Gå til innhold

Minimumskrav for FSX med beste instillinger

Anbefalte innlegg

Har spilt Flight Simulator X litt nå, men vil ha den gode grafikken som finnes der. Mitt lille 64 MB skjermkort klarer ikke noe særlig. Så hva trenger man av spesifikasjoner på PC-en for å kunne sette alle instillingene på fullt?

Vet at skjermkortet skal være DirectX10 for å få ordentlig ytelse, men hvor mange MB skal det være på? Hvor bra prosessor og hvor mye RAM? PC-en er ganske oppdatert på RAM og prosessor (iallefall i forhold til skjermkort :p ), så det er først og fremst skjermkortet som må oppdateres. Men det andre kunne sikkert ha blitt oppdatert også ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

hva har du fra før da? dx10 skjermkort kommer kun i 2 modeller og med 2 forskjellig ram størellse. 8800gts kommer med 640mb og koster fra ca 3500kr, mens gtx kommer med 768mb ram og ligger fra ca 4500 og oppover. vil tippe at spillet krever 2gb med system ram eller mer for å kjøre det på maks.

Lenke til kommentar

Har 1,5 GB RAM og en 2,8 Ghz Intel Pentium 4 prosessor. Kunne vært mye bedre, men det holder vel til å sette instillingene en del opp?

Ingenting billigere enn 640 MB til 3.500 kroner? Hadde ikke regnet med at FSX hadde lave systemkrav, men å betale over 4.500 for et skjermkort, det syns jeg er dyrt. Da kjøper jeg heller et ordentlig fly :p Da er grafikken på topp :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hvis det er dx10 skjermkort du skal ha så finnes kun de 2 modellene til de prisene desverre. vet nvidia skal slippe ut noen billig kort i dx10 klassen men når og pris vet jeg desverre ikke. du kan også bruke dx9 skjermkort siden spillet ikke kjører på dx10 enda.

der har du priser fra ca 1500 til si 3000kr hvor du kan få kjørt spillet bedre. nå vet ikke jeg hva fsx krever siden jeg aldri har spill det eller lest noen system krav.

Lenke til kommentar

FSX har DX10 jo, og Nvidia ville vel bare ha et forsprang med<skjermkort som støtter dette. MEN, for å utnytte DX10 i Flight Sim må du ikke bare ha et dyrt skjermkort, men må også oppgradere til Vista som kommer i januar, siden XP ikke vil bli støttet av DX10.

Sagt på en annen måte, du vil uansett ikke kunne bruke DX10 så lenge su bruker Windows XP, uansett hvor eksotisk skjerm,kort du har... :hrm:

Endret av -Turin_Turambar-
Lenke til kommentar
FSX har DX10 jo, og Nvidia ville vel bare ha et forsprang med<skjermkort som støtter dette.

7625925[/snapback]

Feil...

FSX kjører for tiden på dx9..

Det skal komme en patch til dx10 av microsoft senere.

Anbefaler Flightsim.no til spørsmål som dette..

7631160[/snapback]

Vet det, var derfor jeg skrev at han uansett må oppgradere til Vista.

7638158[/snapback]

Ok :p

sorry :)

Da blir det vel rett :)

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...