Anders Moen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Er det noen som kan si hva som er galt på linje 8? (linje 8 gjort fet) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php $LOGGED_IN = false; unset ($LOGGED_IN); function userl_isloggedin() { global $supersecret_hash_padding, $LOGGED_IN; [b] if (IsSet ($LOGGED_IN) {[/b] return $LOGGED_IN; } if ($_COOKIE['user_name'] && $_COOKIE['id_hash']) { $hash = md5($_COOKIE['user_name'] .$supersecret_hash_padding); return true; } else { return false; } else { return false; } } function user_login() { if (!$_POST['user_name'] || !$_POST['password']) { $feedback = 'ERROR - Missing username or password'; return $feedback; } else { $user_name = strtolower($_POST['user_name']); $password = strtolower)$_POST['password'] $crypt_pwd = md5($password); $query = "SELECT user_name, is_confirmed FROM user AND password='$crypt_pwd'"; $result = mysql_query($query); if (!result || mysql_num_rows($result) < 1) { $feedback = 'ERROR - User not found or password incorrect'; return $feedback; } else { if (mysql_result($result, 0, 'is_confirmed') == '1') { user_set_tokens($user_anem); return 1; } else { $feedback = 'ERROR - You may not have confirmed your account yet'; return $feedback; } } } } } function user_logout() { setcookie('user_name', '', (time()+2592000), '/', '', 0; setcookie('id_hash', '', (time()+2692000), '/', '', 0; } function user_set_tokens($user_name_in) { global $supersecret_hash_padding; if (!$user_name_in) { $feedback = 'ERROR - No username'; return false; } $user_name = strtolower($user_name_in); $id_hash = md5($user_name.$supersecret_hash_padding); setcookie('user_name', $user_name, time()+2592000, '/', '', 0); setcookie('id_hash, (time()+2592000, '/', '', 0); } ?> Error meldinga jeg får er: Parse error: syntax error, unexpected '{' in /var/www/hotserv.dk/users/andersmoen/scripts/php/login_funcs.inc on line 8 Det er til et login script jeg fant i PHP Bible Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Edit: Leste ikke atte du hadde gjort linje 8 fet med vilje... Heh =) Endret 2. januar 2007 av Pondi Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Mangler en sluttparantes på linjen du prøvde å utheve (den skal foran krøllparantesen) slik: if (IsSet ($LOGGED_IN)) { Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Ok, takk. Det funka vett, men da fikk jeg en ny error lenger ned på sida (linje 28) Error: Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /var/www/hotserv.dk/users/andersmoen/scripts/php/login_funcs.inc on line 28 Code $query = "SELECT user_name, is_confirmed FROM user AND password='$crypt_pwd'"; Tror dette er riktig linje. Edit: Kanskje jeg må ha en connection til MySQL databasen min og lage et table som har user_name og password først? Endret 2. januar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Feilen er her:(to linjer over der du sa) $password = strtolower)$_POST['password'] det skal være $password = strtolower($_POST['password']); Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Takk takk. Du ser vel ikke flere feil nå? Har fått en feil til Parse error: syntax error, unexpected ';' in /var/www/hotserv.dk/users/andersmoen/scripts/php/login_funcs.inc on line 53 Driver å teller meg til linja så. Men ser du enda flere? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) function user_logout() { setcookie('user_name', '', (time()+2592000), '/', '', 0; setcookie('id_hash', '', (time()+2692000), '/', '', 0; } begge setcookiekallene mangler avsluttende parantes. slik: function user_logout() { setcookie('user_name', '', (time()+2592000), '/', '', 0); setcookie('id_hash', '', (time()+2692000), '/', '', 0); } Nest siste linje, denne: setcookie('id_hash, (time()+2592000, '/', '', 0); mangler en apostrof etter id_hash og har en parantes for mye. slik: setcookie('id_hash', time()+2592000, '/', '', 0); Endret 2. januar 2007 av Nazgul Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Parse error: syntax error, unexpected ',' in /var/www/hotserv.dk/users/andersmoen/scripts/php/login_funcs.inc on line 65 Hva nå? Skjønner ingenting snart :s Edit: sånn ser function user_logout() ut nå: function user_logout() { setcookie('user_name', '', (time()+2592000), '/', '', 0); setcookie('id_hash', '', (time()+2692000), '/', '', 0); } function user_set_tokens($user_name_in) { global $supersecret_hash_padding; if (!$user_name_in) { $feedback = 'ERROR - No username'; return false; } $user_name = strtolower($user_name_in); $id_hash = md5($user_name.$supersecret_hash_padding); setcookie('user_name', $user_name, time()+2592000, '/', 0); setcookie('id_hash', (time()+2592000, '/', 0); } Endret 2. januar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Nest nederste linje som jeg sa, det er en startparantes for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå