spot Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har nettopp satt sammen en ny maskin som består av: MSI 648MAX hovedkort 533 mhz (<--8x AGP / SIS648) MSI G4-TI4200 128 mb (<--4x AGP /VTP 128 P4 2,4 mhz m/533 mhz PC2700 DDR minne (333 mhz) Chieftek m/standard strømforsyning Ved første gangs innstallering lot til at alt fungerte og maskinen fungerte som normalt. Etter et par dager slo maskinen seg av. Når den nå ble skrudd på igjen ville ikke skjermen slå seg på og det er usikkert hvor langt den kommer i boot-prosessen også. Skjermen er svart, men vifter og alt går. Status LED på hovedkort tyder på normal kjøring og ingenting av temperaturer skulle ha noen grunn til å være høye. Jeg trodde først det var hovedkortet og/eller proessor, og fikk tilsendt nytt av disse. Det viste seg at samme feil oppsto. Jeg har forsøkt å sette grafikkortet i en annen maskin. Her virker det i ca 3 min, før det slår av skjermen. Dette lukter egentlig for høye temperaturer, men jeg kan ikke skjønne at kortet skulle bli varmt. Jeg har også forsøkt å resette CMOS, uten hell. Slik jeg forstår det må det da være en av disse feilene (i prioritets rekkefølge): 1. ødelagt grafikk-kort 2. ødelagt minne 3. inkompabilitet mellom grafikk-kort/hovedkort i form av AGP hastigheter som har blitt endret e.l. 4. inkompabilitet mellom grafikk-kort/minne eller konfigurasjonsfeil 5. feil i voltstyrke (1,5 / 3,3 v) --> lite trolig(?) Kan noen gi meg noen tips om hva som er galt og hva som eventuelt kan gjøres for å unngå at samme feil oppstår hvis det f. eks skulle være grafikkort (får nytt om litt...) Lenke til kommentar
tellus Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hadde akkurat samme prob. med dette kortet : MSI KT4 ULTRA-BFISR Hovedkort Socket A - KT400, SATA, IEEE1394, ATX, BlueT, GbLAN funka noen dager. plutselig hang maskinen seg rett etter bios, måtte skru av da ville den ikke starte etterpå..kom ikke inn i bios. vifter gikk, ingen bip og inger monitor skrudde seg på.. kortet ble sendt til komplett men testet OK. så ikke vet jeg. bestilte asus kort og brukte angrefrist.. min ram var også kaputt. jeg bytta foresten alt for å finne ut hva som var galt... strømforsyning,skjermkort,ram,cpu ALT. så hvordan komplett kan si dette kortet er ok vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå