Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Off-topic-poster slettet. Hold dere til topic :---) Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg kunne høre på litt før, men jeg merker at jeg liker det mindre og mindre. Det er ikke noe jeg hører på når jeg bestemmer musikken for å si det slik. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nei, jeg liker ikke techno. Ofte veldig kjedelig og repetiv musikk. Klarer meg fint uten Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg og vennene mine har diskutert litt, og komt fram til at techno er den mest hjernedøvende tingen som eksisterer! kunne man fått noe slikt som epilepsi av lyder, ville man gått i sjokk momentant ved høring av techno. Techno gjør hjernen btw flytende! Alt i alt, kan man si at Techno er en rytme, som blir spillt om igjen og om igjen, og hvert 10 sekund legges det til en ny dunking, eller en metallisk stemme som sier noe som skal høres 'tøft' ut: Oxygen, Detonation, Booster etc. Det går heller ikke ann å skille technosanger fra hverandre, fordi de er så FORBANNA like alle sammen! ALLE techno sanger (no exeptions) har lyder som er laget av instrumenter som ikke finnes. Og det mest irriterende av alt: Det er ikke bevist NOE talent når man lager det! Man setter bare sammen masse forskjellige lydspor og så hørest det sammenhengende ut uansett! Hvis sangen har en vokalist, er stemmen hans ALLTID vridd om for at den skal høres tøffere ut... bare hør på sanger som boten anna. At det finnes folk som LIKER techno, er like ille som at det fins emoer, og hadde det vært opp til meg, skulle de blitt skutt på stedet! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) "Alt i alt, kan man si at MUSIKK er en rytme, som blir spilt om og om igjen, og hvert 10minutt (det var en lang sang) blir det lagt til et refreng, eller en solo som skal høres 'tøft' ut. Det går heller ikke ann å skille metall-musikk fra hverandre, fordi de er så forbanna (!) like alle sammen! All metall (no exeptions) er laget med instrumenter som finnes like mye som min datamaskin finnes, og det keybordet i hjørnet der borte: Det er ikke bevist NOE talent når man lager det! Man setter bare et sammensurium av bråk sammen også høres det sammenhengede ut uansett. Hvis sangen har en vokalist, er stemmen hans ALLTID (!) skrikende og vrælende for at den skal høres "tøffere" ut... bare hør på sangen om lille frøken kari (metal-version). At det finnes folk som liker sånn er like ille som at det finnes EMOER, og hadde det vært opp til meg, skulle de blitt skutt på stedet" Er du ikke enig Grende... Nå skal jeg slutte å fore trollet.... Unnskyld Eller skal jeg lage en til med en annen sjanger? Jeg har jo malen klar. Kan ikke du fortelle oss hva slags musikk du liker da Grende, så skal jeg sende deg en fin PM. For å være litt seriøs: Alt i alt, kan man si at Techno er en rytme, som blir spillt om igjen og om igjen, og hvert 10 sekund legges det til en ny dunking, eller en metallisk stemme som sier noe som skal høres 'tøft' ut: Oxygen, Detonation, Booster etc. Din definisjon av Techno passer ikke til min definisjon, og topic er ikke "din definisjon på Techno" Det går heller ikke ann å skille technosanger fra hverandre, fordi de er så FORBANNA like alle sammen! Da har du hørt ca. to Techno-sanger, og desverre var de to den samme... ALLE techno sanger (no exeptions) har lyder som er laget av instrumenter som ikke finnes. Kan du da fortelle meg hva et instrument er? Det er ikke bevist NOE talent når man lager det! Da kan jo du som har hauger av talent lage en fin sang til meg... Jeg liker nemlig Techno. Endret 8. januar 2007 av jalejale Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Man kan si "gå og spill noe fint på gitaren din". Det kan du ikke med "instrumentet" i dataen. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Selvfølgelig så blir ikke techno pent i dine ører, men jeg tror da en som er en dreven innenfor sjangeren like lett kan sette sammen beats som en gitarist kan ta et par riff. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg minner om: Tråder/poster opprettet for å latterliggjøre andres musikksmak eller favoritter regnes som trolling og vil blir stengt/slettet. Hold debatten på et saklig nivå. ArmenMinAu: Hva så? Forskjellige instrumenter krever forskjellig behandling. Noen kan spilles av der og da, andre krever litt mer tid og redigering. Ser ikke problemet her, jeg. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 "Alt i alt, kan man si at MUSIKK er en rytme, som blir spilt om og om igjen, og hvert 10minutt (det var en lang sang) blir det lagt til et refreng, eller en solo som skal høres 'tøft' ut. Det går heller ikke ann å skille metall-musikk fra hverandre, fordi de er så forbanna (!) like alle sammen! All metall (no exeptions) er laget med instrumenter som finnes like mye som min datamaskin finnes, og det keybordet i hjørnet der borte: Det er ikke bevist NOE talent når man lager det! Man setter bare et sammensurium av bråk sammen også høres det sammenhengede ut uansett. Hvis sangen har en vokalist, er stemmen hans ALLTID (!) skrikende og vrælende for at den skal høres "tøffere" ut... bare hør på sangen om lille frøken kari (metal-version). At det finnes folk som liker sånn er like ille som at det finnes EMOER, og hadde det vært opp til meg, skulle de blitt skutt på stedet" Er du ikke enig Grende... Nå skal jeg slutte å fore trollet.... Unnskyld Eller skal jeg lage en til med en annen sjanger? Jeg har jo malen klar. Kan ikke du fortelle oss hva slags musikk du liker da Grende, så skal jeg sende deg en fin PM. For å være litt seriøs: QUOTE Alt i alt, kan man si at Techno er en rytme, som blir spillt om igjen og om igjen, og hvert 10 sekund legges det til en ny dunking, eller en metallisk stemme som sier noe som skal høres 'tøft' ut: Oxygen, Detonation, Booster etc. Din definisjon av Techno passer ikke til min definisjon, og topic er ikke "din definisjon på Techno" QUOTE Det går heller ikke ann å skille technosanger fra hverandre, fordi de er så FORBANNA like alle sammen! Da har du hørt ca. to Techno-sanger, og desverre var de to den samme... QUOTE ALLE techno sanger (no exeptions) har lyder som er laget av instrumenter som ikke finnes. Kan du da fortelle meg hva et instrument er? QUOTE Det er ikke bevist NOE talent når man lager det! Da kan jo du som har hauger av talent lage en fin sang til meg... Jeg liker nemlig Techno. fortell meg DIN definisjon av techno da... Jeg har en venn som 24/7 pumper hodet sitt med techno gjennom icemat headsettet sitt, og da vi var på LAN, satt han på mange forskjellige technosanger, og man kunne ikke si når det skiftet til neste sang... spesielt DJ Tiesto sine sanger:S et MUSIKKinstrument er noe man kan bruke til å lage musikk med (sier seg selv) men techno, er musikk, som ikke kommer fra et instrument som er fra et jordisk instrument. Som jeg sier: ved å lage technosanger, beviser man ikke NOE talent, og ingen kraft på jorden kan få meg til å PRØVE å lage en technosang. Hadde de hatt talent, hadde kunne sette inn de forskjellige ''småsoloene'' etterhvert som sangen spilles, men de trenger bare lage den EN gang og dermed er den ferdig, never to be made again. Siden du er så nysjerrig, så kan jeg si deg at jeg hører på musikk som krever talent til å bli spilt. dvs. Metall og Rock. Det du sier at metallband gjør popsanger om til metallsanger (som bodom med 'ops i did it again', beviser at de har talent til å spille det som er kunstig laget. husk også at det finnes folk som technoriserer sanger fra 80-tallet, ved å ta vekk vanlig vokalist, erstatte med baby-stemme trommer med en dunkende rytme og gitar med de ubeskrivelig stygge technoriffene! GL Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Altså kan man ikke ha skills innen det å "spille" technomusikk. Tar man seg god nok tid kan mye høres bra ut, og det meste techno høres ikke bra ut engang. Det er bare pillemusikk. Ren fest, fyll, piller og pulemusikk. Å spille høy dunk dunk techno i bilen lurer mange, men de lureste vet at man ikke er så kul som det høres ut som. Høres ut som man er på en konstant pillefest. Endret 8. januar 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg tillater meg å hive meg inn i debatten her Jeg har en venn som 24/7 pumper hodet sitt med techno gjennom icemat headsettet sitt, og da vi var på LAN, satt han på mange forskjellige technosanger, og man kunne ikke si når det skiftet til neste sang... spesielt DJ Tiesto sine sanger:S Dere hørte ikke forskjell muligens fordi dere konsentrerte dere om andre ting stort sett hele tiden, i tillegg til å ha fordommer mot musikktypen? et MUSIKKinstrument er noe man kan bruke til å lage musikk med (sier seg selv)men techno, er musikk, som ikke kommer fra et instrument som er fra et jordisk instrument. Så datamaskiner kommer fra verdensrommet? Forstår ikke hva du prøver å si akkurat her. Som jeg sier: ved å lage technosanger, beviser man ikke NOE talent, og ingen kraft på jorden kan få meg til å PRØVE å lage en technosang.Hadde de hatt talent, hadde kunne sette inn de forskjellige ''småsoloene'' etterhvert som sangen spilles, men de trenger bare lage den EN gang og dermed er den ferdig, never to be made again. Man må ha talent for å lage god musikk. Man må kunne sette sammen forskjellige tonearter, akkorder osv for å få til et godt resultat. I tillegg er det mange technoartister som spiller på keyboard, og det krever vel musikalske ferdigheter. Eller? Siden du er så nysjerrig, så kan jeg si deg at jeg hører på musikk som krever talent til å bli spilt. dvs. Metall og Rock. Hvorfor det? Hvorfor skal det være enklere å lage en bra rockesang enn en bra technosang? Klart det er personlig smak inne i bildet her, men det å avfeie annen musikk på den måten er uheldig. Det du sier at metallband gjør popsanger om til metallsanger (som bodom med 'ops i did it again', beviser at de har talent til å spille det som er kunstig laget.husk også at det finnes folk som technoriserer sanger fra 80-tallet, ved å ta vekk vanlig vokalist, erstatte med baby-stemme trommer med en dunkende rytme og gitar med de ubeskrivelig stygge technoriffene! 7674452[/snapback] Men de som kan "technoisere" rockelåter osv beviser derimot ikke at de har talent til å spille/gjenlage det som er "ekte" lagd? Hvor er logikken? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hvorfor kan man ikke ha skills innen det? Min definisjon heller litt mot denne jeg fant på google: a style of fast heavy electronic dance music usually without vocals hadde vært mer enig hvis man tok vekk ordet heavy, da jeg mener at techno ikke trenger å være så veldig heavy. Endret 8. januar 2007 av jalejale Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sette sammen tonearter kan man gjøre med et par pinner og noen glass. Det blir ikke bra av den grunn. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kan techno settes opp med normal noter? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sette sammen tonearter kan man gjøre med et par pinner og noen glass. Det blir ikke bra av den grunn. 7674580[/snapback] ikke i dine ører nei, men det er jo fortsatt musikk som har livets rett like mye som alt annet. Det finner mange "kunstnere" som spiller på glass, blåser på flasketuter og hamrer på trommer, og det er da musikk i aller høyeste grad. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Alle dere som sier at de har pipe stemme, senk farten på sangen 25-50% så får du hørt hvordan sangen egentlig er. Kan techno settes opp med normal noter? Det kan det men det blir vanskelig Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sette sammen tonearter kan man gjøre med et par pinner og noen glass. Det blir ikke bra av den grunn. 7674580[/snapback] ikke i dine ører nei, men det er jo fortsatt musikk som har livets rett like mye som alt annet. Det finner mange "kunstnere" som spiller på glass, blåser på flasketuter og hamrer på trommer, og det er da musikk i aller høyeste grad. 7674628[/snapback] Jepp, bedre musikk enn techno. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 dette er hva encyclopedia britannica skriver om musikk, så det blir klart: art concerned with combining vocal or instrumental sounds for beauty of form or emotional expression, usually according to cultural standards of rhythm, melody, and, in most Western music, harmony. Both the simple folk song and the complex electronic composition belong to the same activity, music. Both are humanly engineered; both are conceptual and auditory, and these factors have been present in music of all styles and in all periods of history, Eastern and Western. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sette sammen tonearter kan man gjøre med et par pinner og noen glass. Det blir ikke bra av den grunn. 7674580[/snapback] Vel, det er jo dette folk påstår at bl.a. techno ikke har og dermed er en av årsakene til dets angivelige elendighet. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Techno er ikke en fellesbetegnelse på elektronisk musikk. http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html Selv om denne er litt "biased" så kan den være nyttig for folk som ikke skjønner seg på edm-musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg