Gå til innhold

Passord på Hjemmeside!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, mangler berre caps lock i den posten, så er han fulkommen.

Dette er eit døme, eg bruker PHP:

<?php
if ( isset($_POST['password']) && $_POST['password'] == 'hei') // Skriv inn ditt passord der det står hei.
echo 'Hei, du tastet rett passord'; // Her kan du skrive alt du vil skal kome når brukeren har tasta inn passord.
else {
echo "
<form action='logon.php' method='post'>
<p>Tast inn passord: </p>
<input type='text' name='password'>
<input type='submit' value='Logg inn'>
";}
?>

Som du sikkert ser, så er dette eit enkelt lite script, så sikkerthet er ikkje på top, i likhet med andre ting.

No veit ikkje eg kor mykje du kan av PHP og kor mykje forståelse du har for slike språk, men viss du har sett litt på det, kan det vere lett å videreutvikle dette. Dette er jo viss du har lyst til å gjere det sjølv, har du ikkje det, kan du gløyme alt som står i CODE-quoten. Då ser du på linken Ståle gav deg.

Du bruker dette ved å lime inn koden eg har laga mellom <body> og </body> i ein html-fil. PS: "Etternamnet" til filen må vere .php, ellers vil det ikkje virke.

Endret av Fjott
Lenke til kommentar

Kjør en SELECT * from 'brukerdatabase' WHERE 'brukernavn'='$_POST['brukernavn'] AND 'passord'=$_POST['passord']

Hvis du får noe ut på denne spørringen så er brukernavn og passord riktig.....

Edit: Trrunde igjen :p ikke whom.... Terje må lære seg å logge ut på offentlige maskiner :tease:

Endret av whom
Lenke til kommentar

Tror jeg har fått det til, ja, Fjott. Måtte bare redigere litt i databasen min. Skal teste det nå.

Edit: testa det Fjott, men ingenting skjer. Jeg har kalt det i databasen for username og password. Det var riktig var det ikke?

I tillegg får jeg en feilmelding;

Her er feilmeldinga:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/hotserv.dk/users/andersmoen/login.php on line 24

Her er linje 24:

if(mysql_num_rows($query) == 1 OR $_SESSION['online'] == true ) {

Endret av Andy-Pandy
Lenke til kommentar

Glem det., kom på at jeg må ha den koden på en eller anna side på sida mi hvis personen trykker på logg ut... tenkte ikke så langt :p

Skifta navnet på den fra name til bruker (siden jeg har det), men han/hun blir ikke logget ut :S

Jeg går til index.php også til login.php og da er jeg fortsatt pålogget :S

Endret av Andy-Pandy
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei, denne tjenesten er gratis. Må registrere deg som bruker, da får du tillgang til flere tjenester.

Login system:.Træt af at mase med login systemer som enten er svære eller virker dårligt? Snup et login system her og du er køre klar om 5 min. Vær opmærksom på at sikkerheds nivauet ligger lavere end på f.eks. selve newbie. Det er muligt at komme uden om login'et, hvis man ved hvordan. Dog vil jeg mene at det er ganske udemærket til "for sjov" sider. Du skal altså ikke gemme person følsomme oplysninger bag et login, men til at lille hemmelig klub er det fint.

http://www.newbie.dk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...