Org Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Heisann. Jeg har en side som må oppdateres hvert 10- min, og da tenkte jeg at jeg kunne bruke cronjobs, men problemet er at jeg ikke har brukt det før, og da er jeg 100% blank på det. Siden jeg vil oppdatere er f.eks.denne: http://www.satus.org/test/rss/ Noen som vet hva jeg må skrive på siden og i cronjobs greiene inne på kontrollpanel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) i cronjobs som du kaller det: */10 * * * * root php-cgi --ini-file /etc/php5/apache2/php.ini -f /home/mariyo/minphpfil.php er vel noe sånt som skal i crontab.. hvis det var det du mente. men php-koden for å oppdatere kan du bare lage helt vanlig som om det var en bruker som kunne bruke siden selv..? ble det for vanskelig skrevet? fant link til crontab intro edit: leste grundig over hva du sa nå.. hvilket kontrollpanel? Endret 2. januar 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Org Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Nå står dette i kontrollpanelet: */10 * * * * root php-cgi --ini-file /etc/php5/apache2/php.ini -f /home/satus/mafia/test/rss/index.php Blir dette riktig? Vil siden oppdatere seg hvert tiende minutt no? PS. Jeg bruker PHP4.4.4 Kan vel ikke stå php5 der da? http://www.satus.org/php_info.php Endret 2. januar 2007 av Org Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ikke alle hoster støtter at du kjører php fra cron (blant annet servetheworld). Jeg har løst det ved å kjøre wget på siden som utfører oppdateringen, det er en mulighet Lenke til kommentar
Org Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg bruker host24.no, og kontrollpanelet som jeg får med når jeg kjøper webhotell, inneholder cronjobs. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ja, men host24.no kan fortsatt sette begrensninger for HVA du får kjørt via cron. Lenke til kommentar
Org Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jaja... Men lov å prøve cronjob fordeom da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå