Valkyria Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg tillater meg å hive meg inn i debatten her Jeg har en venn som 24/7 pumper hodet sitt med techno gjennom icemat headsettet sitt, og da vi var på LAN, satt han på mange forskjellige technosanger, og man kunne ikke si når det skiftet til neste sang... spesielt DJ Tiesto sine sanger:S Dere hørte ikke forskjell muligens fordi dere konsentrerte dere om andre ting stort sett hele tiden, i tillegg til å ha fordommer mot musikktypen? et MUSIKKinstrument er noe man kan bruke til å lage musikk med (sier seg selv)men techno, er musikk, som ikke kommer fra et instrument som er fra et jordisk instrument. Så datamaskiner kommer fra verdensrommet? Forstår ikke hva du prøver å si akkurat her. Som jeg sier: ved å lage technosanger, beviser man ikke NOE talent, og ingen kraft på jorden kan få meg til å PRØVE å lage en technosang.Hadde de hatt talent, hadde kunne sette inn de forskjellige ''småsoloene'' etterhvert som sangen spilles, men de trenger bare lage den EN gang og dermed er den ferdig, never to be made again. Man må ha talent for å lage god musikk. Man må kunne sette sammen forskjellige tonearter, akkorder osv for å få til et godt resultat. I tillegg er det mange technoartister som spiller på keyboard, og det krever vel musikalske ferdigheter. Eller? Siden du er så nysjerrig, så kan jeg si deg at jeg hører på musikk som krever talent til å bli spilt. dvs. Metall og Rock. Hvorfor det? Hvorfor skal det være enklere å lage en bra rockesang enn en bra technosang? Klart det er personlig smak inne i bildet her, men det å avfeie annen musikk på den måten er uheldig. Det du sier at metallband gjør popsanger om til metallsanger (som bodom med 'ops i did it again', beviser at de har talent til å spille det som er kunstig laget.husk også at det finnes folk som technoriserer sanger fra 80-tallet, ved å ta vekk vanlig vokalist, erstatte med baby-stemme trommer med en dunkende rytme og gitar med de ubeskrivelig stygge technoriffene! 7674452[/snapback] Men de som kan "technoisere" rockelåter osv beviser derimot ikke at de har talent til å spille/gjenlage det som er "ekte" lagd? Hvor er logikken? 7674563[/snapback] Det ''gode'' icemat headsettet som skal isoler alle lyder inni headsettet, lakk som en sil... vi hørte alt han spilte, og vi hadde INGEN sjangs til å skille sangene fra hverandre slik som han... han lager musikk, ved å bruke munnen som instrument. Det er IKKE et instrument man vanligvis bruker (tenker ikke på vokal) De har ikke akkurat gitarriff og slikt i techno sangene. det er metalliske lyder og pipetoner med skjærende klang Keyboard krever zkillz ja, men å kunne spille tonene med hendene er noe annet enn å sette inn akkurat de tonene du vil ha, og så la dataen fikse resten FEIL! min fetter på 5 1/2 lagde en technosang på pc'en til min andre fetter (som er DJ) som man ikke kunne si var dårligere enn DJ'ens. kunne faktisk ikke høre om det var laget av en ''proff'' eller ikke. Her har du et poeng, men det er mulig å bare sette sangen inn på pc'en, for å så la den skille alle tonene fra hverandre, vri de om, og så sette de inn igjen (det gjør min fetter hvertfall) Her kommer også det med at de trenger bare å spille den EN gang og så gjør PC'en resten. Her har du hvordan en techno konsert er: Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Personelig liker jeg ikke techno, blir sliten av å høre på det lenge. Kan være fordi det blir litt vel mye av det (og techo) på fest. Det er også veldig repetivt, og ganske kjedelig. Metal all teh way Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det ''gode'' icemat headsettet som skal isoler alle lyder inni headsettet, lakk som en sil... vi hørte alt han spilte, og vi hadde INGEN sjangs til å skille sangene fra hverandre Interessant. Dere hørte på technomusikk som kom fra hodetelefonene til en kar på et LAN, angivelig med annen støy i bakgrunnen også? Er ikke så lett å skille låter fra hverandre når det omtrent bare er diskanten man hører, nei. slik som han... han lager musikk, ved å bruke munnen som instrument. Det er IKKE et instrument man vanligvis bruker (tenker ikke på vokal) De har ikke akkurat gitarriff og slikt i techno sangene. det er metalliske lyder og pipetoner med skjærende klang Hva slags sammenlikning er dette? Du har forøvrig ikke klart å forklare hva du mener med "jordiske instrumenter". Å lage beats o.l. med munnen er "vanlig" nok i den forstand at folk har gjort det i flere tiår allerede. Vi har også Scat singing fra 1910-tallet osv. Vanlig, ikke jordisk? Hvis det ikke er gitarriff, så er det ikke jordiske instrumenter? Keyboard krever zkillz ja, men å kunne spille tonene med hendene er noe annet enn å sette inn akkurat de tonene du vil ha, og så la dataen fikse resten Dette vitner om at du umulig kan vite noe særlig om produksjon av slik musikk. Seriøse musikere bruker som oftest ikke autoprogrammer som gjør alt for dem. FEIL! min fetter på 5 1/2 lagde en technosang på pc'en til min andre fetter (som er DJ) som man ikke kunne si var dårligere enn DJ'ens. kunne faktisk ikke høre om det var laget av en ''proff'' eller ikke. Jeg hadde hørt forskjell på det. De som liker techno hadde hørt forskjell på det. Du hører ikke forskjell på det antakelig fordi det virker som du har en forutinntatt innstilling til at all techno er helvete på jord, og da har man vel ikke åpent sinn akkurat? Hva lagde han technosangen med? Ejay? Det er sammensetting av allerede ferdige loops. Å jobbe med synthesizere, piano roll, sequencere osv er IKKE lett. Her har du et poeng, men det er mulig å bare sette sangen inn på pc'en, for å så la den skille alle tonene fra hverandre, vri de om, og så sette de inn igjen (det gjør min fetter hvertfall)Her kommer også det med at de trenger bare å spille den EN gang og så gjør PC'en resten. Nei, det er strengt talt ikke mulig. Man må nok ha litt gehør for så å gjenskape musikken igjen med sine egne instrumenter osv, i alle fall hvis det skal låte bra. Her har du hvordan en techno konsert er:http://img101.imageshack.us/img101/3206/pwnedyc8.gif 7674902[/snapback] De der ser ut som rappere I tillegg vitner det om en uvitenhet om techno. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det ''gode'' icemat headsettet som skal isoler alle lyder inni headsettet, lakk som en sil... vi hørte alt han spilte, og vi hadde INGEN sjangs til å skille sangene fra hverandre Interessant. Dere hørte på technomusikk som kom fra hodetelefonene til en kar på et LAN, angivelig med annen støy i bakgrunnen også? Er ikke så lett å skille låter fra hverandre når det omtrent bare er diskanten man hører, nei. slik som han... han lager musikk, ved å bruke munnen som instrument. Det er IKKE et instrument man vanligvis bruker (tenker ikke på vokal) De har ikke akkurat gitarriff og slikt i techno sangene. det er metalliske lyder og pipetoner med skjærende klang Hva slags sammenlikning er dette? Du har forøvrig ikke klart å forklare hva du mener med "jordiske instrumenter". Å lage beats o.l. med munnen er "vanlig" nok i den forstand at folk har gjort det i flere tiår allerede. Vi har også Scat singing fra 1910-tallet osv. Vanlig, ikke jordisk? Hvis det ikke er gitarriff, så er det ikke jordiske instrumenter? Keyboard krever zkillz ja, men å kunne spille tonene med hendene er noe annet enn å sette inn akkurat de tonene du vil ha, og så la dataen fikse resten Dette vitner om at du umulig kan vite noe særlig om produksjon av slik musikk. Seriøse musikere bruker som oftest ikke autoprogrammer som gjør alt for dem. FEIL! min fetter på 5 1/2 lagde en technosang på pc'en til min andre fetter (som er DJ) som man ikke kunne si var dårligere enn DJ'ens. kunne faktisk ikke høre om det var laget av en ''proff'' eller ikke. Jeg hadde hørt forskjell på det. De som liker techno hadde hørt forskjell på det. Du hører ikke forskjell på det antakelig fordi det virker som du har en forutinntatt innstilling til at all techno er helvete på jord, og da har man vel ikke åpent sinn akkurat? Hva lagde han technosangen med? Ejay? Det er sammensetting av allerede ferdige loops. Å jobbe med synthesizere, piano roll, sequencere osv er IKKE lett. Her har du et poeng, men det er mulig å bare sette sangen inn på pc'en, for å så la den skille alle tonene fra hverandre, vri de om, og så sette de inn igjen (det gjør min fetter hvertfall)Her kommer også det med at de trenger bare å spille den EN gang og så gjør PC'en resten. Nei, det er strengt talt ikke mulig. Man må nok ha litt gehør for så å gjenskape musikken igjen med sine egne instrumenter osv, i alle fall hvis det skal låte bra. Her har du hvordan en techno konsert er:http://img101.imageshack.us/img101/3206/pwnedyc8.gif 7674902[/snapback] De der ser ut som rappere I tillegg vitner det om en uvitenhet om techno. 7675024[/snapback] Digger deg og dette svaret... takk Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) FOR en gjeng med amatørnisser dere technohatere er. Endret 8. januar 2007 av Glint Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 http://img101.imageshack.us/img101/3206/pwnedyc8.gif Haha! Fordommer mot techno bør alle få lov til å ha. *Quoting av bilder er ikke ønskelig* -mod Lenke til kommentar
aemil Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Keyboard krever zkillz ja, men å kunne spille tonene med hendene er noe annet enn å sette inn akkurat de tonene du vil ha, og så la dataen fikse resten 7674902[/snapback] Jaha, var Beethoven bare heldig da, når han "bare satt inn akkurat de tonene" han ville ha når han skrev alle de klassiske anerkjente stykkene mens han var døv ... ? FEIL! min fetter på 5 1/2 lagde en technosang på pc'en til min andre fetter (som er DJ) som man ikke kunne si var dårligere enn DJ'ens. kunne faktisk ikke høre om det var laget av en ''proff'' eller ikke. Ejay? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fordommer mot techno bør alle få lov til å ha. 7675095[/snapback] Begrunnelser er også noe alle burde ha, er du ikke enig? Logisk gyldige svar, ikke bare grunnløse og uvitende påstander? Lenke til kommentar
dr_vega Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 folk må gjerne ha noe i mot elektronisk musikk, men er vel ikke for mye å be om at folk kan begrunne holdningene sine litt. Som sagt av meg, og flere ande i denne tråden (som begynner å bli ganske "repetiv"..) mange ganger nå, ikke snakk dritt om noe du ikke kan en dritt om. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Vi får se hvor tendensene fører hen. Blir det ikke bedre, må jeg stenge denne tråden. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 cun: Du fører nok en umulig kamp. Å overbevise metalheads som stort sett bare hører på metal, at musikk som blir skapt på andre måter enn gjennom tradisjonelle instrumenter, er som å overbevise en kristen at homofili er naturlig. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Den umulige kampen er den beste å utkjempe. Bare spør alle underdogsa i filmverdenen Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hvorfor stenger du tråden Cun? Du har deltakt aktivt selv og bare fordi alle andre ikke er enig med deg så trenger du ikke å stenge tråden. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det er ikke det det går på, men at folk bidrar med noe konstruktivt framfor ubegrunnede påstander, hvorav denne tråden flommer over av sistnevnte. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fordommer mot techno bør alle få lov til å ha. 7675095[/snapback] Begrunnelser er også noe alle burde ha, er du ikke enig? Logisk gyldige svar, ikke bare grunnløse og uvitende påstander? 7675132[/snapback] Begrunnelser finner du mange av i denne tråden. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sånn som "techno er ikke musikk fordi det er ikke instrumenter"? (Bare et eksempel, ikke rettet mot noen spesiell). Ærlig talt, hva slags debatt gir det? Lenke til kommentar
dr_vega Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fordommer mot techno bør alle få lov til å ha. 7675095[/snapback] Begrunnelser er også noe alle burde ha, er du ikke enig? Logisk gyldige svar, ikke bare grunnløse og uvitende påstander? 7675132[/snapback] Begrunnelser finner du mange av i denne tråden. 7675953[/snapback] Nåja, synes mye uvitenhet råder blant "anti techno gruppen"s innlegg her. Bare det at "techno" brukes som en fellesbetegnelse på all elektronisk musikk tyder mye på det. Også tydelig at mange av de som uttaler seg ikke har hørt noe særlig annet enn den søppel pop trancen som lillesøstrene deres spiller. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 FOR en gjeng med amatørnisser dere technohatere er. 7675075[/snapback] Amen. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nei, pokker heller... Det stod egentlig PIKKNISSER der, men "måtte" omformulere meg. Jeg angrer nå. Pikknisser! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg