ThorB Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hadde akkurat bestemt meg for å gå for tele2's iptelefoni tilbud. Men under bestillingen, så er det et felt for hvilken bredbåndsleverandør du har for øyeblikket. Hvis du da svarer nextgentel, står det at de ikke leverer til kunder som har denne leverandør. Hvis man ser nærmere, så virker det som det omtrendt bare er nextgentel dette gjelder. For meg er det merkelig, at det skal spille noen rolle hvilken leverandør man har. ip pakkene skal jo egentlig finne veien uannsett hvilken leverandør man har. Sendte en support meldning, der jeg lurte på om hvorfor de ikke kunne levere til nextgentel sine kunder (selv om jeg viste at jeg mest sannsynlig ville få noe jalla svar tilbake). Her er et utdrag fra svaret fra tele2: "Vårt system som vi bruker på vår bredbåndstelefon er desverre ikke kompatibelt med systemet til Nexgentel slik at ip-telefoni blir ustabil eller ikke fungerer i det hele tatt. Du har mulighet til å gå over til oss på adsl slik at du kan få begge produkter fra Tele2. Du vil også få tilbud på noe som vi kaller 3 i 1 som er ett: ..." Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tror dette skyldes at NGT har et sip-parameter i routermodemene sine. Hvis du slår av dette eller bridger routermodemet er problemet borte. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Du snakker om en brannmurregel? Har du sett en slik regel satt opp før? Har iptelefon fra en annen leverandør nå, og det har fungert feilfritt. ipadapteret og adsl router er selvkonfigurert. hvis det er sånn du sier, at det er en brannmursregel, så er det snakk om bare en bagatell, som er enkelt å fikse for de aller fleste.. Endret 2. januar 2007 av thor918 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 I min forrige boks fra NGT (ZyXEL P660RU) så var det en slik regel. 'ip nat service sip active' Jeg bridget modemet før jeg fikk testet dette, men er rimelig sikker på at det var årsaken til problemene jeg hadde med televoip. Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hei, noen som har testet denne configen og kan bekrefte at det er riktig? Har selv Vood322 adapteret fra Tele2, men har for tiden ikke ADSL fra NextGenTel... Men er interessert i å vite om dette kan virke om jeg bytter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå