Xvani Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Hei! Jeg er litt i tvil om hvordan jeg skal koble PCn til surroundanlegget mitt. Jeg har en minijack utgang som støtter S/PDIFpå den bærbare, og forsterkeren støtter både RCA og Toslink. Må jeg da kjøpe en minijack-RCA plugg, eller er det noe jeg ikke har forstått? Takker for svar! Lenke til kommentar
mago Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 en mono plugg/overgang bør vere tilstekkelig fra lydkortet, også en vanlig rca sjøtekabel til forsterkeren http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383554 Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2007 er 6.3mm mono det samme som RCA da? - tror ikke pluggen i forsterker er 6.3mm =/ Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2007 6.3mm er ikke RCA, jeg trenger dermed en 3.5mm til RCA/Toslink adapter, noen som vet hvor man får dette? Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 6.3mm er ikke RCA, jeg trenger dermed en 3.5mm til RCA/Toslink adapter, noen som vet hvor man får dette? 7634582[/snapback] Denne funker mye bedre. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383535 3,5 mm jack inn på spdi/f porten på den bærbare og den hvite RCA pluggen inn på forsterkeren. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 ah, vurderte å teste noe slikt, har tusen sånne. Skal testes!! Vet du hvorfor det er den hvite, og ikke den røde som må brukes egentlig? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) kabelen på chlas er ikke for digital/optisk men du får jo kjøpt fiber-optisk kabel med toslink i ene enden som passer i forsterken din og fiber-optisk 3.5mm i andre enden som passer i din bærbar pc. Endret 4. januar 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) altså, om den er "beregnet" for digitallyd er vel totalt likegyldig, den er 75Ohm og er kopper. Det er alt som trengs. Forskjellen ligger i hvordan signalet blir sendt, ikke nødvendigvis i kabeltypen. (når det er kopper er det seff ikke optisk ) Tester det først, funker det - så vil jeg sannsynligvis ikke høre forskjell om jeg kjøper en kabel til 10.000kr Endret 4. januar 2007 av Xvani Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Det er sannsynligvis optisk digial utgang i 3,5mm kontakten ja. Det går ann å sjekke ved å skru på den digitale utgangen og se om det er rødt lys der. Jeg bruker selv en kabel som fulgte med en minidisk-spiller jeg har. Den har 3,5mm jack i ene enden og vanlig toslink optisk firkantplugg i andre enden, og er optisk altså. btw; min pc er en asus M6 bærbar. Har hørt om andre bærbare med optisk digital utgang, men har ikke hørt om bærbare med spdif over coax. Endret 4. januar 2007 av Andlier Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 kabelen på chlas er ikke for digital/optiskmen du får jo kjøpt fiber-optisk kabel med toslink i ene enden som passer i forsterken din og fiber-optisk 3.5mm i andre enden som passer i din bærbar pc. 7640357[/snapback] SPDI/F må jo ikke være optisk. Den kan være både optisk og coaxial. http://en.wikipedia.org/wiki/SPDIF Så dersom den bærbare støtter coax ut (noe de fleste 3,5mm digital kontakter gjør) så funker kabelen. Det er den hvite som brukes fordi at det egentlig er en monokabel som skal brukes. Signalet i den hvite kabelen er for venstre kanalen (L) og det er det som er monosignalet. Den røde er høyre kanalen (Red for right) Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Xvani? kunne du opplyse om hva slags bærbar pc du har? Er sikkert mulig å finne ut om det er optisk eller coax digital utgang det er snakk om her. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jeg hadde en lignende tråd for en tid tilbake siden og fikk tips om denne som jeg bestilte fra Danmark! Funker som bare det (Hvis jeg forstod behovet ditt rett ) http://av-connection.com/?PNo=07-501&PVer=0&ML1=1 Endret 4. januar 2007 av TXD1979 Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 spdi/f må ikke være optisk nei, seff det vet jeg. men den på chlas støtter ikke optisk. Og pointet at da han sa 3.5mm støtter spdif ut.. rekna jeg med det var optisk. og vet det er optisk kabel tos/3.5mm å få. Mulig jeg ikke har fått det med med men har tilgode å se 3.5mm støttende digital... Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg hadde en lignende tråd for en tid tilbake siden og fikk tips om denne som jeg bestilte fra Danmark! Funker som bare det http://av-connection.com/?PNo=07-501&PVer=0&ML1=1 7640458[/snapback] Se der ja, jeg satt akkurat å skulle finne bilde av minidisk-ledningen min og det der er akkurat samme ledning. Fungerer utmerket. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 her er tos link optisk til 3.5mm http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=53844 Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Hold deg til coax kabel, den gir bedre lyd enn toslink. Konverteringen til optisk signal fører til masse jitter som man slipper unna ved å bruke coax. Pass også på at kabelen er over ca. 1.5m da unngår man plagsomme refleksjoner i kabelen idet klokken leses hos mottageren, noe som øker lydkvaliteten grunnet mindre jitter. Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Mulig jeg ikke har fått det med med men har tilgode å se 3.5mm støttende digital... 7640473[/snapback] Mulig jeg var litt rask i avtrekkeren ved å si at de fleste 3,5mm støtter digital, men eldre Soundblaster Live! har dette (kjører det selv), ellers har Asus, MSI og dyrere Gigabyte hovedkort støtte for begge deler. Ser at nyere Soundblaster og Turtlebeach kun har optisk utgang. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Det er rødt lys inne i kabelen, men jeg tipper den støtter både optisk og coax. Nå skal jeg forhåpentligvis ende denne diskusjonen ved å teste Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Det er rødt lys inne i kabelen, men jeg tipper den støtter både optisk og coax. Nå skal jeg forhåpentligvis ende denne diskusjonen ved å teste 7640764[/snapback] Hadde fortsatt vært interessant å få merke og modell på den bærbare pc'en, og hvis den støtter både coax og toslink så er det også interessant å finne ut av? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Takker TXD1979 for en bra link Jepp, hadde vert interessant å vite hva modell bærbar der er tale om. Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå