Blue Gene Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 IKT..gikk IKT på Sogn VGS i Oslo i fjor. Lærerne kunne ikke så mye at det gjorde noe. En lærer kunne noe om nettverk og OS, en annen en del om maskinvare og OS, en annen litt om nettverk og officepakker..you get the idea. Men har hørt at de på Sogn fikk 2 nye lærere på Sogn, som skulle være veldig rike på kompetanse. Så det er jo håp da. Selv lærte jeg nettverk og linux. Dette var egentlig det eneste jeg ikke kunne fra før...ja og så det å kunne lære seg nye ting helt selv da. Det er positivt. Nå er jeg lærling, og har det veldig kult på jobb. Lærer masse! Det jeg har drevet med her så langt, har allerede gått forbi den mengden med kompetanse jeg lærte hele året på Sogn. Og jeg har bare vært lærling i 4 måneder. EN ting skal være sagt: IKT er IKKE noe "dritt" IT utdanning. Jeg vil ha meg frabedt at IKT blir sammenlignet med IT-Akademiet, Noroff og slikt. De folks som velger å gå der er bare opptatt av sertifiseringene MCSE og CCNA. Som de likevel ikke har grunnlag for når de går ut derfra. Det er facts. Dette gjelder som regel de som kommer rett fra Allmenn VGS og inn på den skolen. De som allerede jobber seriøst som driftefolk, klarer dog å dra nytte av det de lærer på sånne kurs-skoler. Og som regel er en del av veilederne på slike skoler ikke helt kvalifiserte selv. Det siste jeg skrev er dog en påstand, men jeg har jo hørt mye rart. IKT folk derimot, som faktisk jobber skikkelig på skolen, har gode muligheter for å bli flinke. For å si det slik, mange av de som bare satt å spilte CS og Starcraft, greide ikke å få lærlingplass. Selv spilte jeg vel bare 10 minutter hele IKT året. Jeg gadd rett og slett ikke å spille på skolen. IKT har fått et dårlig rykte på seg; at det er en spillelinje. Ikke bra, men jeg kan love deg at ting endrer seg når man kommer ut i lærlingjobb. Jeg har følgende råd å gi til alle IKT folk: -Ikke kast bort tiden. -Vær motivert. -Lær deg det du kan på VK1 IKT. -Få en grei lærlingjobb. -Sørg for å jobbe bra der, og skaff deg kompetanse. -Bestå fagprøven, å få gode referanser og attester. -Ta noen sertifiseringer..på reell kompetanse. -Skaff deg en grei jobb, som du kan vikse i. -Og/eller ta høyere utdannelse. IKT folk kan plusse på kompetansen sin med sertifiseringer. Forskjellen mellom IKT og folk fra IT akademiet vil være slående. En ferdig utdannet IKT person med fagbrev, MCSA/MCSE og CCNA vil trolig være verdt mer enn en som bare har tatt sertifiseringene og null IRL erfaring. Husk; sertifiseringer er KUN verdt noe dersom man har IRL kompetanse! Selv håper jeg og ta 4 sertifiseringer i tillegg til fagbrevet i løpet av lærlingperioden. Så 2 sertifiseringer i løpet av militæret. Etterpå har jeg da 6 sertifiseringer, og et godt fagbrev. 2/3 års erfaring, og referanser/anbefalinger. Har også noen kontakter i bransjen. Så jobber jeg vel noen år, så kanskje noe høyere utdannelse. Mange jeg snakker med, som er IT ansvarlige i bedrifter og andre steder, sier de er fornøyde med IKT lærlingene. Blant annet blir det sagt at de er bedre rustet til å drifte systemer enn mnage ingeniører og spesielt "privat-skole driftere". Alle IKT folk som har vært lærlinger har jobb i dag! Og mange fikk ny jobb andre steder etter lærlingperioden. Lønn: varierende. I offentlig sektor sies det at en ferdig utdannet IKT person får en begynnerlønn på 250k+. Ikke dårlig i offentlig sektor. I privat sektor kan det ligge høyere, noen sier 300k+, andre har fått mer, noen mindre. I privat sektor er det nok fordelaktig med sertifiseringer i tillegg til fagbrev. Og dette er ikke overdrevet, man må tenke på de 2 årene med reell erfaring og anbefalinger. Det er alltid positivt i en arbeidsgivers øyne. Uansett, mye av grunnlaget for å jobbe med IT er å hele tiden lære seg nye ting. Viser man at men hele tiden er sulten på ny kunnskap er dette meget positivt, og det øker ditt kounkurransefortinn. Det er ikke nødvendigvis slik at den med 3 års høyere utdannelse har bedre muligheter til å jobbe enn en IKT person, det kommer helt an på personens evne til å lære samt være dyktig i jobben. Har hørt mye om sivil.ing og ingeniører, som har prist seg selv så langt opp i skyene at det er helt nifst, noen av dem rakker ned på alle som ikke har den utdannelsen de har, og noen ganger kan de ha litt for høye tanker om seg selv. Dette gjelder nok absolutt en del IKT folk også, men tenkte jeg skulle nevne det. Personlig vet jeg at jeg er flink i noe, men langt i fra perfekt. Og jeg ser opp til mange ingeniører, mange av de er utrolig flinke, og er guder i programmering og systemutvikling. Men noen av dem er litt for ovenpå... Ble lit vel langt dette her, nå må jeg stikke..må jobbe. -LioKaiser. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 09:33, skrev LioKaiser:.....-LioKaiser. Kunne ikke sagt det bedre selv... gikk forresten IKT- på Sogn ifjor jeg, og er selvfølgelig lærling... men jeg må si at jeg ikke lærte så mye i fjor... eventuelt litt om nettverk... fordet gikk jeg ut med god karakter (men det hadde mer med hva jeg kunne fra før)... Det var 2-3 ting som gikk opp for meg fordet, og det var: - Jeg ER VELDIG avhengig av internett - Spill skal man ikke forakte på noen måte :razz: MEN - Hvis du bare gir ****, kan du gi opp med en gang... ekke no vits å bare loke... Så jeg kom med en konklusjon av ifjor på IKT, det var en billett videre her i livet Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg går på ikt, verdensmester i irc. data får meg til å smile å le jeg går på ikt, ikke no du kan gjøre med det fordi jeg liker det Lenke til kommentar
marSwin Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg gikk også IKT i fjor, og jobber som lærling nå. Mitt inntrykk er hvertfall at du selv er ansvarlig for å lære noe nytt. Lærerne vi hadde gikk gjennom det grunnleggende (Hva er et hovedkort, en cpu osv), Win 2k server og slikt man lett kan lære selv. Hadde ikke lærerne peiling, så tok dei kontakt med bedriften jeg jobber i nå for å få hjelp :smile: Man bør igrunn ha mer utdanning etter endt lærlingperiode, og derfor planlegger jeg nå å ta de fagene jeg mangler i løpet av de to årene, og kunne ta eksamen som privatist. Dermed har jeg også generell studiekompetanse etter lærlingperioden, og kan gå videre mot evt. høyskole. Sertifiseringer er også svin-viktig :razz: Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 IKT er sikkert en fin utdanning, jeg ser ingen grunn til å kritsere den. Men når man så begynner å snakke om sertifiseringer og IKT så er det en tanke som slår meg etter å ha tatt en del sertifiseringer: De koster penger! De bør vedlikeholdes. Det er en del jobb å sette seg inn i pensum og ta dem! Spesielt hvis du ikke får gå kurs. Noen av kursene koster en del penger så det er ikke alle arbeidsgivere som vil betale gildet. Kunne jeg valgt om igjen så er det helt klart at jeg ville latt være å lest de 10-15000++ sidene med sertifiserings stuff og heller konsentrert meg om høyskole/universitet. Blir man feks høyskole ingeniør så behøver man ikke nødvendigvis å være noe bedre enn andre eller noe sånt, men man har fått et papir som på lang sikt antagelig er mye mer verdt enn sertifisering på NT 4.0 og Windows 2000. Uansett er sertifiseringene den minst varige utdannelsen jeg kan tenke meg. Et høyskolepapir går ikke ut på dato, ialle fall ikke på samme måten som en cert. Så er du interessert i å gå IKT og ta CCNA og MCSE så er du antagelig såpass ivrig at du burde ta deg sammen og gå for en Høyskole eller 3-5 år på uni i stedet. Få et papir som ikke gulner får året er omme! Selv fikk jeg et skikkelig kick av at .net ikke kommer før april! Hurra! Sertifiseringspresset ble litt mindre! [ Denne Melding var redigert av: larskrru på 2002-11-25 10:51 ] Lenke til kommentar
Truman Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Du påstår altså at jeg er en sånn dopa freak som ikke kan en dritt og bare vil begynne på IKT fordi det er lett?! Ja, selvfølgelig. Alle som er umotiverte ruser seg. De som i tillegg sliter med matematikk er herionavhengige. Sånn er det faktisk bare. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg har slitt noe veldig med matte, men har foreløpig ikke begynt på heroin? Jeg er unntaket fra regelen din da, eller? Hi hi.. kul påstand da. Redigert: Ser ut som jeg har pådratt meg dysleksi i alle fall, kom nå helt plutselig. [ Denne Melding var redigert av: larskrru på 2002-11-25 11:08 ] Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 09:33, skrev LioKaiser:IKT folk kan plusse på kompetansen sin med sertifiseringer. Forskjellen mellom IKT og folk fra IT akademiet vil være slående. En ferdig utdannet IKT person med fagbrev, MCSA/MCSE og CCNA vil trolig være verdt mer enn en som bare har tatt sertifiseringene og null IRL erfaring. Husk; sertifiseringer er KUN verdt noe dersom man har IRL kompetanse! haha. Ikke narr meg til å le. Jeg mener selv IT utdanningen hos IT-akademiet ikke holder mål, men utdanningen er tusen ganger mer dypt enn på IKT. Du har nok ikke sett bøkene til studentene på it-ak. De er tykke de. De seriøst på it-akademiet får MYE med seg - MYE mer enn på IKT. Det er ikke mangel på praksis. Det er MYE praksis. Syntes du ikke skal uttale deg om noe du ikke har peiling på. Jeg bruker også tiden til å anbefale ALLE som vil ha en sikker jobb - få ingeniørgrad (det og er mulig igjennom it-akademiet, noroff og Nærings Akademiet) mens helst høgskoler :smile: (vil nevne jeg har hørt Noroff har høyere nivå enn de andre - det er visst høgskolenivå der) For de som lurte så ja jeg har gått på it-akademiet. Jeg har også gått allmenne på vgs. Jeg har vert borti IKT og vet hva det innebærer. Mvh A. Lyse [ Denne Melding var redigert av: allyse på 2002-11-25 11:12 ] Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Åssen maskiner har dere andre på IKT linja? Mener på skolen.... Vi på kvadraturen har: 500mhz P3 192mb RAM 4mb skjermkort Billigste lydkort man finner 10/100 nettverkskort. (bare 10mbit HUB da... :sad: ) Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 IKT driftsfag er som nevnt tidligere kun for folk som skal lære seg M$ Office, og basic nettverk. Skal dere derimot lære mer om drifting, vedlikehold, og litt mer utdypende nettverk er Serviceelektronikk innen data & kontorsystemer linja for deg. Sett fra et uavhenging syn er IKT "bare" wannabe IT-konsulenter. Serviceelektronikk-personer kan generelt MYE mer, og er derfor et bedre valg for en bedrift. De lærer om Novell, Linux, M$, hardware, programmering og drifting mye mer enn en kan på IKT. Dette grunnlegges i at hvem som helst kan velge IKT som VK1, om du har gått Helse og sosial, Kokk, almennefag osv. Dvs i praksis at en IKT-utdannet person har 1 år med data. En serviceelektronikker har derimot 3 år med data. Det finnes selvsagt selvlærte personer innen dette faget som er gode på data, men den vanlige utdannet person er det ikke god i forhold til en serviceelektronikker. well that is MOH EDIT: La inn litt ekstra info _________________ Jeg har en überrockymegasatancomputer, så hva er poenget med spec. til PC'en? [ Denne Melding var redigert av: Shicca på 2002-11-25 11:43 ] Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Synest det er mangen som kritiserer akademi utdanninger og sertifiseringer uten og kanskje vite helt hva det går ut på. Det er sant at visse skoler innen blant annet IT-Akademiet ol. har slitt med dårlige lærere, men selve utdannelsen man får ut av det hvis man gjennomfører på en skikkelig måte vil jeg ikke si er dårlig (ellers hadde jeg kanskje ikke gjort det selv?). Alt kommer an på hvor mye du gjør ut av det selv. Jeg går selv på Akademiet Fagutdanningen i Bergen, som var It-Akademiet Bergen i fjor. Forige år tok jeg CCNA, og i år går jeg videre med CCNP. Til de som sier at det ikke er noe praksis så tar dere feil. Vi har pr dags dato to komplette lab'er med routere og klienter som vi kan bruke 24/7. Ene er rettet mot CCNA pensum, og den andre mot CCNP. Vi kjører også CNAP (Cisco Networking Academy Program) som har en fast oppsatt curriculum man følger, med tillhørende kapittel tester, teoretiske og praktiske semester tester, pluss selvsagt sertifiseringen til slutt. Dette er et system utviklet av Cisco selv, og med en slik utdannelse vet firma som skal ansette akkurat hvilken kompetanse personen innehar. Tror en del hadde fått seg en liten overaskelse hvis de viste hva vi går i gjennom og lærer på et år. At sertifiseringer ikke varer så lenge vil jeg si er en positiv ting. Dette er kun en måte for firmaer som utsteder sertifikater å sikre seg at de som innehar kompetanse på deres felt til enhver tid er oppdatert. I tillegg er sertifiseringer internasjonale og taes som regel på engelsk, og teller dermed like mye i hele verden, siden det er de samme testene som blir tatt i Australia, USA, Norge, osv. (Skal ikke trekke inn de litt sære asiatiske landene :smile: Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 12:09, skrev Hedeon:Synest det er mangen som kritiserer akademi utdanninger og sertifiseringer uten og kanskje vite helt hva det går ut på. Det er sant at visse skoler innen blant annet IT-Akademiet ol. har slitt med dårlige lærere, men selve utdannelsen man får ut av det hvis man gjennomfører på en skikkelig måte vil jeg ikke si er dårlig (ellers hadde jeg kanskje ikke gjort det selv?). Alt kommer an på hvor mye du gjør ut av det selv. Jeg går selv på Akademiet Fagutdanningen i Bergen, som var It-Akademiet Bergen i fjor. Forige år tok jeg CCNA, og i år går jeg videre med CCNP. Til de som sier at det ikke er noe praksis så tar dere feil. Vi har pr dags dato to komplette lab'er med routere og klienter som vi kan bruke 24/7. Ene er rettet mot CCNA pensum, og den andre mot CCNP. Vi kjører også CNAP (Cisco Networking Academy Program) som har en fast oppsatt curriculum man følger, med tillhørende kapittel tester, teoretiske og praktiske semester tester, pluss selvsagt sertifiseringen til slutt. Dette er et system utviklet av Cisco selv, og med en slik utdannelse vet firma som skal ansette akkurat hvilken kompetanse personen innehar. Tror en del hadde fått seg en liten overaskelse hvis de viste hva vi går i gjennom og lærer på et år.At sertifiseringer ikke varer så lenge vil jeg si er en positiv ting. Dette er kun en måte for firmaer som utsteder sertifikater å sikre seg at de som innehar kompetanse på deres felt til enhver tid er oppdatert. I tillegg er sertifiseringer internasjonale og taes som regel på engelsk, og teller dermed like mye i hele verden, siden det er de samme testene som blir tatt i Australia, USA, Norge, osv. (Skal ikke trekke inn de litt sære asiatiske landene :smile: Endelig en som har skjønt det. Takk Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 11:09, skrev Caddy:Åssen maskiner har dere andre på IKT linja? Mener på skolen.... Vi på kvadraturen har:500mhz P3192mb RAM4mb skjermkortBilligste lydkort man finner10/100 nettverkskort. (bare 10mbit HUB da... :sad: ) jaja. vi har: 400Mhz CELERON! 256mb pc100 ram. 4-32mb skjermkort lydkort? hva er det? :sad: 10Mbit nettverkskort. vi har 10/100 kort men vi får dem ikke. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 jeg er er lærling innen ikt og etter det jeg har forstått så er en Ikt-driftsoperatør en som får i oppdrag å gjere di "enklere" oppgavene innen data, for å lette på arbeidsmengden for de med "høyere" utdanning. Menmen, noen må jo gjøre det og, bare man får godt med penger:D Lenke til kommentar
Fur1nax Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 12:35, skrev neXon:jeg er er lærling innen ikt og etter det jeg har forstått så er en Ikt-driftsoperatør en som får i oppdrag å gjere di "enklere" oppgavene innen data, for å lette på arbeidsmengden for de med "høyere" utdanning. Menmen, noen må jo gjøre det og, bare man får godt med penger:D hmm. ikke det at ikt lærning/fullt utdannet for så himla bra betalt da!. da er du heldig med den jobben du får i så fall:) Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Joda det er positivt at sertifiseringer er "ferskvare", hadde de ikke vært det så hadde det vært mindre interessant med sertifiseringer. Vi tar jo seff sertifiseringer for at man skal bevise at man kan et eller annet og at man er 100% oppdatert. Når man ikke lenger gidder å holde seg oppdatert så er man selvfølgelig heller ikke særlig attraktiv for bedriftene. Sett at man kun har sertifiseringer som utdannelse og så blir syk et år eller tre, dritt lei, bygger hus eller kanskje blir far? Så whooops.. Du er i beste fall utdatert. Skal man så ut av bransjen da? Har man et ordentlig skolepapir å falle tilbake på, så er man i alle fall litt sikkrere hvis man skulle være litt uheldig å bli "satt ut" noen år. Når arbeidsmengden ikke er så vanvittig forskjellig mellom å ta en del sertifiseringer og å få et skolepapir, så ville i alle fall jeg helst ha valgt å få et skikkelig papir, i alle fall hatt noen vekttall. Orker man så å holde seg med sertifiseringer etter å ha fått seg en eller annen utdanning, er det ingenting som er bedre. Cisco er en forresten en ypperlig og veldig interesant sertifisering. [ Denne Melding var redigert av: larskrru på 2002-11-25 13:50 ] Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Ja da mange forvirrende kommentarer her... Som sagt: DET SISTE JEG VIL ER OG PROGRAMERE DRITT OG TULL PÅ PCEN (med andre ord programmer) Jeg kommer til og ta et par sertvikater og sånt etterpå.. kanskje en litt høyere utdanning.. Jeg er intressert i hjemmesider og sånt Er ikke sikker på om jeg skal ta telekommunikasjonsfaget eller IKT... høres litt ut som det samme da men jeg vet nok ikke Hvis jeg tar allmen fordypning etter VK1 så får mann spessielle fag innen allmen som har med IKT og gjøre, det sa hhvertfall skolerådgiveren til oss... Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 15:34, skrev kaka13: det sa hhvertfall skolerådgiveren til oss... Hvertfall en ting jeg vil anbefale deg: IKKE hør på rådgiverene. De har NULL peiling når det gjelder IT utdanning ol. Snakker av sterk erfaring Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hmm, virker som en god del folk ble provosert her av mitt innlegg ja. Hehe. Jeg vet at IT-Akademiet går i dybde på w2k servers og drift av det. Hvis dere hadde fulgt litt mere med på mitt innlegg, så sa jeg at folk som allerede driftet systemer, ville få noe ut av den sertifisringen. Og sikkert, det er nok noen som kommer fra allmenn som er flinke og klarer dette stoffet bra og som faktisk lærer seg det som trengs. Jeg beklager hvis noen ble fornærmet av mitt innlegg, det var ikke meningen. Sorry. Saken er bare det jeg hører mye rart om folk som tar MCSE og slikt, og så viser det seg at de ikke har kompetanse likevel. Og dere øver mye på CCNA studiet ved skoler og slikt ja...joda..hehe...hehe....dere øver...ja.....men det VIL bli litt annerledes i faktisk arbidsliv. Såpass skjønner iallfall jeg...ting vil skje IRL, som ikke skjer i en øvelse. Men det er godt å se at IT-akademiet er på rett kjøl nå. Vil likevel si at en IKT person MED sertifiseringer vil eventuelt banke dere rett ned i støvlene. Slik er det bare. 2 års, kanskje 3 års, erfaring teller veldig mye, og med fagbrev, sertifiseringer og referanser/anbefalinger videre stiller vi sterkt. Og man trenger ikke nødvendigvis kurs og være med i en klasse på It-a. får å få en sertifisering. Det er noe som heter "selv-studie"..+jobben..... Det er forøvrig mange nyutdanna MCSE folk, uten erfaring, som går ledige nå...kremt... Men som sagt; det er godt å se at folk her, som går på It-akademiet tar stoffet seriøst. Jeg beklager igjen for mitt litt dissende innlegg øverst her. Det er fint å få nye impulser, godt å få et par tilbakemeldinger. Noe av grunnen var vel at jeg var dritlei av folka som til enhver tid SKAL disse ned på IKT. Mange som gjør det nemlig. Vil samtidig si: IKT er en 3 ÅRIG utdannelse, man går 1 år på skole..lærer ikke en drit....men så tar man 2 år lærling....lærer masse. Men jeg også vet at det er mange IKT folk som bare dasser rundt og ikke kan en drit...heldigvis er ikke jeg en av dem. Og til som er servicelektronikere: Ja, dere er flinke, men IKT folk kommer etter lærlingperioden til å gå forbi dere. Iallfall de som er dyktige og klarer å lære seg ting. Dere har 3 års IT utdannelse? Hmm..får visst vi også det. ( Husk at elektronikk kan man starte med på GK, jeg tok f eks. GK elektro.) Virker som om folk her undervurderer lærlingperioden til IKT folk. Men innrømmer at jeg også har undervurdert it-akademiet litt... Blir spennende å se hva slags innlegg som skal komme etter dette innlegget...hehe. -LioKaiser. _________________ Life's wasted on the living! [ Denne Melding var redigert av: LioKaiser på 2002-11-25 16:04 ] Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 15:58, skrev LioKaiser:Det du skrev over :smile: Hm. Jeg vet ikke om jeg er helt enig med deg når du sier en IKT utdanning vil slå en IT-akademi utdanning. Ja med uttrykke meg korrekt slik det ikke blir missforståelser: En "vanlig" akademi utdanning kan f.eks være: 1 år: IT-Kandidat Innbærer: MOUS, A+ (praktisk+teoretisk) konsulentarbeid), A+OS, INET+, WIN2k Pro. (MCP), WIN 2k server (MCP) 2 år: Nettverkskandidat Innbærer: Påbygg fra år 1 3 år: Cisco eller noe slik. Påbygg fra år 1 og 2 Det er nok litt flere tester tom på 1 år enn hva de fleste trodde ville jeg tro. Jeg har åresvis med erfaring fra min "barnedom" og jeg syntes det var vanskelig på IT-kandidat (ikke selveste stoffet, men mengden av det) så det kreves noe - mer enn hva de fleste tror... OG. IT-akadamiet betegnes som praktisk utdanning... Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå