Gå til innhold

Hvorfor i &/#()¤/? kan de ikke skaffe bedre viftefeste-paten

tunefish

Anbefalte innlegg

Det er spørsmål ejg har stilt meg selv litt for mange ganger i d siste.

Man må jo hete Arnold Schwarzenegger for å festa de clipsa rundt socketen på hovedkortet!

Heldigvis er jeg faktisk så sterk, men hva i hola hjelper det nå man bare moser core'n på cpu`en??

Forb... dritt.... :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-18 16:17, tunefish skrev:

Det er spørsmål ejg har stilt meg selv litt for mange ganger i d siste.

Man må jo hete Arnold Schwarzenegger for å festa de clipsa rundt socketen på hovedkortet!

Heldigvis er jeg faktisk så sterk, men hva i hola hjelper det nå man bare moser core'n på cpu`en??

Forb... dritt....
:evil:

Jeg er helt enig med deg at det er ganske vanskelig å feste klipset til socketen for en del klipser. Det er litt lettere dersom du bruker en skruetrekker.

Etter å a knust to små, søte Duron'er og knakk det ene feste på socket'en, hadde jeg nok av de "idiotiske" festene. Jeg skaffet med Alpha8045, som bruker de fire hullene rundt socketen, men ulempen er at du må demontere hovedkortet for å kunne ta ut kjøleren....

Lenke til kommentar

Du / dere (og mange andre?) må jo ha vært særdeles uheldige? Er fullstendig ening i at det kan være en nervepirrende prosess med clipset, men med list og lempe og riktig verktøy går det faktisk riktig bra!

Bruker sjøl et passende rør / hylse m. innvendig diameter på ca. 5mm som i de aller fleste tilfeller passer på "øret" på clipset.

Uten overdrivelse kan jeg vel påstå at jeg har montert og demontert CPU-kjølere mer enn 60-70 ganger, og har fortsatt tilgode å "mose" en eneste CPU!

Men innrømmer gjerne at jeg gruer meg litt for hver gang :razz:

Lenke til kommentar

jo takk, jeg tror jeg vet alt om det ja..

på min dual maskin var jeg nødt til å fjerne kjøleribben på den ene prosessoren da hd'n kræsja med den da jeg skulle ta den ut.

det gikk som det gikk og skrujernet glapp og lagde et meget fett hull i hovedkortet og klipte av en enkelt tråd. :sad:

da var gode råd dyre, men etter litt om og men så fikk jeg faktisk repatert bruddet ved hjelp av et 'rear defroster kit' (flytende sølv lakk) og maskinen var oppe og kjørte igjen.

nå bruker jeg et lignende patent som tidligere nevnt her med et tynt rør påmontert et godt handtak pluss en tykk pappbit som jeg legger under klipset jeg skal fjerne, bare for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...