Gå til innhold

Hva synes du om techno

saluttknall

Anbefalte innlegg

Å påstå at musikk ikke er musikk vil bli sett på som trolling heretter og bli slått ned på. Vi er interesserte i å diskutere smak og behag enn så lenge, ikke hva den enkelte har av ignorante, infantile og feilaktige definisjoner på ting. Man kan mene ditt og datt, men hvis det ikke gir grunnlag for en meningsfylt diskusjon, er det heller ingen vits i å la "diskusjonen" fortsette.

Jeg vil seinere komme nærmere inn på om diskusjonen om hva man syns om techno er fruktbar i det lengre løp, og om det ikke bare blir "det er pissdårlig", "det er ikke musikk" og "dere tar feil av sjangeren"-svar ut av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver eneste person som påstår at det er enklere å lage elektronisk musikk enn annen musikk, bevis det vennligst :)

Kan godt hende det er bare jeg som er udugelig, men jeg sliter veldig med å lage elektronisk musikk(ikke techno, men likevel elektronisk musikk), har ikke like store problemer med andre sjangre.

Lenke til kommentar
Å påstå at musikk ikke er musikk vil bli sett på som trolling heretter og bli slått ned på.

7644500[/snapback]

Litt vel maktsyk cun? Ingen andre mods har giddet å reagere på at folk mener at techno ikke er musikk. Og strengt tatt må det da være lov å mene det uten å få advarsler eller annen crap. Topic er "hva synes du om techno" og å svare "jeg synes techno er crappy og ikke kan kalles musikk" er absolutt et relevant svar.

Lenke til kommentar

Okei, ikke mer spamming nå.

Les hva jeg skriver, -Nyhus-. Vil vi ha et fruktbart forum, eller vil vi ha et trolle-/spamme-/flame-forum fylt av slike meningsløse ytringer som jeg viste til? Jeg kaller det trolling, for det er skjellig grunn til å tro at slike utsagn kun er ment for provokasjon. Vi skal komme med endel endringer om hva som skal bli tillatt og ikke på musikkforumet, det er ikke ment for å "skade ytringsfriheten", men for å gjøre forumet til et triveligere, nyttigere og et bedre sted for folk flest. Forstår at det kan virke arrogant, men vi gjør det for det felles beste.

Debatten om det kan tas videre på PM og ikke i tråden her :)

Lenke til kommentar
Det eneste stedet slikt hører hjemme er blant individer som ikke vet bedre, de samme som tror at Elvis forsatt lever og slikt :)

7644608[/snapback]

Det er en personlig mening og da det er en personlig mening om techno, noe denne tråden handler om, er det så relevant som bare det.

Lenke til kommentar

For de som ikke er helt sikre på forskjell mellom de forskjellige musikk stilene så anbefaler jeg at man går inn på www.di.fm

Jeg for min del syntes at trance er mer "happy" og gladere enn techno som er mer "beat". Det er ihvertfall min oppfatning av techno. Hører endel på det meste ;)

Frankie

Lenke til kommentar

Takler ikke techno/dance over lengre tid men det er en del chill electronica som funker som f.eks Röyksopp, Shpongle, Kraftwerk, Sasha og Björk.

Å avkrefte techno som musikk bare fordi man ikke nødvendigvis bruker et instrument blir for dumt. Det er resultatet (musikken) og ikke hvordan man kommer til et resultat som teller.

Lenke til kommentar
Techno er data lyder som spilles omigjen og omigjen. og alle techno "låtene" høres helt like ut.  techno lages av folk som er for late til og lære seg et instrument.

7653256[/snapback]

Så du har høyrt alle technolåtene som finnes? Du kan faktisk finne ganske store forskjellar innan denne sjangeren, men tar du ein random Trance Dance Beat Volume 3 er det kanskje begrensa. Er du derimot ein aktiv lyttar og prøver deg på forskjellige sjangrar innan sjangeren vil du finne at forskjellane er dramatiske.

Personleg har eg mista sansen for denne sjangeren, lytta ein del på den på ungdommskulen, men musikksmaken min har endra seg radikalt sidan den gang. Dog seier eg ikkje nei takk til ein god låt i blandt, har eit par på PC-en.

Lenke til kommentar
Techno er data lyder som spilles omigjen og omigjen. og alle techno "låtene" høres helt like ut.  techno lages av folk som er for late til og lære seg et instrument.

7653256[/snapback]

Så du har høyrt alle technolåtene som finnes? Du kan faktisk finne ganske store forskjellar innan denne sjangeren, men tar du ein random Trance Dance Beat Volume 3 er det kanskje begrensa. Er du derimot ein aktiv lyttar og prøver deg på forskjellige sjangrar innan sjangeren vil du finne at forskjellane er dramatiske.

Personleg har eg mista sansen for denne sjangeren, lytta ein del på den på ungdommskulen, men musikksmaken min har endra seg radikalt sidan den gang. Dog seier eg ikkje nei takk til ein god låt i blandt, har eit par på PC-en.

7653307[/snapback]

det spilles techno nesten hvær gang jeg er på fest og jeg hører ikke mye forsjeld på det.

Lenke til kommentar

7653256[/snapback]

Jaha? Til deg, og alle andre her som mener at en PC ikke er et instrument. Mener dere at dette ikke er musikk, da?

EDIT: leif

Endret av AnR
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...