Degeim Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg er på leting etter en fin, stor og flat skjerm, og har etterhvert funnet denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325165...BE-D2583A1CB52E Den skal brukes til diverse office-programmer, filmer og spill. Hva er det egentlig man bør se etter ved kjøp av LCD-skjerm? Hvordan bør kontrastforholdet og responstiden være? Takk, Degeim Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 tror den vil funke ganske bra... den er rask (5 ms) mange farger og.. du må passe på at du PC en din klarer den.... den tar 80Watt. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Får den strøm fra PCen? Ikke separat/egen strømledning? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Den har egen strøm Skjermen virker helt OK den, men det står ingenting om den har HDCP over DVI porten, noe som vil bli mer aktuelt nå som Vista kommer. Samsung 20" LCD 205BW ville vært mitt valg i prisklassen, den er mer regulerbar og har HDCP. Endret 2. januar 2007 av nahojdat Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 hehe så feil... min feil Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Selvsagt får den strøm fra nettet og ikke via pcen.. HER kan du jo lese andre sine erfaringer om akkurat dette skjermen. Ser jo ikke så gale ut til den prisen. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Hva er egentlig HDCP for noe? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 krypteringsgreie for å klare å se de høyeste HD oppløsningene fra blu-ray og hd dvd plater Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hva er egentlig HDCP for noe? 7626866[/snapback] Enkel forklaring. Mer om HDCP. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Jeg har sammenlignet litt nå, og ser at nahojdat sin skjerm har både dårligere responstid og fargekontrast. Så da er spørsmålet; er HDCP så mye verd/er forskjellene i kontrast og respons så små at jeg skal ofre 100 kr ekstra? HDCP blir vel - for mitt vedkommende - ikke aktuelt før jeg har kjøpt diskstasjon som takler slikt og DVD med HD, stemmer ikke det? Endret 2. januar 2007 av Degeim Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ikke se deg blind på millisekunder og kontrast da det er forskjellige måter å måle dette på.. LGen skal visst også ha HDCP ifølge info jeg fant på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå