Gå til innhold

God erstatter for Radeon X1950Pro

Anbefalte innlegg

Hei.

I forrige uke bestilte jeg dette skjermkortet her. I dag er det utsolgt, og hvis jeg skal ha det må jeg vente i over to uker. Dette orker jeg ikke, og lurer på om dere vet om et godt skjermkort fra komplett som koster like mye som det, eller mindre. :)

Edit: Evt. dette, er dette en god erstatter?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325489

Takk

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

I forrige uke bestilte jeg dette skjermkortet her. I dag er det utsolgt, og hvis jeg skal ha det må jeg vente i over to uker. Dette orker jeg ikke, og lurer på om dere vet om et godt skjermkort fra komplett som koster like mye som det, eller mindre. :)

Edit: Evt. dette, er dette en god erstatter?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325489

Takk

7625586[/snapback]

Sjekk på denne siden så får du se den i aksjon mot andre skjermkort

Lenke til kommentar

HjemmePC nr. 1 2007 hadde en test av skjermkort der kortet: Sapphire RADEON X1950 PRO vant på støy - ingen over :!: Legg på litt om et X1950 kort kan være med enda til HIS X1950Pro, det er klokka litt over ATI spec for et X1950 Pro kort og har en særdeles god luftkjøler; IceQ3, der det er to kjøleblokker, ei for minne og ei for prosessoren, vifta er temperatur regulert (lydløs på 2D), maks temperatur så langt 66 grader på GPU etter en time spill og varmlufta blir leda ut av kabinettet :thumbup:

Her er kortet hos Komplett, fikk mitt fra PCUtstyr, 120,- under Komplett sin pris, det er de på det meste av andre like varer og, skal varene sendes kan PCUtstyr varer ligge på (eller under) Komplett sin Web pris når de blir henta på Posten.

Fikk disse 3D mark resultata: 26.809 i 2001SE, 15.625 i 2003, 9.894 i 2005 og 4.925 i 2006 - alt på default i "lite" utgavene av 3DMark, med alt (CPU, RAM og skjermkort) uklokka.

Lenke til kommentar

Helt riktig, men et kort med "jallakjøling" som en seinere må fikse med ny kjøler koster litt det og...

Ellers ligger vel 7900GS korta noenlunde likt med X1950Pro skjermkort ved "benchmarking", gikk over til ATI X1950 Pro pga. VIVO (Video INN, fant ingen Nvidia 7900 kort med Video inn), "alle" har ut....

Gainward kortet på toppen har vel samme kjøleløsning som mitt "favorittkort" nå, varmlufta ut i bakplata på kabinettet, ikke inni "kassen".

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...