KompleX Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Japp, når jeg laster ned ting ved bruk av Azureus går andre ting utrolig tregt. Jeg skjønner såpass, at når man laster ned ting så bruker det båndbredde og andre ting går tregere. Men jeg laster ikke ned i mer enn 50kB/s her nå, og upploading er satt til 40kB/s maks, jeg har en 2,5Mbit linje, og da skjønner jeg ikke hvorfor andre ting går i sneglefart. Nettet er sånn ca ubrukelig når Azureus kjører. Leverandør er Telenor. Hva kan være problemet her? Er det noen porter som må åpnes? Andre ting? Er utrolig irriterende... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hvor kjapp uploadlinje har du? Hvis du struper opplinjen går det tregt uansett om du ikke laster ned i stor grad. Dessuten; www.utorrent.com Bruker LITT mindre ressurser....... EDIT: Ennå et pluss ved å sette en uploadgrense er at selve nedlastningen kan gå ennå kjappere. Endret 2. januar 2007 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Du bør begrense upload til ca. 90% av maks for å ikke strupe download fullstendig. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Kan vel også være pga at for mange prøver å koble seg til torrenten? Ikke at jeg er noe ekspert på området men mener å huske at det var en av destore forskjeller på µtorrent og Azureus/Bitcomet. µtorrent slapp default inn færre personer, og derfor ble det bedre hastighet for de som laster torrenten og bedre for linja. offtopic: [mogu]: lurer bare på signator, er det ikke "Because you're a pussy.."? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Telenor Basis, så da er det vel 2500/300. Men altså, jeg tviler litt på at det er torrent klienten som har skylda. Det tok vel omtrent 40 sekunder får meg å åpne "hurtigsvar" boksen, sånn skal det vel ikke være, som sagt, Azureus bruker ikke mer enn 50kB/s ned og 40kB/s opp nå, og det er jo ærlig talt ikke så mye. EDIT: Det er ikke hastigheten på torrenten jeg klager på. Det er det at alt annet går så forbanna tregt når jeg har en torrent oppe å kjører Endret 2. januar 2007 av KompleX Lenke til kommentar
peppah Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har samme problemet. Jeg har linje fra Nextgentel (ADSL2+, 20MBit) og bruker UTorrent. Selv om torrenten bare laster ned med 30kb går det tregt å surfe. Irriterende.. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Synes 40 kB/s opp høres mye ut når du bare har 300 kb linje. (you know.. bits'n bytes) Edit: Det kan også hjelpe å redusere Max number of connections i torrent-programmet ditt. Endret 2. januar 2007 av frohmage Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Telenor Basis, så da er det vel 2500/300. Azureus bruker ikke mer enn 50kB/s ned og 40kB/s opp nå, og det er jo ærlig talt ikke så mye. 7626683[/snapback] Kremt, det er nok i massevis med tanke på at du har veldig liten fart ut på linjen din.. Du bør nok strupe ned en del til. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 40kB/s = 320 kbps, altså du sprenger uploaden din og pga ADSL-teknologien så blir downloaden din kverket. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Svaret ovenfor er helt korrekt, du struper linjen din. Selv har jeg satt maks upload til 50kB/s på en ADSL2+(20Mbit) linje fra Nextgentel, og selvfølgelig begrenset antall tilkoblinger også Endret 2. januar 2007 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Som andre her sier er uploaden for høy. Her får du blant annet forslag til forskjellige settings som antall tilkoblinger maks upload speed osv etter hvilken upload fart du har. http://www.azureuswiki.com/index.php/Good_settings 30kB/s burde funke fint i ditt tilfelle. Edit: Husk at azuros er basert på Java, pass derfor på at du har en oppdatert versjon av Java på maskinen din, hvis ikke kan azuros oppføre seg litt merkelig, blant annet bruke 100% cpu Endret 2. januar 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det som står over er korrekt. Om du har 300 kbps (kilobits per sekund) i opplastingssnøggleik, vil dette tilsvare 300 000 bits / 8 = 37 500 byte ~= 37 KiB (kilobytes per sekund). Du bør redusere opplastingssnøggleika til omlag 4 kilobytes per sekund. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Yeah! Fem folk som svarer det samme etter meg! Konge... Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det behøver slettes ikke være at du sprenger utlinja di som flere her svarer. Med torrents er det vanligere at du har for mange samtidig forbindelser. Mange routere takler ikke mange samtidige forbindelser, noe som fører til at alt blir tregt. I Azureus stiller du dette under Tools - Options - Transfer (du må ha aktivert "Advanced menu"). Feltene "Max connections per torrent" og "Max connections globally" må justeres. Juster begge til halvparten av det som står der, og test igjen. Funker det fortsatt dårlig, justerer fortsatt litt nedover. Dette KAN i værste fall føre til dårligere hastigheter på torrentnetlastinger, men normalt merker man det nesten ikke. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det behøver slettes ikke være at du sprenger utlinja di som flere her svarer. Med torrents er det vanligere at du har for mange samtidig forbindelser. Mange routere takler ikke mange samtidige forbindelser, noe som fører til at alt blir tregt. I Azureus stiller du dette under Tools - Options - Transfer (du må ha aktivert "Advanced menu"). Feltene "Max connections per torrent" og "Max connections globally" må justeres. Juster begge til halvparten av det som står der, og test igjen. Funker det fortsatt dårlig, justerer fortsatt litt nedover. Dette KAN i værste fall føre til dårligere hastigheter på torrentnetlastinger, men normalt merker man det nesten ikke. 7627520[/snapback] Du verden, endelig noen som har skjønt det Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hvis du har en relativt ny router har du kanskje en funksjon som kalles Qos - Quality of service. Det er et prioriteringsfilter som nedprioriterer trafikk etter ønske og prioriterer opp annen trafikk. Prioriter ned portene som kjører torrent. Link : http://en.wikipedia.org/wiki/Quality_of_service Ellers er det svært viktig poeng at for mange samtidige kontakter kneler en normal router. Kjør default eller lavere. Husk at XP service pack 2 tillater bare 20(??) samtidige koblinger uansett. Endret 2. januar 2007 av pwd3679 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ellers er det svært viktig poeng at for mange samtidige kontakter kneler en normal router. Kjør default eller lavere. Husk at XP service pack 2 tillater bare 20(??) samtidige koblinger uansett. 7627675[/snapback] Så vidt jeg husker gjelder det bare home edition og 10 tilkoblinger. http://www.phex.org/mambo/content/view/49/33/ Men dette er snakk om half-open connections. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Yeah! Fem folk som svarer det samme etter meg! Konge...Kan vel ikke si at "(you know.. bits'n bytes)" er det samme konkrete svaret som fem andre folk ga. Du verden, endelig noen som har skjønt det Første betingelse er at han justerer ned begrensningen av uthastigheten til under det den fysiske linjehastigheten faktiskt er, før han begynner å justere antall "Max connections per torrent", "Max connections globally" og "half-open connections" optimalt. Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det behøver slettes ikke være at du sprenger utlinja di som flere her svarer. Med torrents er det vanligere at du har for mange samtidig forbindelser. Mange routere takler ikke mange samtidige forbindelser, noe som fører til at alt blir tregt. I Azureus stiller du dette under Tools - Options - Transfer (du må ha aktivert "Advanced menu"). Feltene "Max connections per torrent" og "Max connections globally" må justeres. Juster begge til halvparten av det som står der, og test igjen. Funker det fortsatt dårlig, justerer fortsatt litt nedover. Dette KAN i værste fall føre til dårligere hastigheter på torrentnetlastinger, men normalt merker man det nesten ikke. 7627520[/snapback] Nei, det behøver ikkje være det, men opplastingsraten bør absolutt justerast grunna kapasiteten på linja til vedkommande Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Nei, det behøver ikkje være det, men opplastingsraten bør absolutt justerast grunna kapasiteten på linja til vedkommande 7642816[/snapback] Såframt han bruker all ledig opplastighshastighet han har tilgjengelig, må han selvsagt justere ned dette. Men i MANGE tilfeller med mange forskjellige routere, dreper torrent-trafikken ALL annen trafikk, selv med bare noen få KB opplastingshastighet. Da MÅ man justere ned antall connections. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå