knockertommy Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hei Jeg har kikket i forumet i det siste, men det er ikke lett å bli klok på hvilken bærebar man skal velge. Budsjettet er mellom 8-10.000 kr Den bærbare skal brukes/ha følgende : Surfing og skolearbeid Se film Koble til LCD-tv Videoredigering/bilderedigering(må ha firewire) Litt spilling(men skjermkort behøver ikke å være toppklasse, men god mellomklasse) Grei batteritid Min 1024 RAM 15.4 skjerm(god skjerm ønskelig) Hvilken maskin bør jeg gå for? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=688086 Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 jeg anbefaler denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326640 jeg har den selv og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Ser bra ut både Compal Hel80 og Asusen. Er prisen på 10.000 en grei pris eller i forhold til spesifikasjonene? Hvordan er F3T i forhold til A6T som det var "salg" på i desember Er det store forskjellen på prosessorene? Endret 2. januar 2007 av knockertommy Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ser bra ut både Compal Hel80 og Asusen. Er prisen på 10.000 en grei pris eller i forhold til spesifikasjonene? Hvordan er F3T i forhold til A6T som det var "salg" på i desember Er det store forskjellen på prosessorene? 7628643[/snapback] F3T har vell nyere og bedre kabinett, men den har mindre batteri og holder trolig ikke så lenge som A6T (den greier rundt 3 timer med middels bruk). Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 jeg anbefaler denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326640 jeg har den selv og er veldig fornøyd 7628369[/snapback] Hva synes om batteritiden Thomas16? Har du noen funnet mange negative sider med maskinen? Er skjermen bra? Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Den kan bli litt varm, men hvis du høyer den opp litt(legger noe under de putene som løfter den fra gulvet) så løser det seg. Skjermen synes jeg er kjempe bra. Følger med et lite program som gjør at du kan skifte på skjerminstillingene etter hvordan lyset er i rommet så skjermen ikke blir til et speil og reflekterer deg og det rundt deg. Batteritiden har jeg ikke testa noe grundig enda, men jeg spilte på den i ca 45min før det gikk ut, ved vanlig bruk(internett, office osv) vil jeg tro at det er ca 1,5 - 2 timer.Jeg kan skrive litt mer grundig om det om et par dager. Det her har kanskje ikke noe å si, men musa som følger med synes jeg ikke er noe god. Fordi den er veldig liten, og løper løpsk over skjermen noen ganger. Så det anbefales å kjøpe ny mus. Touchpaden er vel grei nok, er en liten knapp på maskina som gjør at du kan skru den av når du bruker vanlig mus. Siden det er Media Center Edition får du Vista gratis. Bestilte det akkurat nå og med frakt kosta det 13.20 kr Alt i alt synes jeg at dette er en veldig bra maskin til å koste under 10 000 Endret 3. januar 2007 av Thomas16 Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Er det slik at den blir så varm at det er umulig å ha den i fanget når du sitter henslengt i sofaen og surfer?? Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hmm ser også etter bærbar i denne pris klassen og har kommet fremm til Denne kanskje den kunne hvert noe for deg også? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hmm ser også etter bærbar i denne pris klassen og har kommet fremm til Dennekanskje den kunne hvert noe for deg også? 7634031[/snapback] Da ville jeg nok heller sett på 9060 fra HP, bedre ytelse, bedre abtteri og mindre støy\varme. Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Jaok Men jeg fant den ikke noe sted (har ikke sett oss hp enda) Edit: Fant denne på hp (Her) men den sprenger jo budskjettet Endret 3. januar 2007 av iver.no Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1125677 her koster den jo ca like my som den du anbefalte Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Er det slik at den blir så varm at det er umulig å ha den i fanget når du sitter henslengt i sofaen og surfer?? nei, den blir ikke så varm. men den varmer litt:P Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Tommy16 pcen ser bra ut den, men har et spørsmpl hva er CPU hastighet? Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 hvis det er meg du mener(siden det er ingen andre som har nick som slutter på 16 her nå) så er cpu hastighet på 1,66 Ghz Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 hvis det er meg du mener(siden det er ingen andre som har nick som slutter på 16 her nå) så er cpu hastighet på 1,66 Ghz Var deg jeg mente ja Det var det jeg tenkte (så på en lik prosessord oss en annen forhandler) Tror jeg kommer til og gå for den pc en jeg Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg kunne helst tenkt meg en med 15,4 skjerm. Da jeg synes det virker stort nok til mitt bruk og kanskje enklere å ta med seg... Noen andre forslag mellom 8-10' kroner? Trenger jo ikke koste 10.000, gjerne mindre. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå