Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ofte er jordkabelen fra motor til chassis underdimensjonert, og dersom du bytter den bør du gå opp litt i kvadrat på denne. Når det gjelder tyvkobling, er dette like enkelt som det alltid har vært, men uten nøkkelen blir gleden kort (ca 2 sekunder) på de fleste nyere biler som har startsperre. Rattlåsen er sjelden noen utfordring, men problemet er at restene lett for å låse ratte mens man kjører. Lenger oppe har det vært forskjellige forslag til ladespenninger. Dette er avhengig av temperaturen (i batteriet), jo kaldere batteri, jo høyere er optimal ladespenning. Ca 1990 var det et norsk firma som solgte laderegulatorer med temperaturføler for batteriet for optimal ladiing, og såvidt jeg husker, er 14,7 V optimalt på en norsk sommerdag, og litt mer om vinteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå