[-GoMp-] Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hjemme hos meg har jeg 3 PC'er samt en Xbox360 koblet til en D-Link DGS-1008D Gigabit switch. I port #1 har jeg koblet til Bredbåndsmodemet. Det jeg syns er merkelig er at alle PC'ene og Xboxen har ingen problemer med å plugges i og finne internett - men å finne hverandre er de ikke med på. Nettverksmasken er den samme (sist jeg sjekket i alle fall). Har noen et forslag eller to til hva som må gjøres for å få PC'ene og Xboxen til å kunne finne både internett OG hverandre? Hadde vært fint å kunne bruke media sharing til Xboxen, og det hadde vært kjekt å f.eks kunne bruke printeren over nettverket.. Takker for alle svar.. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Dobbeltsjekk at PCene ligger i samme subnett (3 første tallene i IPen er identisk). Forsøk å pinge hver PC fra de andre PCene. Slå av brannmur i windows og prøv det samme en gang til. Xboxen må du kanskje konfigurere IP manuelt, slik at du vet hvilken IP den har istedet for at den plukker en selv. Lettere å ha kontroll på PCene om du vet hva de "heter" enn at de plukker IP selv. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 disable brannmur på PCne, og se om du finner de andre maskinene da... Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Xboxen og min PC har samme subnett (starter med 84. xxx...) - men finner fortsatt ikke hverandre. De riktige portene er åpnet i windows firewall, det blir gjort av WMP11 når man aktiverer media sharing. Pappas PC - som er koblet til gjennom en annen switch- har 192.xxx.xx... Mammas PC har 62. xxx.xxx.... Altså.. KabelModem --> Gigabit switch --> Min PC, mammas Pc og xbox / ---> eldre switch --> pappas PC. Fikk av en merkelig grunn ikke liv i pappas PC ved å plugge direkte inn i Gigabit Switchen... Jeg vil at alt skal være Plug&Play!..hehe. Når jeg forandrer Subnet på mammas PC så fungerer verken nettverk eller internett. Lar jeg den få velge selv fungerer i det minste Internett... Syns det er merkerlig at dette skal være så vanskelig... tror det hviler en forbannelse over huset vårt Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Tar gjerne imot flere forslag.. Lenke til kommentar
fluke78 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Dette var litt merkelig ja. Du har tydeligvis flere subnet på nettverket ditt. Både 192. , 62. , og 84. Da vil ikke maskinene kunne kommunisere overhodet, men det viktigste er å finne ut hvorfor de har forskjellig IP. Jeg tipper at det er flere dhcp servere på nettet der, mulig at det er en router og ikke en switch du har. Jeg ville prøvd og koble ut alle maskinene utenom en og fornyet IP'en på den, og sett om du får internett da. Funker det så koble til en til og se om begge virker osv. -OA- Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 legg dem i samme arbeidsgruppe. Lenke til kommentar
fluke78 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvis ikke pakkene blir rutet til riktig maskin så hjelper det lite å ha riktig arbeidsgruppe Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 sjekk ip'en til maskin du skal inn på, gå til addresselinja og skriv \\ip'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå