viser styrken.

Markløft: 150-190 dyp, strict mark tatt i sumostil

Squat: 150-180 ass to the grass

Lenke til kommentar
Følgende tall er gjennomsnittet for personer i 20-årene (dette er amerikansk statistikk, og kan variere en smule fra hva en gjennomsnittlig nordmann klarer):

7627118[/snapback]

20-årene vil si 20-29 år? En utrenet 29 åring burde være mer ferdigutviklet når det gjelder kroppstyrke enn en på 20. Skal jeg kommentere resultatene synes jeg benk og squat virket reele, men ble litt overrasket over markløft resultatene etter hva mine egne erfaringer. Har kanskje en sammenheng med at jeg alltid har vært sterkere i bena i forhold til resten av kroppen.

Ok, mine resultater ca.

Høyde: 173 cm

Vekt: ca 75 kg

Benk: Over gjennomsnittet, 7x kg vil jeg tro på maksløft siden høyeste jeg har tatt er 67,5 for 1 år siden.

Markløft: Aldri prøvd på noe høyere enn 80 siden jeg synes dette er tungt nok.

Knebøy: Høyeste jeg har tatt tror jeg var 130 kg for en god stund siden, tyngste jeg har tatt i det siste er 120 kg. Maksløft er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

7627118[/snapback]

20-årene vil si 20-29 år? En utrenet 29 åring burde være mer ferdigutviklet når det gjelder kroppstyrke enn en på 20. Skal jeg kommentere resultatene synes jeg benk og squat virket reele, men ble litt overrasket over markløft resultatene etter hva mine egne erfaringer. Har kanskje en sammenheng med at jeg alltid har vært sterkere i bena i forhold til resten av kroppen.

Ok, mine resultater ca.

Høyde: 173 cm

Vekt: ca 75 kg

Benk: Over gjennomsnittet, 7x kg vil jeg tro på maksløft siden høyeste jeg har tatt er 67,5 for 1 år siden.

Markløft: Aldri prøvd på noe høyere enn 80 siden jeg synes dette er tungt nok.

Knebøy: Høyeste jeg har tatt tror jeg var 130 kg for en god stund siden, tyngste jeg har tatt i det siste er 120 kg. Maksløft er jeg ikke sikker på.

7632038[/snapback]

Det er vel når man er rundt 20 at muskler og beinbygning er ferdig utviklet?

Lenke til kommentar
Det er vel når man er rundt 20 at muskler og beinbygning er ferdig utviklet?

7633553[/snapback]

Ja sånn sett, men nå mener jeg utrenet så har en person på 29 jobbet som regel mye mer og får mer muskler på den måten. Derfor jeg uthevet utrenet. Trenede personer vil dette ike gjelde siden styrken dem får er iforhold til hvor mye dem trener osv.

Lenke til kommentar

23 år (kan vel kalle det 20 årene.)

Benk 80+ (ikke sikker på hvor mye, men, sist jeg maksa, så var det 80 i går løfta jeg 80x2)

Mark vet ikke maks, treningsvekt 130kg

Knebøy(squat) 145 maks, sist jeg testa, (dype knebøy)

Høyde 175

Vekt ca 78 kg, på tur ned.

Ps : Jeg løfta 75kg når jeg var 16 uten å ha trent benkpress. Jeg begynte å trene for ca 1 år siden, da etter 2 års treningsstopp. (jeg var rævva svak, men det kommer seg)

Du må huske på at dette er tatt på normale folk, "normale folk" trener ikke (ivertfall, så kan andelen av mine venner som faktisk trener telles på 1 hånd, de som trener stryrke... vel, meg og en til)...

Hallo, testen er kommet fra landet der de har RULLETRAPP inn på treningssentrene.

Lenke til kommentar

Jeg er over i nesten alt. 16år.

Gjennomsnittlig høyde: 185 cm.

Gjennomsnittlig vekt: 90- 95 kg. (jula sitter igjenn)

Benkpress: 95kg

Markløft: Er ikke sikker her, men godt over 100.

Squat: Her er jeg ikke sikker, men trener med 105 3x4.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

19 år, 73 kg, 185 cm. (yngre, lett, men innenfor, høyere)

Benk: Over, trolig opp mot 80 (trener med 67,5)

Markløft: Usikker, trener nesten aldri, men tror jeg ville hatt problemer.

Knebøy: Tror jeg ville greid det, men ikke rompa nedi.

Benstyrke er heller ikke det jeg prioriterer høyest...

Hadde vært artig om en av løpsgutta Equilibrium eller Deathie kunne skrevet ned hva de tar i knebøy...

EDIT: Dette tar kaka. Nå husket jeg ikke engang hvor gammel jeg var :nei:

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Hadde vært artig om en av løpsgutta Equilibrium eller Deathie kunne skrevet ned hva de tar i knebøy...

Spørs jo om de er 60-100 eller 1000m løper. På kortdistanse er det en fordel å være kraftig i føttene, men på lengre distanser 1000m+ så er det en fordel å være så lett som mulig.

Jeg er brukte å springe 60 og 100m når jeg var yngre. Jeg har dog ikke tatt verken knebøy eller markløft før jeg ble eldre. Knebøy er nok den øvelsen du vil se det best på. Spesielt hvis det er kortdistanseløpere. Tok mellom 160-170 i maskin for føttene når jeg testa det. (du ligger på rygg og presser, jeg var 16-17) men det er ikke sammenlignbart med knebøy, mye, mye lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...