inlimbo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hei, eg har nett kjøpt meg eit PowerColor X1950 AGP kort. Etter å ha fjærna mitt gamle 9800 PRO kort og sett i det nye så får eg ikkje systemet til å fungere lenger. Det henger seg opp rett etter boot from cdrom. Altså, det skal til å starte GRUB som ligger i MBR men den klarer det ikkje. No har eg satt i det gamle kortet og det fungerer fint. Eg har den nyaste bios versionen. ABIT kv8-max3 HK. Nokon som har nokre tankar om kva som kan vere gale ?? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvor stor er strømforsyningen din? Om den er litt for liten så kan det bli litt problemer tipper jeg, sjekk med en kompis som har bedre psu og se om han får det samme problemet på hans maskin. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tilkoblet ekstra power til skjermkortet? Lenke til kommentar
inlimbo Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Tanken har streifa meg at det kan vere PSUen som er for dårleg. Den er ganske crap. Ja, eg har kobla til ekstra straum Lenke til kommentar
inlimbo Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Hmm, no har eg fått kortet til å fungere. Eg bytta frå onchip sata til onboard sata. Må ha vert ein eller anna rar konflikt. Takk for all respons kara. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Jo, har faktisk aldri opplevd at skjermkort kan lage slik type trøbbel ved oppstart, men det er en første gang for det meste. Post forøvrig gjerne dine videre erfaringer i denne tråden. Alltid interessant å se hvordan folks systemer yter med dette kortet. Endret 2. januar 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
inlimbo Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Eg skal poste min erfaring når eg får kortet til å fungere... Etter eg klarte å boote, ved å bytte frå via sata til sil sata så har eg fått nye problem. Når eg kjøyrer 3d låser pcen seg etter ca 5 minutt. Har prøvd 3dmark05, WoW og NFSC. Luringen som eg er tenkte eg at det var min crappye psu (300W) som var problemet. Så i dag kjøpte eg meg ein ny 400W northq psu, men pcen låser seg forsatt etter ca 5 minutt speling/benching. Eg har installert nyaste ati drivera og via drivera for chipset, men ikkje hoen om det går Har forsåvidt også trekt ut allt av unødige kort frå pci og disabla ymse anna i bios. Endret 3. januar 2007 av inlimbo Lenke til kommentar
inlimbo Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 No laster eg ned drivera direkte frå powercolor, men serveren suger så det tar nok 1 time Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå