Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 ja hvis du ikke har fått det med deg så går jeg på IKT nå. så jeg vet nesten hva jeg snakker om :smile: Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 å ja! lurt! det er vel en bra linje? man får vel jobb? er det mange pakkiser som gåt der?(IKKE rasistisk ment) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 går på ikt ved KVS-Lyngdal (www.lj.no) vi er 30 stk her, jeg er vell den enste som har gått inn for å få meg læreplass allerede og jeg tror jeg har fått det, skal til intervju i juleferien :smile: synst linjen er kjekk jeg :smile: her gjør vi det slik at vi har det vanskeligste først, noe som er meget bra. anbefales ja. Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Tror d blir det, hvis jeg velger allmen påbygn. hva kan jeg studere da men gk elektro vk1 ikt? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 da har du jo studiekompetanse så da kan du jo studere hva du vil for den sags skyld. Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 21:57, skrev kaka13:Tror d blir det, hvis jeg velger allmen påbygn. hva kan jeg studere da men gk elektro vk1 ikt? Påbygningsåret skal visst være jævlig hardt har jeg hørt... Jeg hadde tenkt å gjøre ca. det samme; gå 2 år EL, få yrkeskompetanse og deretter gå et år påbygning slik at jeg fikk studiekompetanse også, men går Allmenn nå :smile: Du kan jo gå privatskoler også... NA (Nærings Akademiet) f.eks... tror ikke det er så mye på karakterer der, men mere første mann til mølla. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 jeg skal gå lærling som neste år og rekner med og ta bla påbygg og sertifikater osv i mens..dele det ut over 2 år. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Jeg har gått IKT-driftsfag i fjor. Ved Slåtthaug skole i Bergen. Nå r jeg lærling og det er kjempespennende, lærer mye og har det gøy :smile: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Robkvi skrev (2002-11-24 23:00):Nå r jeg lærling og det er kjempespennende, lærer mye og har det gøy :smile: Samme her :smile: IKT er en veldig snever linje. Skulle nesten tro at linjen er sponset av MS. Lærer MS Office, MS windows 2000 server etc. Man lærer å bruke produkter, man lærer ikke IT. Men, man har mye fritid man kan bruke til å lære seg IT, man kan legge inn andre OS o.l. I prosjektene kan man ta for seg andre ting enn det lærerene er så glad i. Man kan løse oppgaver på andre måter enn lærerene vil, og hvis du gjør det bra, får du god karakter. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Olsen: er det deg Vegard. Fra IKT Ålesund VGS? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 du lærer office pakken, nettverk, active directory osvosv. det er mange som søker men det er ikke vanskelig å komme inn. kompisen min hadde 2.9 og kom inn! selv har jeg 3.5 (dreit jeg i gk elektro? JA!) ligger ann til 4-5 i snitt nå (på ikt altså) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: svennand skrev (2002-11-24 23:15):Olsen:er det deg Vegard. Fra IKT Ålesund VGS? Skal ikke nekte på det Sven :smile: Lenke til kommentar
ponke Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 00:13, skrev olsen: Quote: svennand skrev (2002-11-24 23:15): Olsen: er det deg Vegard. Fra IKT Ålesund VGS? Skal ikke nekte på det Sven :smile: forum.hw.no - connecting people Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: forum.hw.no - connecting people Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 14:27, skrev kaka13:Etter det jeg har lest på andre forum, så høres egentlig IKT sinnsykt fett ut, nye pcer, hjemmesider og sånt..!Jeg tror jeg skal gå elektro/allmenn det første året da! Ja, tror dette er mitt fag ja... Foressten, er det noen her fra RUD omerådet som har tenkt og søke på rud? Uhm... sa du NYE pc`er??? asså... her sitter vi på 500mhz P3, 4mb skjermkort, 192mb RAM... Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 18:23, skrev Tim:Sånn som meg! Går GK elektro nå. Har satt opp min egen Red Har server med Samba osv lagt inn. Så det at dere kan litt office og utforsker driter jeg i, det som faktisk er viktig er innstillingen din. Hvor mye av tiden på skolen du bruker tiøl å spille SC og hvor mye av den du bruker til skolearbeid. Er nesten helt sikker på at jeg kommer til å gå ut som beste elev fra IKT klassen, selv om jeg bare har 4.6 i snitt nå... HAHA! Du skal jo faktisk lære deg det som står på fagplanen som igjen er office. Så om du driter i det så er det jo opp til deg, men da kan du jo drite i å gå ut ikt med 4.6 din gamer lamer. [ Denne Melding var redigert av: zuhr på 2002-11-25 08:16 ] Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Den 2002-11-24 21:30, skrev kaka13: Quote: Den 2002-11-24 20:02, skrev Truman: Quote: For å i det hele tatt være rimelig trygg på å ha jobb innen it-bransjen, vil det nok være en fordel å ha en universitetsutdannelse på minst tre år. MEN, ikke alle er motiverte, eller like skoleflinke, så da er nok dette et ypperlig alternativ! Så lenge man ikke venter å få kremjobben, men de "skyhøye it-lønningene" (som vel knapt eksisterer lenger), så burde dette være et ok utgangspunkt! Du påstår altså at jeg er en sånn dopa freak som ikke kan en dritt og bare vil begynne på IKT fordi det er lett?! Er det i det heletatt noen her som har GÅTT/GÅR på ikt nå? Er det kanskje ikke det samme som og gå elektro 2 år og lærling 2 år? Det er liksom noe som heter yrkesskoler her i Norge oxo! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kaka13 på 2002-11-24 21:33 ]</font> Jeg går ikt! Lenke til kommentar
mastiempo Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 IKT Driftsfag er en lett vei å gå, tro meg. Og den enkleste veien er som regel ikke den beste. Gikk Gk Elektro (skulle ha fortsatt på denne linjen), deretter IKT-Driftsfag (fikk en god del skills i CS), og er nå lærling (oppsett av pc, reinstallasjon av Norman etc). Tjener lite men så er jo ikke to års utdanning noe særlig heller da. Hadde jeg hatt motivasjon (og nok $penger$)skulle jeg ha prøvd å fått meg en høyere utdanning. Tviler på at det kommer til å bli lett å skaffe seg jobb etter mine to år:) So guys, mitt tips blir; skaff dere en skikkelig utdanning! Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 08:23, skrev mastiempo:IKT Driftsfag er en lett vei å gå, tro meg. Og den enkleste veien er som regel ikke den beste.Gikk Gk Elektro (skulle ha fortsatt på denne linjen), deretter IKT-Driftsfag (fikk en god del skills i CS), og er nå lærling (oppsett av pc, reinstallasjon av Norman etc). Tjener lite men så er jo ikke to års utdanning noe særlig heller da. Hadde jeg hatt motivasjon (og nok $penger$)skulle jeg ha prøvd å fått meg en høyere utdanning. Tviler på at det kommer til å bli lett å skaffe seg jobb etter mine to år:)So guys, mitt tips blir; skaff dere en skikkelig utdanning! Du kan jo gå videre da. Ta flere kurs gå noroff it akadamiet. Masse kurs å ta videre. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Går på IKT på Tønsberg Maritime VGS, og har en av lærerne som var med å lage fagplanen for IKT når kurset ble opprettet i flere fag. Nr. 1: Office; er ikke værre enn å installere OpenOffice om du vil; og lære deg det selv. Office er det som brukes av flertallet av bedriftene, da lærer man det. Nr. 2: Linux; vi skal sette opp linux-firewall, fordi det duger ikke windows til..... og på PC'ene har vi harddisker som kan tas ut, slik at det er mulig å sette inn en annen harddisk, og innstallere linux om vi vil..... Nr. 3: Til deg som mente at ingen ville ha folk som ikke haddde tre år på universitetet....... Det er dem som har gått på universistetet dem ikke vil ha! det er for dyrt med folk derfra..... Det er mer enn nok jobber for de som har gått på IKT (men det er begrenset med lærlingerjobber), fordi opplæringen på IKT gjelder *oppsett/drifting av nettverk, og support* mens universitetsutdannelser gjerne innebærer programmering + masse annet man ikke trenger for å drifte et nettverk...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå