wolf5 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Har et problem som jeg ikke skjønner. Vanligvis virker dette helt fint. Etter nyinstallasjon av Windows XP og etter å ha lagt PCen inn i samme workgroup som resten av maskinene mine så går det ikke lengre an å stå på en annen maskin og åpne \\MinNyinstallerteMaskin for å se sharene jeg har delt ut rett etter installasjonen. Dvs. den spør etter passord for bare å få SE disse sharene. Har ikke anelse hvor denne sikkerhets settingen er satt. Normalt er denne listen helt åpen. Noen som vet hvordan jeg slår dette av? Alle skal kunne liste mine shares. Endret 2. januar 2007 av wolf5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 1. Aktiver gjeste kontoen 2. skriv dette i run/kjør: net user gjest 123 Da vil passordet de skal bruke for å komme inn være "123". En annen måte er og gå inn på administrative verktøy og endre litt på sikkerthetspolicyen. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Tror ikke guest har et passord. Vet heller ikke om den er aktivert (er på jobb nå). Har prøvd meg på sikkerhetspolicyen men hadde vært fint om noen visste nøyaktig hvilken settings som gjorde trikset. Målet er at alle skal kunne lese denne listen uten å måtte gi et passord. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tror ikke guest har et passord. Vet heller ikke om den er aktivert (er på jobb nå). Har prøvd meg på sikkerhetspolicyen men hadde vært fint om noen visste nøyaktig hvilken settings som gjorde trikset. Målet er at alle skal kunne lese denne listen uten å måtte gi et passord. 7624612[/snapback] Bare prøv å gi den et passord og se om det funker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har prøvd meg på sikkerhetspolicyen men hadde vært fint om noen visste nøyaktig hvilken settings som gjorde trikset. 7624612[/snapback] Gå inn her: Kontrollpanel --> Admistrative verktøy --> Lokal sikkerhetspolicy --> Lokale policyer --> Tilordning av brukerrettigheter --> Nekt tilgang til denne datamaskinen fra nettverket --> Fjern gjest. Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Du kan også forsøke dette: (Hvis du har ntfs filsystem) . Klikk Start, og klikk deretter Kontrollpanel. 2. Klikk Utseende og temaer, og klikk deretter Mappealternativer. 3. Klikk kategorien Vis, og fjern deretter merket for Bruk enkel fildeling (anbefales) i boksen Avanserte innstillinger. 4. Klikk OK. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvis ikke det hjelper kan du hyøreklikker sharet /egenskaper / sikkerhet. legg til everyone eller alle. til full tilgang.. Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Litt rask i avtrekkeren der Sjekk så på sikkerhet på share properties og se om alle har tilatelser for å åpne ditt share. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Det er ikke sharet problemet er på. Det er selve share listen. I dag får man ikke sett listen av shares uten å legge inn bruker/passord. Jeg ønsker at denne skal kunne listes uten noen som helst form for sikkerhet. Vanlig share problematikk har jeg roen på. Holdt mye på med det. Problemet ligger i at selve listingen av shares maskinen har er passord beskyttet og jeg vil ikke at det skal være det. Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 hm.. Får du samma hvis du ikke browser nettverket men går via "start", "Kjør" og der \\datamaskin ? Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jepp. Uansett hvordan jeg gjør det. Browse nettverk, åpne \\PCNAVN eller "net view \\PCNAVN" (gir access denied på net view) Finner ikke ut hvor sikkerhet angående list av shares ligger. Sånn knote irriterendes sak som gir meg lyst å installere XP på nytt. Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Får å få frem den ang sikkerhet så må du gjøre dette med fildeling Klikk Start, og klikk deretter Kontrollpanel. 2. Klikk Utseende og temaer, og klikk deretter Mappealternativer. 3. Klikk kategorien Vis, og fjern deretter merket for Bruk enkel fildeling (anbefales) i boksen Avanserte innstillinger. 4. Klikk OK. Når du nå høyreklikker på disk eller share og velger deling\sikkerhet så får du frem valget sikkerhet oppe på arkfanen. Normalt ville jeg tro det var der problemet ditt ligger Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 en ting til, forsøk å opprette ett share på pcen du forsøker fra. Har opplevd det med access denied selv flere ganger Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Har prøvd meg på sikkerhetspolicyen men hadde vært fint om noen visste nøyaktig hvilken settings som gjorde trikset. 7624612[/snapback] Gå inn her: Kontrollpanel --> Admistrative verktøy --> Lokal sikkerhetspolicy --> Lokale policyer --> Tilordning av brukerrettigheter --> Nekt tilgang til denne datamaskinen fra nettverket --> Fjern gjest. 7624740[/snapback] SUPERT. Den løste problemet. Fjernet Gjest fra den policy listen og det funket perfekt. (ikke noe bruker/passord spørsmål fra Xbox Media Center heller). Ellers takk til de som prøvde å hjelpe. Endret 2. januar 2007 av wolf5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hyggelig at jeg kunne være til hjelp da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå