Gå til innhold

NRK Ski Challenge '07


Anbefalte innlegg

Oppdatering: Ski Challenge '08 kommer i nov/des

 

 

Hva er NRK Ski Challenge '07?

SC:07 er et gratis onlinespill utviklet av Østerrikes rikskringkaster ORF. Spillet baserer seg på de faktiske World Cup utforløypene, med klassikere som Wengen og Kitzbuhel. I desember 2006 fikk NRK laget en egen versjon som kan lastes ned her: http://www.nrksport.no/skichallenge/

Ligger en rekke SC:07 videoer på youtube. Vil du se hvordan spillet er før du laster ned kan du se denne:

 

Grafikken, spillbarheten og fartsfølelsen gjør at du raskt blir hektet og til stadighet "bare må kjøre en gang til".

 

Løypene åpner for konkurranse og kvalifisering etterhvert som World Cup'en skrider fram. Pr i dag er det Groden, Bormio og Wengen som er tilgjengelig.

 

Mye info på tysk

NRK har noe info på sine sider, men samtlige fansites ser ut til å være på tysk. Kommer til å oppdatere denne tråden med tips o.l. slik at også vi som aldri helt fikk dreis på dativ/akkusativ-reglene kan presse tiden ned.

 

Her følger en liten oversikt over sider med info om spillet:

ORF hovedside: http://skichallenge.orf.at/oe

ORF engelsk info: http://skichallenge.orf.at/sc07/stories/englishinfo/

Forum på tysk: http://skichallenge.eyeworry.com/

 

Generelle tips for bedre tider

Du har 100 poeng til rådighet som du kan benytte på carving, kantgrep og glid.

Hva som er optimalt er avhengig av været, og hvilken løpe det er. Her følger en oversikt med anbefalte innstillinger for sol:

 

- Groden (Det viktigste er glid)

10/10/80

 

- Bormio (Det viktigste er kantgrep)

15/75/10

 

- Wengen (Litt uenighet om hva som er viktigst av glid/kant)

15/15/70

 

Wengen har forøvrig en beryktet sving som heter Brüggli-S, trikset for å komme seg forbi denne er å reise seg opp like før den trangeste delen. Du får da bedre kontroll og bør da klare den i 80% av tilfellene.

 

Dersom noen mener de sitter å ruger på bedre tips, kan de postes i tråden og jeg kan lime de inn her oppe.

Endret av Chris_Henrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herlig spill, ble noen runder ja.  Men det var utrolig irriterende musikk, men forstå det slik at man kan fjerne denne.

7625663[/snapback]

 

I splash-screen hvor du velger grafikkinnstillinger kan du også velge musikkmappe. Setter du denne til din egen mp3 mappe er saken løst. Men default musikken er helt håpløs. Sikkert som følge av de Tysk/Østerriske genene spillet har. Husk at David Dassledorf er mest kjent som musiker i mellomeuropa.

Lenke til kommentar

Du kan også selv velge hvem du vil ha som "motstander", dvs skyggen. Standard er vel den som ligger foran deg på resultatlista, men den kan som sagt endres.

Hvis en vil se hvor fort det virkelig går an å kjøre, prøv å kjør mot han/hun som leder. Da ser en fort hvor viktig sporvalg og hopp er.

 

EDIT: Jeg ser ORF sin versjon er på 50MB, mens NRK sin er på 35MB. Noen som vet hva forskjellen er?

 

EDIT2: Er Groden tysk for Val Gardena?

Endret av hightow
Lenke til kommentar
Du kan også selv velge hvem du vil ha som "motstander", dvs skyggen. Standard er vel den som ligger foran deg på resultatlista, men den kan som sagt endres.

Hvis en vil se hvor fort det virkelig går an å kjøre, prøv å kjør mot han/hun som leder. Da ser en fort hvor viktig sporvalg og hopp er.

 

EDIT: Jeg ser ORF sin versjon er på 50MB, mens NRK sin er på 35MB. Noen som vet hva forskjellen er?

 

EDIT2: Er Groden tysk for Val Gardena?

7633045[/snapback]

Etter det jeg kan se fra tyske forum og ORF har de noe som heter SKIHUTTE i sin versjon. Trolig grunnen til at den versjonen er større. Der har du muligheten til å danne lag, få statistikk og ha interne konkurranser.... Tror jeg, er som nevnt ikke så stiv i tysk.

 

Groden er tysk for Val Gardena ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er det snart klart for renn. Kommer til å bli en fryd å se utfor fra Wengen på lørdag, nå når jeg kjenner løpen i detalj.

 

Når det gjelder konkurransen på nett, har jeg ikke fått prøve denne enda, men regner med at du er ute om du får et fall eller ikke klarer en port?

Lenke til kommentar

Er storfornøyd med meg selv, har (edit:)endelig greid top100 ... Må si det måtte en del øvelse til, men endelig gikk det :)

 

Kan forøvrig unnskylde meg med at dette var et ypperlig spill å spille på litt dårligere maskiner, ergo blir det en del utfor i pausene på jobb ..

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Genialt spill, dette er jo noe jeg kunne finne på å betale for.

 

Btw, noen som vet om hopping har noe godt for seg?

7725992[/snapback]

 

Nei, en mister mer fart jo lengre man hopper. Så du skal prøve å hoppe så lite som mulig.

 

Bruk "space" knappen rett før du kommer til hopp kanten, slik att du reiser deg og trekker beina mot deg ved hopp kanten. På den måten "forkorter" du hoppet, ved å lande i en brattere nedover bakke enn der nede på flata, som jo da resulterer til att du får mer fart etter hoppet. ^^

 

BTW: kjørte meg opp til topp 1000 igår.. Skal prøve litt mer når jeg kommer hjem :)

 

Tiden min er på 1,52,700. (Trur jeg det var:))

Jeg kan skrive hvordan ski jeg har stilt opp når jeg kommer hjem.

Det syns jeg andre også kan gjøre om dere får gode tider :)

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...