Vidar Busk Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hallo! Jeg har noen merkelige problemer med skjermen min! Jeg har en Samsung Syncmaster 940bf, og får merkelige flimmringer nede på skjermen når jeg spiller. Jeg kan ta et par eksempler: I world of warcraft om du går så kan du jo se bakken bevege seg! Men der sånn kommer det sånne streker over (ikke helt synlige, men det er som flimmring) Og det samme gjelder i BF2142! Det er utrolig stygt og plagsomt, men også utrolig vanskelig å forklare. Det virker som skjermen henger etter, men det burde den jo ikke gjøre! denne skjermen har jo 2ms i Responstid! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det kan være to ting 1. Artifacts fra skjermkortet 2. Feil oppdateringsfrekvens. (MHz på spillet/skjermen) Kan du ta et screenshot av problemet og poste her? 1. Trykk på PrtScn knappen som er til høyre for F12 tasten og åpne paint (Start- kjør- Mspaint) 2. Lim inn i paint (CTRL+V) 3. Lagre som PNG og legg det som filvedlegg. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Opplevde selv vertikale flimringer på min samsung suncmaster 930bf, var dvi kabelen som stod litt dårlig i. Men disse flimringne hadde jeg hele tiden, og ikke bare i spill, men du kan jo prøve. Kan det ellers være at spillene kjører i en annen oppløsning enn skjermens native ? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 kan du ta en screenshoot og legge ut her? da finner man fort ut om det er skjerm eller hardware relatert Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 kan du ta en screenshoot og legge ut her? da finner man fort ut om det er skjerm eller hardware relatert 7625893[/snapback] Will do! Er utrolig vanskelig å få et riktig bilde, fordi hver gang det stopper opp (når den tar bildet) så forsvinner de. Det skjer bare når skjermbildet er i bevegelse! men tror at skjermen ikke klarer å tegne raskt nok! For broren min lånte skjermen av meg og hadde samme problemet. Jeg skal prøve å finne et litt mer nøyaktig bilde Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg kan også nevne en annen ting: Skjermen "Hakker". Jeg har prøvd den på 3 dataer og jeg har prøvd med CTR skjerm (som ble ingen verticale streker eller hakking). Jeg tror rett og slett Skjermen ikke klarer å tegne raskt nok! Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 "smartinger" vis d er noe galt med skjermen så vil ikke d vises på screenshot enten så er d artifacts fra grafikkortet fordi d er noe galt med det, eller så er d driveran... har hatt lignende problem sjøl i BF2142... nederste halvparten av skjermen blinket svart, huske dessverre ikke korsn jeg fiksa d, enten så var d driver eller så var d patch... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 "smartinger" vis d er noe galt med skjermen så vil ikke d vises på screenshot kan du ta en screenshoot og legge ut her? da finner man fort ut om det er skjerm eller hardware relatert Det er jo også mulig å ta et vanlig bilde med et fotoaparat av skjermen. Men uansett, virker som om det er skjermen det er problemer med, men har du undersøkt om BF kjører i samme oppløsning som skjermens native ? Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 "smartinger" vis d er noe galt med skjermen så vil ikke d vises på screenshot kan du ta en screenshoot og legge ut her? da finner man fort ut om det er skjerm eller hardware relatert Det er jo også mulig å ta et vanlig bilde med et fotoaparat av skjermen. Men uansett, virker som om det er skjermen det er problemer med, men har du undersøkt om BF kjører i samme oppløsning som skjermens native ? 7642200[/snapback] Alle spillene spilles på det skjermen støtter såklart, samme gjelder refresh raten! Ser at flere har hatt problemer med samme skjermen..begynner å angre litt nå Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 "smartinger" vis d er noe galt med skjermen så vil ikke d vises på screenshot 7641897[/snapback] var jo akkurat derfor jeg ville at han skulle laste opp screenshoot da smarting men hvis han har testet den på flere pc'er og fått de samme strekene så er det jo kabel/skjerm det er noe galt med.. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 "smartinger" vis d er noe galt med skjermen så vil ikke d vises på screenshot 7641897[/snapback] var jo akkurat derfor jeg ville at han skulle laste opp screenshoot da smarting men hvis han har testet den på flere pc'er og fått de samme strekene så er det jo kabel/skjerm det er noe galt med.. 7644448[/snapback] Prøvd både DVI og VGA kabelen, samme greia på begge av dem. Skal sende inn melding til Inforcare i dag Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg har sendt inn min gamle skjerm og får nå snart tak i en ny! Skjermen hadde jo feil som var synlige, men disse Verticale strekene oppstår fortsatt! Jeg skjønner ikke hva det kommer av. Det er veldig vanskelig å forklare disse linjene, men skal ta å filme det med fraps senere i dag. Jeg har tatt ut skjermkortet og blåst i PCI Express sporet det fungerte ikke. Jeg har kjent om alle komponenter sitter som de skal. Jeg har også den nyeste driver packen med skjermdrivere og nyeste bios. Hva kan dette komme av? Det er som en strek som går opp og nedover og da forstyrrer alt på skjermen. Den har ikke farge den bare kopierer det som vises (har du et lite bilde om hvordan det ser ut?) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Prøv å bytte oppdateringsfrekvens "mhz" på skjerminstillingene Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Prøv å bytte oppdateringsfrekvens "mhz" på skjerminstillingene 7779837[/snapback] Byttet frem og tilbake der, hjalp ikke! Jeg for ta å filme det jeg da Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Om det er samme problem igjen og det fortsatt gjelder om du flytter skjermen til en annen pc og/eller ser om du får slike forstyrrelser i osd menyen så er det nok en misshandlet skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå