Gå til innhold

Spørsmål om lyd, forsterker, og prissammenligning.

Anbefalte innlegg

Ok, har litt lyst på 2.1 sett til dataen, og har noen spørsmål vedrørende det.

Siden jeg ikke har plass til mer enn 3 ekstra "bokser" på rommet, går jeg for 2.1 sett.

I den sammenhengen lurer jeg på om jeg heller skulle kjøpe et profft headset slik at jeg kan spille høy musikk på sene natten, uten å måtte få kommentarer på hvor høyt og fint anlegget mitt spiller.

1#

Får man bedre lyd hvis man velger høyttaler-sett til 1000 kroner eller headset til 1000 kroner ??

2#

Hvis jeg skulle kjøpe et rimelig heftig høyttalersett(f.eks. dette), går det fint å bruke en bærbar som avspillingsenhet ?

3#

Hvilket 2.1 sett anbefaler folket ?

Ser at logitech sitt som jeg har linket til over, har litt mye bass(litt for mye kanskje?).

Finnes det et bedre sett som er rimeligere ?

(har bare tatt utgangspunkt i prisguiden...anbefalinger til andre butikker?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjør dette enkelt:

#1:

headset

Det er ikke et heftig høyttaler sett - så ja :p

Men for å svare på spørsmålet ditt, en PC er like bra avspillingsenhet som CD-spillere under 10 000kr om du benytter riktig tilkobling (digital)

Uten at jeg er sikker så er Logitech Z-4i et bedre sett enn det du linket til, og jeg skal vedde på at du blir fornøyd med det

Har ikke hørt det selv, men "alle" skryter det jo opp i skyene..

Lenke til kommentar

Det er ikke et heftig høyttaler sett - så ja :p

Men for å svare på spørsmålet ditt, en PC er like bra avspillingsenhet som CD-spillere under 10 000kr om du benytter riktig tilkobling (digital)

Uten at jeg er sikker så er Logitech Z-4i et bedre sett enn det du linket til, og jeg skal vedde på at du blir fornøyd med det

7626438[/snapback]

Jeg skriver heftig, fordi det var det dyreste jeg fant, og jeg antar pris følger kvalitet\lyd.

Hvor er det folk som skryter dette opp i skyene ?

Det har bare 2 erfaringer inne på prisguiden.

Lenke til kommentar

Pris og ytelse innen hi-fi henger skjeldnere enn man skulle tro sammen. Dette er uansett bare et PC-høyttalersett, det var det jeg mente med min kommentar.. "heftig" i mine øyne er 100 000kr +, for mange er dette bare bra nok. Det er en vill verden...

Når jeg ser hva du skriver nå, så lurer jeg på spørsmålet ditt, fordi det ville være latterlig og kjøpe CD spiller og forsterker til et 2.1 høyttalersett beregnet på PC bruk. Eller mente du om bærbar vil funke bra kontra stasjonær?

Ved bruk av PC høyttalersett vil du 99% sikkert ikke merke forskjell, og det vil uansett være så liten forskjell at du ikke merker forskjell samme hva slags utstyr du har (om du ikke har svinedyrt PC lydkort) om du ikke lukker øynene i en blindtest og virkelig lytter til forskjellene...

Om du ser på de 100 trådene her inne på forumet angående 2.1 høyttalersett vil du se at Z4i blir nevnt nesten hver gang. I de samme trådene er det også enkelte ganger linket til tester angående dette settet

Lykke til med ditt kjøp :)

Lenke til kommentar
Pris og ytelse innen hi-fi henger skjeldnere enn man skulle tro sammen. Dette er uansett bare et PC-høyttalersett, det var det jeg mente med min kommentar.. "heftig" i mine øyne er 100 000kr +, for mange er dette bare bra nok. Det er en vill verden...

Når jeg ser hva du skriver nå, så lurer jeg på spørsmålet ditt, fordi det ville være latterlig og kjøpe CD spiller og forsterker til et 2.1 høyttalersett beregnet på PC bruk. Eller mente du om bærbar vil funke bra kontra stasjonær?

7640391[/snapback]

Mente stasjonær kontra bærbar.

Om du ser på de 100 trådene her inne på forumet angående 2.1 høyttalersett vil du se at Z4i blir nevnt nesten hver gang. I de samme trådene er det også enkelte ganger linket til tester angående dette settet

Lykke til med ditt kjøp :)

7640391[/snapback]

Skal søke litt, takk for tipset !

Lenke til kommentar

At noen kan påstå at Z4 er bedre enn Z-2300 er for meg uforståelig.

For meg er det ingen tvil om at Z-2300 er best.

Spesifikasjonene og størrelsen i forhold til Z4 taler jo også for seg selv.

I dette tilfellet henger faktisk pris,lydlvalitet og trykk sammen.

Det er litt overdreven bass i Z-2300,men det er ikke værre enn at man justerer bassen etter hvilken musikk man hører på.

Lenke til kommentar

Kjøpte Logitech Z4i.

Kommer tilbake om jeg er fornøyd med det eller ikke i helgen.

Edit:

Det er nå testet ut, og jeg er rimelig imponert over hva det presterer.

Kjekt med den lille bass-kontrollen som lar meg stille bassen helt av eller på max(ingen av delene gir meg noen tilfredstilllelse, best midt i mellom).

Fjernkontrollen kunne med fordel vært trådløs, men siden dette er et 2.1 sett beregnet for pc-bruk er det bare ved paralellkjøring med tv'en jeg merker dette.

Overflaten på basskassen minner meg om den gamle pulten jeg hadde da jeg var liten, og kan ikke kalles noe vakkert syn(sikkert en veldig subjektiv mening).

Kontrollen derimot er utrolig fin og se på, og både volumknappen og den litt basskontrollen er utrolig behagelig å bruke.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...