norsemanGrey Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Heisann. Det er et lite irritasjonsmoment/problem som jeg har lurt på lenge og som jeg håper noen her kan svare meg på. Jeg har ofte merket at en brent CD/DVD blir oppfattet som tom/blank av enkelte maskiner og av andre maskiner ikke. Samtidig blir de ikke oppfattet som "ekte" tomme CD'er for jeg får f.eks. ikke opp noen forespørsel fra explorer om jeg vil brenne på denne CD'en når jeg setter den i. Og dette problemet virker på meg som nesten helt tilfeldig fra maskin til maskin. Min maskin kan f.eks. lese noen CD'er som samboerens maskin oppfatter som tom, og vise versa. Er det noen som vet hva dette kommer av og hvordan man eventuelt kan rette opp dette problemet slik at man får lest CD/DVD'en som den skal? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det dreier seg kanskje mer om kvaliteten på CD-rom stasjonen som skal lese av cd-plata. Eller er det autorun som ikke starter å kjøre selv om du ønsker det? Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Det dreier seg kanskje mer om kvaliteten på CD-rom stasjonen som skal lese av cd-plata. Eller er det autorun som ikke starter å kjøre selv om du ønsker det? 7628300[/snapback] tror ikke det har noe med det å gjøre ettesom den samme CD - rommen igjen leser CD'er som andre maskiner ikke vil lese. F.eks. hår jeg to splitter nye DVD stasjoner på min maskin, og hvis CD' en vises som blank i den ene gjør den også det hvis jeg prøver den andre stasjonen. Det har ikke noe med autorun å gjøre. Det som skjer er at når man dobbeltklikker på CD'rom ikonet åpner explorer et tomt vindu. Windows ser ikke at det er noe på CD'en. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Ingen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg hadde det samme problemet, men det var på en windows 98 maskin. Den hadde en gammel CD drive, så det kan ha vært problemet mitt. Har du lastet ned de nyeste driverne? Oppdatert windows? Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg hadde det samme problemet, men det var på en windows 98 maskin. Den hadde en gammel CD drive, så det kan ha vært problemet mitt. Har du lastet ned de nyeste driverne? Oppdatert windows? 7637673[/snapback] jess ihvertfall på min maskin er alt av nyeste drivere innstallert. Kan det ha noe å gjøre med forskjeller i software brukt for å brenne CD'en på den maskinen hvor man har brent den, og den maskinen man prøver å lese den av på? Eller at en maskin f.eks. ikke har SP2 eller no? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Prøv å brenne platene i lavere hastighet enn det maksimale. Det kan ofte forbedre brennekvaliteten. Skal ikke ha noe å si hva slags software du bruker så lenge du kan velge brennehastigheten selv. Ellers kan jeg anbefale deg å lese OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd. Endret 4. januar 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå