Gå til innhold

Skal ha ny 19" lcd, gaming+film >3000 kr

dTd

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg lurer litt på å bytte ut min lg flatron 17" crt skjerm, så jeg vil gå for en lcd skjerm som er god til spill og film, det bruker jeg pc`n mest til. 19 tommer bør holde for meg vill jeg tru. Jeg har rundt 3000 kr men vill bruke minst mulig :)

så hvilke skjermer vil dere annbefale? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den BenQ FP93GX virker nice, likte prisen også :D

men vet noen hvordann det er å bruke den i ikke optimal oppløsning i spill? har et 7900gt, og med alt fult på 1280 x 1024 sliter det litt i noen spill så det hadde vært greit å hatt muligheten til å spille i 1024 x 768 i noen spill ;)

Lenke til kommentar

er alle lcd det?

i følge hw`s test av en annen skjerm: Samsung SyncMaster 930BF så er den samsungen bra i ikke-optimale oppløsninger i spill.

Spill i ikke-optimal oppløsning

Om skjermen ikke liker lave oppløsninger i kontorprogrammer så elsker den det i spill. Det er ikke mulig å se forskjell på spillene i ulike ikke-optimale oppløsninger

derfor lurte jeg på om denne også ikke var no i den duren...

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

tittet på den skjermen også, så den lange tråden om den og trur valget faller på den :) men jeg spiller en del cs 1.6 i tilleg til andre spill som bf2 (der kan du tweake spillet sånn at du kjører i ws) men hvordann blir dette med cs 1.6? det har vel ikke støtte for ws eller?

Lenke til kommentar
høres kanksje litt dumt ut, men jeg har ikke peil på lcd skjermer, crt var tingen når jeg kjøpte skjerm sist :p. så spørsmålet er: Hva er nativ/non-nativ oppløsning?

7640751[/snapback]

slik jeg skjønner så er det optimal og ikke optimal oppløsning, lcd skjermer har en oppløsning hvor de fungerer optimalt, dvs best, og viss du da kjører lavere oppløsning enn den optimale (ikke optimalt/non-nativ, trur jeg) så får du dårligere bildekvalitet.

mamma sin lcd for eksempel har en optimal oppløsning på 1280x1024 og om du prøver skjermen på 1024x768 så får du mye dårligere bildekvalitet både i spill og når du surfer ol...

men det er slik jeg skjønner dette da, så ikke drep meg om dette er feil :p

men har noen et svar på min nest siste post om ws i cs 1.6?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...