Gå til innhold

vil gjerne se laptop Modding?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, tja. Jeg oppgraderte til ny harddisk på min bærbare fra 30 Gb til 100 Gb. Men kan ikke akkurat si at maskinen ble noe særlig Fetere av den grunn :!:

Du kan liksom ikke bare begynne å borre hull i en bærbar maskin på samme måte som på kabinettet til en stasjonær.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

En av ulempene med laptopmodding, og kanskje en medvirkende årsak til hvorfor ikke så mange gjør det, er jo at for mer du modder på den, jo mer må du drasse rundt på. masse metall, plexi, katider, invertere og slikt vlir jo litt vekt i tilslutt, for ikke å nevne det faktum at mer lyd = mindre batterilevetid.

Lenke til kommentar
En av ulempene med laptopmodding, og kanskje en medvirkende årsak til hvorfor ikke så mange gjør det, er jo at for mer du modder på den, jo mer må du drasse rundt på. masse metall, plexi, katider, invertere og slikt vlir jo litt vekt i tilslutt, for ikke å nevne det faktum at mer lyd = mindre batterilevetid.

7693571[/snapback]

Nei, den bruker ikke mer batteri, siden jeg bare har fjerna dritten forran høytalerne. Samme strøm ut uansett.. :)

I går skifta jeg goop på cpu(GPU er ikke kjølt! :S, bare det rørsystemet var litt borti der. uten goop eller noe).

Den ene trakten til en vifte var ikke ordentlig på, tok den vekk og teipa med elektrikker teip, en ny trakt. Men den er den siste vifta som går på når det er varmt.

Fjerna masse støv i det heatpipe systemet, har før fjerna dritstore dotter med støv inni. Siden de 2 viftene er så idiotisk laget, det gjør at masse støv sitter igjen inni et hjørne i heatpipen..

Vifta tar inn luft, og blåser det ut i mellom kjøleribbene, som bare er festa på cpu med goop(elendig også, siden den går opp og gjør at goopen ikke sitter godt nok) Og når det er støv i rommet så går støvet inn i laptoppen og ut i mellom kjøleribbene som er tett tett og da samler det seg masse støv som jeg må ta vekk, som er stoore svarte kladder med støv, se vedlagt bilde :wee: Ligger minst to sånn i hver vifte..

Hadde 15 blåe lys på laptoppen min før, nå har jeg bare til capslock(og alle de der)

Til harddisken, ladelys og power lys.

edit: Og jeg har fjernet litt metall som var der. Forran vifteinngangene. Så nå er det bare plasten forra, funker flott. Pluss mer luft inn.

Har ikke målt noe særlig temp, men den har gått ned 20 grader minst på cpu etter første gangen jeg gjorde det.(elendig HP maskin som bare har gode specs på arket).

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...