ilpostino Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 er det noen som har erfaring i å bruke et fjernstyringsprogram et større nettverk som er gratis? Det jeg hadde tenkt meg er noe ala Remote Desktop men at det (forhåpentligvis) har flere funksjoner. Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 er det noen som har erfaring i å bruke et fjernstyringsprogram et større nettverk som er gratis? Det jeg hadde tenkt meg er noe ala Remote Desktop men at det (forhåpentligvis) har flere funksjoner. 7625004[/snapback] LogMeIn Veldig bra Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Prøvd VNC? Har ikke kjørt det i større sammenhenger, men tror det er verdt å prøve for deg iallefall Lenke til kommentar
GeirJohansen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 er det noen som har erfaring i å bruke et fjernstyringsprogram et større nettverk som er gratis? Det jeg hadde tenkt meg er noe ala Remote Desktop men at det (forhåpentligvis) har flere funksjoner. 7625004[/snapback] Har hørt mye bra om Logme in Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Bruker veldig mye LogMeIn Rescue på jobb. Bare gode erfaringer med dette, men det er ikke gratis. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Bruker veldig mye LogMeIn Rescue på jobb. Bare gode erfaringer med dette, men det er ikke gratis. 7640561[/snapback] er det mye konfigurering for brukeren når dette skal brukes? er greit med et system hvor brukeren trenger å gjøre minst mulig. Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det er utrolig lite brukeren trenger å gjøre. Brukeren går inn på www.logmein123.com og skriver inn en sekssiffret kode som du har generert. Så går det 30 sekund før du ser samme bilde som brukeren. Alt er webbasert og utrolig kjapt i respons. Det er mulig å teste gratis i 30 dager før en kjøper det. Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Det er utrolig lite brukeren trenger å gjøre. Brukeren går inn på www.logmein123.com og skriver inn en sekssiffret kode som du har generert. Så går det 30 sekund før du ser samme bilde som brukeren. Alt er webbasert og utrolig kjapt i respons. Det er mulig å teste gratis i 30 dager før en kjøper det. 7640997[/snapback] Jeg bruker også logmein. Utrolig raskt som nevnt ovenfor, og godt bilde.. Verdt å prøve.. Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) prøv DameWare (NT Utilities og Mini Remote Control) http://www.dameware.com/ Særdeles snedig verktøy, som har en masse funskjoner som er verdt å ha. Bruker det veldig mye og er veldig fornøyd. Det er ikke gratis, men mulig du vil betale etterhvert når du ser hvilke muligheter som ligger i denne programvaren. Endret 5. januar 2007 av EivindO Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 hvorfor ikke bare bruke fjernhjelp, og sette policy så brukern tilogmed slipper å aktivere for det? Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Fordi den innebygde funksjonen i Windows krever at maskinen kjører PRO ? Med mindre han gjør det, er dette et dårlig alternativ, du slipper også tullet med IP og slikt, med LogMeIn. Jeg har prøvd begge deler, og min konklusjon er at programmer som VNC(som nevnt ovenfor), LogMeIn og GoToMyPC er 3 mye bedre alternativer.. Endret 16. januar 2007 av glucchip Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Bruker Radmin på jobben e ganske stort nettverk (8-900 bruker). Veldig brukevenlig. Ellers bruker eg logmein og (privat). Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Vi bruker dameware her på jobb Den samarbeider bra med windows serverne og ad *leste ikke hele før jeg svarte, dette koster litt* Endret 17. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Vil på det varmeste anbefale VNC generelt sett, og da spesielt UltraVNC. Med UltraVNC kan du enkelt lage en UltraVNC Single-click-applikasjon. En liten programsnutt som hvemsomhelst laster ned og kjører og som med ett dobbeltklikk av brukeren kaller opp deg via nett og gir deg full tilgang på tvers av alle brannmurer som måtte stå i veien (siden klientet gjør oppkallet). Ellers ligger det aldri en vnc-tjeneste konstant på klientenes maskiner som begrenser sikkerheten (VNC og fjernstyrings-tjenester er VELDIG yndet mål for hackere) VNC Manager er også et genialt program dersom du har mange klienter med VNC eller MS RDP installert/aktivert. Gir deg bl.a. thumbnail-oversikt over alle maskinene med valgfri oppdateringsfrekvens. Har testet ut det meste av fjernstyringsprogrammet og disse er de jeg har landet på. Logmein er også genialt, men er også dyrt. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Nå har UltraVNC allerede implementert fullscreen-menyen min i sin versjon. Men hvis du ønsker å benytte andre varianter ta en titt på andre klienter her: http://lars.werner.no/vnc/ Syntes også at http://www.uvnc.com/pchelpware/ ser ut til å være en spennende variant. Ganske lik logmein Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 viss du kjører windows xp pro så kan du sette opp eksternt skrivebord fra maskinen som skal fjernstyres (også i windows server 2000 og 2003) Dette er greit og bruke og det virker stort sjett som man sitter med maskinen Men det er en ulempe her også... du kan ikke se hva du gjør på en skjerm samtidig som du ser skjermen hos deg.... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 viss du kjører windows xp pro så kan du sette opp eksternt skrivebord fra maskinen som skal fjernstyres (også i windows server 2000 og 2003)Dette er greit og bruke og det virker stort sjett som man sitter med maskinen det fungerer ikke så lenge det er en bruker som sitter og arbeider på maskinen. da blir denne personen logget ut i det øyeblikk du logger deg inn på maskinen. etter litt testing så tror jeg vi satser på VNC.. skal teste det mer ut iløpet av dagene som kommer men det ser ut som vi satser på det per nå. takk for all hjelp så langt. Lenke til kommentar
joerlend Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg fant en løsning her en dag. Den utgir seg for å være et billigere eller gratis alternativ til Windows Terminal Services. Du finner den her: http://www.xpunlimited.com/company.html Jeg har ikke testet denne enda, så det kan være lurt å gjøre noen forsøk i en virtuell maskin før du installerer det i et produksjonssystem. Lenke til kommentar
L-Holmgren Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jag använder Teamviewer och är mycket nöjd programmet. För privatanvändare är det gratis och kan användas 25 timmar i månaden: http://www.teamviewer.com/download/teamviewer_setup.exe Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 UltraVNC er enkelt og gratis. Dessuten kan man kjøre UltraVNCViewer smertefritt fra minnepinne eller på Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå