Gå til innhold

Erfaringer med TV kort!!


AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Hei, har lurt på TV kort lenge. Men aldri giddet å kjøpe selv. Så lurer på om jeg skal ønske meg et til jul, de er jo ikke så dyre. Så dere av dere som har TV kort, kan dere skrive vilket dere har og hva dere synes om det. Mangler det noe, funker det helt perfekt i forhold til forventningnene. Har tittet på de som de har på komplett. Hercules, og et annet.

 

takker for alle svar.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte win2k.

 

Innstallasjonen gikk greit. Loggen med installasjonsprogrammets egene omfattende selvtester viste at alt fungerte. Det var ingen maskinvarekonflikter. Likevel gjorde dette kortet maskinen min ustabil. DVD spilleren låste seg, jeg fikk feilmeldinger på harddisken og helikopter lyd i høyttalerne. Jeg kunne høre harddisken jobbe via høyttalerne og også enkle operasjoner som scrolling i rulletekster var hørbart. Det var også bugs i softwaren. Feks skulle kortet ha 3 funksjoner : TV-tuner, radio og tekst tv. Disse fungerte på et vis hver for seg. Problemet var at hvis jeg hadde startet et av programmene til disse funskjonene, og slått det av i gjen kunne det ikke startes på nytt og de andre programmene kunne heller ikke startes. Det kom opp melding om at programmet kjørte, selv om det var avsluttet. Jeg måtte da restarte maskina hver gang. Fant til slutt ut at jeg måtte innom windows task manager og processes og manuellt avslutte programbiter. Jeg lastet ned siste drivere og patcher fra pinnaclesys uten at det har hjulpet.

Lenke til kommentar

Hadde også mye problemer med Pinnacle, lignet mye på det du beskriver. Hadde PCTV-Sat.

Har tenkt på nytt TV kort selv, tror det blir Hercules (ATI) All-In-Wonder 7500.

 

Edit: Leste en post her for noen dager siden om en som ikke var happy med Terratec, han kalte det Terrortec. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: hårek på 2002-11-24 14:22 ]

Lenke til kommentar

Har et Pinnacle PCTV pro og jeg synes dette er et godt kort.

Hadde de samme småproblemene som andre beskriver her, programmet låste seg, ulyder på høyttalere osv. men dette var min egen feil, det var enkelt å rette på, bare sette kortet i en annen slot og passet på at den ikke delte alt for mange ressurser med annnet hardware.

Tror at de lager kjempegode drivere til produktene sine, tross alt så er TV/BC/VideoRed. et produktområde som pinnacle har drevet og ledet i lange tider.

Kvalitetsmessig så er bilde/lyd mye skarpere på PCTV sammenlignet med et panasonic-TV til 17 høvdinger.

 

[ Denne Melding var redigert av: norrick på 2002-11-24 14:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 18:30, skrev Basus:

Sigma Designs Xcard som er både tv-kort og dekoderkort!

MPEG 1-2 og 4 format, samt AVI filer.

På en XP 1600, 512 DDR osv, så bruker maskinen 1% av CPU'en ved spilling av DVD. Kortet koster rundt lappen. Ikke noe bugs eller noe med driverne, og software og alt følger med.


Det er vel ikke TV-tuner på det? Er det helt nytt eller? Jeg har aldrig hørt at Xcard har tv-tuner...

Hvis det stemmer, må jeg kjøpe det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 18:30, skrev Basus:

Sigma Designs Xcard som er både tv-kort og dekoderkort!

MPEG 1-2 og 4 format, samt AVI filer.

På en XP 1600, 512 DDR osv, så bruker maskinen 1% av CPU'en ved spilling av DVD. Kortet koster rundt lappen. Ikke noe bugs eller noe med driverne, og software og alt følger med.


Xcard er da ikke et TV kort, les spec her.

Og hvis man leser denne posten så er det altså en som mener at driverne er ekstremt dårlige.

 

[ Denne Melding var redigert av: hårek på 2002-11-24 22:50 ]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...