Jotun Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Skal kopiere rundt 30 gig fra en FSC Amilo til en ekstern, dette tar jo fire evigheter.....?? Bruker USB, vet at disken i den bærbare er treg, men den jobber jo null komma niks, så eg funderer på hvor flaskehalsen ligger.... Noen ideer? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har du USB 2.0 ? Med USB 1.1 tar det nok mer enn "fire evigheter" :-) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Er den veldig treg kan det være at du har plugget den i en usb kontakt som bare støtter usb 1 og ikke usb 2. Usb 1 har en maks hastighet på 12 Mbit/s ved full speed. Ca 1,5 MB/s (90MB/min) Usb 2 har en maks hastighet på 480 Mbit/s. Ca 60MB/s (3,6GB/min) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Hmmmmmm..... Trodde ikke på en et år gammel pc at det fantes USB 1 kontakter.... Men d skal sjekkes, får plugge i en av de andre tre.... Lenke til kommentar
arcade Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tror nok at du bruker USB2 :-) Det som jeg opplevde som et problem, var at den eksterne disken var formatert med FAT32, mens den interne disken var NTFS. Når jeg formaterte den eksterne med NTFS gikk det mye raskere, spesielt på småfiler som fonter etc. Lykke til!! Arcade Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Takk så mycke..... Tror den er formatert som NTFS, men d har eg hoen ikke sjekka! Den er jo flett ny 300 gig, så forstår egentlig ikke hvis den er formatert i FAT! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 de fleste eksterne disker er formatert i FAT32 fra fabrikk, fordi det kun er Win2000, WinXP og Vista som støtter NTFS "out-of-the-box", dvs at eldre windows, linux og mac ikke kan bruke NTFS-disker (uten installasjon av evt 3.-parts programvare). (NTFS = Windows NT File System) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Eg begynner å tro at det har noe med FAT å gjør ja, satte i den andre eksterne, og den kopierte bra mye kjappere ja.... Får se om eg får formatert den ultrakjapt før den blir for full! Edit: er ikke helt løk, men har ikke fått koblet til å sjekke enda ! Endret 2. januar 2007 av Jotun Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 hmmmmm..... den er formatert i NTFS! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 ville tatt en råsjans på at defragmentering gjør underverker om det er lenge siden du har gjort det. Hvor stor/rask er den eksterne disken forresten? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Det er en under 1 mnd 300 gig 7200 rpm disk....... Den er bare treg, må sjekke med supporten om den fungerer som den skal! Finnes det noen programmer som tester hastigheten på harddisken? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 HD-Tach måler ytelsen på ulike disker. Kommer ikke på URL nå i farten, men en kjapp tur på vår venn google bør kunne hjelpe deg. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Da har eg kjørt HDtac og en privat test.... På en annen pc enn den eg startet tråden med vel og merke... SJekket to eksterne disker opp mot hverandre, prikk like! Så da avblåser eg krisestemningen til eg får testet på den andre maskinen! Funderer på hva som gjorde d i dag tidlig.... hmmmmm Tok nemlig en test nå der eg kopierte nøyaktig det samme, først på ene og så på andre, og da var d ingen forskjell, men i dag tidlig brukte den ene fire fem ganger så lang tid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå