Gå til innhold

Logitech G5 - gaming mus?!

Anbefalte innlegg

Har gått fra MX510 til MX518 til G5 til MX518. G5-en er elendig på low-sense-gaming og funker bare for folk med high-sens.

7675640[/snapback]

G5 glipper jo beviselig på bevegelseshastigheter rett over 1m/s og det er ikke bra low sens. Da er jo de gamle musene med rødt lys og ikke hype-laser bedre siden de ikke glipper i hastigheter som er 3-4 ganger så høye. Men Laser har fordel med at de har 400 dpi mer enn de beste "optiske".

Pleide har MX-500 deksel på min 518 siden det var litt mer ru og matt finish. Lurer på å ta den en runde med sandpapir da 500'en ble skrudd sammen igjen og degradert til jobb-mus...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lasermus sliter generellt med raske bevegelser i spill. Ville heller annbefalt folket å vente på razer deathadder. Den har riktignok et utrolig tåpelig navn. Men det er tydeligvis prisen man må betale (i tillegg til prisen i penger) for en bra mus. Ergonomisk er den veldig lik intelli 3.0. Den har også fått en veldig lovende anmeldelse av esreality.

[edit] Her er anmeldelsen, som inkluderer en vitenskapelig test av musens ytelse

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Har spillt FPS spill med G5 musa i vel 8 mnd og er strålende fornøyd.

-Man kan jo stille alle knappene inn til hvilket program/spill man kjører, så skjønner ikke hvorfor noen whiiiiiner. :tease:

-Man kan stille inn opp til 5 forskjellige "DPI" grader tinnløst fra 400- 2000, som man kan velge underveis i spill med sensitivity knappene.

Genialt :) F.eks i BF2, hvis man er sniper, å hopper i ett chopper. så er det bare å switche fra 400 til 2000 eller hva man nå har stillt inn til, å cruise ivei.

-Vippehjulet er btw genialt i bf2 hvis man stiller kanppene inn til A og D. Da er det bare å holde hjulet til en av sidene, så ruller choppret enkelt å greit

-Ellers så syns jeg alle knappene er behagelige og musa passer perfekt i hånda.

-En ting til som er veldig positivt er at man kan sette inn lodd eller ta av lodd, for å få den "rette" vekta

Denne musa sammen Raptor P3 matta og G15 tastaturet mitt er perfekt for gaming, etter min mening.

Jeg blir vaffal ikke å skifte mus med det første... :thumbup:

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar

vel den g5 musen er den beste jeg har hatt hittil. Bruker ikke vektene på den, mener det er litt rart at folk bryr seg om slikt. gamer ganske mye, men merker aldri vekt uansett mus, ikke noe jeg tenker spess på.. konsentrer dere heller om spillet. Ingen klaget når vi hadde kulemus

Lenke til kommentar

Spiller du wow har det ikke noe å si.... Spiller man fps spill og er vant til en lett mus er det dritt å gå over til en tyngre mus. Blir jo en vanesak, men det er en annen sak :p;) Btw, kulemusene var værst..

Edit: Kulemusene kunne man hive i veggen å kjøpe en ny dagen etterpå , så man kunne få ut agrisivasjonen isteden for å whine over den :)

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar
Spiller du wow har det ikke noe å si.... Spiller man fps spill og er vant til en lett mus er det dritt å gå over til en tyngre mus. Blir jo en vanesak, men det er en annen sak :p;)  Btw, kulemusene var værst..

Edit: Kulemusene kunne man hive i veggen å kjøpe en ny dagen etterpå , så man kunne få ut agrisivasjonen isteden for å whine over den :)

7764826[/snapback]

en ting som ihvertfall er riktig ang. kulemus er at den typen har bitt seg GODT fast i både HJEMMET og SKOLEN! finnes ikke en data uten den elendige gamle kulemusa som kommer vel og merke fra MICROSOFT! de er så elendige bla. den jeg bruker hjemme til stasjonæren er helt sugen! må nærmest kaste den fram og tilbake for at den skal funke når den booter! de er og blir elendige...

Lenke til kommentar

G5 har i mine øyne vært en fiasko. Jeg var glad i overflaten, og utseendet, men det var egentlig det. Det første jeg begynte å merke var at musa stadig vekk "hoppet" av seg selv ved spilling, når jeg bevegde musa mi raskt nok. Dette var ikke fordi underlaget ikke egnet seg til noen lasermus, og skyldes kun at musa rett og slett hadde dårlig optikk. Videre, etter 2 måneders bruk streiket også begge museknappene, (mouse1/2) og jeg gikk like godt til en butikk og kjøpte meg MX518, som fungerer MYE bedre, ser enda bedre ut, og var mye billigere.

Lenke til kommentar

Har G5 og synes den er kjempe. Elsker formen på den, selv om det tok litt tid å venne seg til den. Eneste jeg har å utsette på er musehjulet som er håpløst hardt å trykke ned, og som tidligere nevnt konsekvent tar med seg en rull i samme slengen (eller side-scroll). Så jeg har egentlig gått bort fra å bruke det. Heldigvis plager det meg ikke så mye. Er så mange andre knapper man kan bruke hvis det er det om å gjøre. Hadde ikke gjort noe med en ekstra tommelknapp - skjønner ikke hvorfor de fjerna den. Og nå som jeg har vendt meg til å programmere og bruke mange av knappene i spill, er det nesten så jeg savner enda flere knapper. :p:D

For the record: Har ikke hatt noen problemer med programvare i det hele tatt.

5/6 av meg; fremdeles godt potensiale til forbedringer, men den fungerer utmerket godt som den er. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...