Gå til innhold

Kabel til S/PDIF?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan opplyse om at trikset ved bruk av en analog kabel fra PC til reciever ikke virket, har forsøkt både hvit og rød kabel :'(

 

Når jeg går inn i sound setting ser jeg at "SPDIF" slideren er grået ut, kan dette være årsaken?

 

Jeg har valgt "output digital audio source" i min "Sound manager"

Lenke til kommentar

Om du ser inne i pluggen.. lyser det rødt der?

 

Gjør det det så er det ikke rart du ikke får lyd. For den der kabelen du prøvde (hvit/rød) er vel en slik billig tynn kabel som ikke har fiber kjerne. Du ser det om tuppen er bare metall = ikke fiber kjerne. alla den kabelen som er linket til chlas olson.

 

Så lyser det rødt inni pluggen på maskina må du enten kjøpe en slik jeg linket deg tidligere.

eller en slik som TXD1979 linket deg

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

er jo fullt klar over at en kopperkabel ikke er en optisk kabel.... :) Det lyser inni der ja, men det var da noen som sa at det var mulig at PC'n støttet både S/PDIF over coax og toslink?

 

Er du sikker på at PC'en ikke støtter begge deler?

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
er jo fullt klar over at en kopperkabel ikke er en optisk kabel.... :) Det lyser inni der ja, men det var da noen som sa at det var mulig at PC'n støttet både S/PDIF over coax og toslink?

 

Er du sikker på at PC'en ikke støtter begge deler?

7651348[/snapback]

 

Nå skal ikke jeg være for epplekjekk her :cool: , men ja de mener jeg. For da skulle du fått DD/DTS lyd på reciveren din med den kabelen du allerede har prøvd.

 

S/PDIF = coax og eller toslink ja.

Lenke til kommentar

jeg tviler på att din pc støtter coax, da du allerede har prøvd med den kabelen du sa.

 

Stikk deg en tur på expert i dag og kjøp deg en tilsvarende som jeg linket deg tidliger. De har noen som er rimeligere enn den også. (Husker ikke produsent) men hele den rimeligere er helsort.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...