Gå til innhold

Omtale av Logitech MX500


Anbefalte innlegg

For ikke så lenge siden lanserte Logitech tre nye mus, henholdsvis MX300, MX500 og den trådløse versjonen MX500. Den minste gnageren i familien tok vi en titt på for ikke så lenge siden og nå har turen kommet til MX500. Dette er en samme mus som MX700 hvis vi ser bort fra at den benytter seg av en tradisjonell ledning for håndtering av signalene.

 

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


De to tommelknappene er også så små og tett plassert at det blir umulig å bruke de til noe meningsfylt. Ergonomisk sett er MX500 mer interessant enn faktisk nyttig.


 

unnskyld at jeg spør, men var du full under denne testen? dette er den dårligste testen jeg noensinne har sett på http://www.gamer.nomakan til sprøyt skal man leite lenge etter.. ALLE jeg vet om som har denne musen syns den er genial! iberegnet meg selv. og de to ekstraknappene er nesten perfekte..

dessuten.. etter litt bruk så blir museknappene "mykere" noe du ikke har tatt med i din "test".. dette er en bug med disse musene.. slik at før man blir vant til det, så blir det litt trykking som det ikke er ment å være trykk..

prøv musen litt lenger neste gang du skriver en reportasje da.. og ikke bare stress slik du har gjort her.. har sjekket en del forumer rundt omkring og du er den eneste jeg vet om som har klagd... tsk tsk tsk.. GOOD WORK..

_________________

Hei, jeg er en ung staseleg gutt med både traktor og zetor, eg søkjer etter kvinnfolk.. helst med traktorlappen og åpenhet for trekant.

Bill.merk

Her bli det låvefest.

:grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Macint0sh på 2002-11-24 14:21 ]

Lenke til kommentar

Var da voldsom reaksjon fordi du ikke var enig i testen! Hadde vært en rimelig middelmådig side dersom alt som ble testet her måtte få like gode/dårlige omtaler som på andre sider! En test av en mus må jo nødvendigvis bli litt subjektiv med tanke på ergonomi. Smak og behag. Synes ikke det er noe galt i det.

Lenke til kommentar

La oss slutte å kritisere mennesker fordi de kommer med sine egne meninger, Fake. Bare fordi du og dine venner liker denne musa, betyr ikke det at alle de andre fem milliarder mennesker på jorden gjør det. Og det er svært lite objektivt av deg å si omtalen er dårlig, bare fordi den ikke mener det samme som du.

 

Mennesker har ulike meninger om ting, og en omtale på Gamer.no har alltid en blanding av subjektivitet og objektivitet i seg.

Lenke til kommentar

Jeg syns vi skal vente på Erik Jørgensen sin kommentar her før vi går noe videre på hvorvidt dette er en dårlig omtale eller ikke. Erik har veldig god erfaring med gaming-muser, og for alt jeg vet kan disse andre testene du refererer til være skrevet av folk som tester dem på et helt annet, og mindre genuint grunnlag enn Gamer.no.

Lenke til kommentar

Quote:


dette er den dårligste testen jeg noensinne har sett på
makan til sprøyt skal man leite lenge etter..


 

Bare fordi du er uenig?

 

Quote:


ALLE jeg vet om som har denne musen syns den er genial! iberegnet meg selv. og de to ekstraknappene er nesten perfekte..


 

Siden "alle" du kjenner synes musen er perfekt er jeg forpliktet til å mene det samme? Hvis jeg bare skulle levere en oppsummering av andre tester på nettet ville jeg vært en håpløs journalist. Det er nettopp jobben min å gi deg det jeg som på som sannheten. Siden jeg nå har testet musen og har de innvendingene jeg kommer med ville det vært direkte uansvarlig av meg å ikke bringe disse på banen. Det er sikkert ikke bare jeg som reagerer på dette, og hva ville du tenkt hvis du kjøpte musen på min "anbefaling", for så å finne ut at jeg hoppet over de negative elementene? Det ville være irriterende det. Nå har du lest min omtale og sett hva jeg mener om musen. Hvis "alle" du kjenner synes den er glimrende, og du også har testet musen og synes dette, skal jeg ikke stå i veien for at du kjøper MX500. Poenget med omtalen er bare å gi deg et bedre grunnlag før du bruker pengene dine.

 

Quote:


dessuten.. etter litt bruk så blir museknappene "mykere" noe du ikke har tatt med i din "test".. dette er en bug med disse musene.. slik at før man blir vant til det, så blir det litt trykking som det ikke er ment å være trykk..


 

"Knappene føles solide og motstanden er akkurat slik den bør være."

 

Dette er et sitat fra omtalen. Jeg berømmer Logitech for kvaliteten og motstanden i de, akkurat hva er det du baserer utsagnene dine på?

Lenke til kommentar

Artikkelen i seg selv er jo ikke noe å si noe på.

Men reagerte på at du ikke synes den var ergonomisk riktig utført, men syns derimot at 3.0 var riktig.

Dette kan jeg ikke si meg enig i. synes selv dette er den musen med best ergonomi up to date.

Dette har mange testere dratt frem i sine tester også.

Er litt drøyt og gi mx 300 5/6 mens mx 500 4 pga den sitter dårlig. hvor lenge testet du egentlig denne musen? 1 dag?

Lenke til kommentar

gikk ganske nylig til anskaffelse av denne mx500'en selv og den krever egentlig endel tilvenning (iallefall fra min gamle intelli 1.1) men nå syns jeg det er den nest beste musa jeg har hatt noengang (wingman VAR bedre)

sideknappene kunne vert plassert _LITT_ lengre bak men ellers er de greie (føles ikke ut som om de skal dette ut som på microsoft sine :razz:) mens de ekstra på toppen må sies å være ganske ubrukelige untatt når en skal scrolle en ganske lang side

 

ps: hvis dere ikke liker vekten så er det bare å skru opp musa og fjerne en diger metallklump der inne

Lenke til kommentar

At ms 3.0 ligger flere hestehoder foran er vel litt overdrevet syns jeg.

Fikk faktisk vondt i hånda av en 3-4 timers aktiv gaming hver dag i rundt 2 mnd.

gikk så over til dual opt. og hadde denne i ett halvt år uten noe vondt, bytta til mx500 nå fordi man må jo ha det nyeste og pga at den satt så godt i hånden.:>

Jah vet det kommer ann på hendene om musen er god å holde i, men som ett eksempel, flere av vennene mine har blitt helt frelst etter å ha vært her og testet denne musa(tidligere 3.0 og dual opt eiere)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 22:37, skrev Seserr:

At ms 3.0 ligger flere hestehoder foran er vel litt overdrevet syns jeg.

Fikk faktisk vondt i hånda av en 3-4 timers aktiv gaming hver dag i rundt 2 mnd.

gikk så over til dual opt. og hadde denne i ett halvt år uten noe vondt, bytta til mx500 nå fordi man må jo ha det nyeste og pga at den satt så godt i hånden.:>

Jah vet det kommer ann på hendene om musen er god å holde i, men som ett eksempel, flere av vennene mine har blitt helt frelst etter å ha vært her og testet denne musa(tidligere 3.0 og dual opt eiere)


 

Frelst av en mus?

Samles dere hver søndag og tilber den eller?

Bruksanvisningen er bibelen, og orgelmusikken finnes i både mp3 og wav... hehe...

 

Sorry, men jeg måtte bare... :smile:

Lenke til kommentar

Å bruke kommentarer som "...er du mot formodning glad i denne formen..." i en review er unødvendig. Det blir i samme gate som det du selv kritiserer folk å si; jeg liker ikke denne musen, og gjør du det så... Har selv denne (etter å ha brukt flere av Microsofts alternativer) og er godt fornøyd. Flere kamerater sier det samme, og de har hender som er både i den nedre og øvre del av "håndstørrelses-skalaen" (om ikke det hørtes dumt ut...)

 

Vel, uansett, ellers er det en bra review, og jeg anbefaler folk å ta seg en kjapp tur til nærmeste Elkjøp for å prøve en utstillingsmodell, for i alle fall å ha gjort seg opp en egen mening om musen du skal svi av en middels stor sum på. Det er tross alt en av de tingene som har størst innvirkning på pc-bruken.

 

[ Denne Melding var redigert av: josh på 2002-11-25 14:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Å bruke kommentarer som "...er du mot formodning glad i denne formen..." i en review er unødvendig.


 

Det kan jeg egentlig være enig med deg i, men så har det seg slik at det finnes noen få som faktisk liker den ergonomiske formen til Dual Optical, og siden MX500 ergonomisk sett har en del fellestrekk med denne følte jeg det var nødvendig å peke på at dersom en mot formodning liker Dual Opticals ergonomiske form vil en nok også like MX500.

 

Quote:


Det blir i samme gate som det du selv kritiserer folk å si; jeg liker ikke denne musen, og gjør du det så...


 

Du finner ikke så mange gamere som foretrekker Dual Optical-formen fremfor Microsoft sin ergonomi. En liten pekepinn på det kan for eksempel være å ta en kikk på hvilke mus som er mest populære på Sogamed.

 

Quote:


...og jeg anbefaler folk å ta seg en kjapp tur til nærmeste Elkjøp for å prøve en utstillingsmodell, for i alle fall å ha gjort seg opp en egen mening om musen du skal svi av en middels stor sum på. Det er tross alt en av de tingene som har størst innvirkning på pc-bruken.


 

Jeg vil også anbefale alle å teste de musene de har mulighet til før de kjøper noen, siden ergonomi til syvende og sist er et spørsmål om personlig preferanse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...