Gå til innhold

Vanlig disk vs Raid edition

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er vel ikke så veldig vanskelig å finne ut av det du spør om...

Built to last - Made for years of high-performance operation around the clock. Reliability demonstration testing indicates a mean time between failure (MTBF) of one million hours.

RAID-specific time limited error recovery - Improves error handling coordination with RAID adapters and prevents drive fallout caused by extended drive error-recovery processes.

Q: Regular 7200 RPM desktop drives run fine in RAID environments; why do I need these drives?

A: Unlike regular desktop drives, WD RE SATA and EIDE hard drives are engineered and manufactured to enterprise-class standards and include features such as time-limited error recovery that make them an ideal solution for RAID.

Q: What is time-limited error recovery and why do I need it?

A: Desktop drives are designed to protect and recover data, at times pausing for as much as a few minutes to make sure that data is recovered. Inside a RAID system, where the RAID controller handles error recovery, the drive needn't pause for extended periods to recover data. In fact, heroic error recovery attempts can cause a RAID system to drop a drive out of the array. WD RE2 is engineered to prevent hard drive error recovery fallout by limiting the drive's error recovery time. With error recovery factory set to seven seconds, the drive has time to attempt a recovery, allow the RAID controller to log the error, and still stay online.

Selv har jeg to stykker av DISSE i Raid0. Har ikke opplevd noen problemer enda, men det kan jo hende jeg ikke hadde gjort det med vanlige non-raid edition disker også, hvem vet... om det er verdt det er jo bare du som vet, ettersom du selv må ta i betrakning ekstra egenskaper vs. pris for ditt bruk.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

tenkte to 500gb disker i en server som står hjemme. De skall stå i serveren med raid 0 egenskaper. Og det er kunn dvdene mine hjemme som står i skapet som skal inn, samt litt annet rart. Men viktigste disken er 2x200gb som står i raid 1.

Jeg har tidligere brukt software raid 0 over 4x250gb disker der det er 3 forsjelige produsenter. 1 segate, 1 wd, 2 hama ett eller annet, var best i test her på hw.no

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...