kaka13 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Noen her som har noe erfaring med denne utdannelsen? Jeg har eventuelt tenkt og ta denne utdannelsen neste år, men jeg er ikke helt sikker.. Noen som vet hva man gjør der og eventuelt hva man kan bli? Bra/dårlig lønn? Man driver vel ikke med dataprogramering der? Håper på svar Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Ikke no programering nei, mye om office pakkene, win2000 server, maskinvare. Seffers litt spilling i friminuttene og ellers når man ikke har annet å gjøre... Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Er dette faget VELDIG populært da? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 tror ikke det da alle kan ta det uansett grunnkurs Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Jeg gikk ut med 4.4 i snitt fra gk, kom på 10ende plass i stavanger, søkte mg inn på privat-skole og kom inn med en gang :smile: kjekk linje...siden det ikke er mye som kan læres hvis man kan det så er det jo lettere å få gode karakterer :smile: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 ja alle kan gå inn på det uansett linje. Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Joda det er rimelig populært i forhold til søking på plasser i hvert fall. Det som kan være problem er å få lærlingeplass etter første året. Med nedgangen i it bransjen så er det færre som tar inn folk. Så mitt tips er å være aktiv i forkant av læringeperioden og skaffe plass tidlig. Skulle det være noen fra trøndelag som leser dette, så har jeg 1 ledig lærlingestilling nå og 2 til høsten 2003.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 I Rogaland er det hele EN klasse i Stavanger, og det er det. Rådgiver sa at det var en meget populær linje, gjennomsnittet var en femmer i forfjor og visstnok kke særlig lavere i år.. Les forresten den andre threaden på flere hundre poster (Synes jeg å huske) Mye info der Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=13122&forum=25 ------------------- http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=41425&forum=58 ---------------------------- http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=46032&forum=17 -------------------------- får drive litt reklame i samme slengen da: http://www.lj.no - privatskole i Lyngdal som har IKT tror snittet ligger på ca 3, kansje pga at folk tror at det er dyrt på privatskole....(it`s not) SITAT fra lj.no: KVS-Lyngdal har hatt IKT-driftsfag siden studieretningen ble opprettet høsten 1999. Skolen har to klasser med til sammen 30 elever. Dette gjør skolen til en av landets største IKT-skoler! _____________ MVH Tor H Ueland. [ Denne Melding var redigert av: ueland85 på 2002-11-24 14:01 ] Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Etter det jeg har lest på andre forum, så høres egentlig IKT sinnsykt fett ut, nye pcer, hjemmesider og sånt..! Jeg tror jeg skal gå elektro/allmenn det første året da! Ja, tror dette er mitt fag ja... Foressten, er det noen her fra RUD omerådet som har tenkt og søke på rud? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 bra..og interresant valg. Du får nok god tid til å sette deg inn i egne ting og :smile: jeg går der nå og bruker fritiden min til å programmere asp, php osv..og sitter jg fast så bare maser jeg litt på lærerne..enkelt å grett :smile: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Jeg gikk IKT i fjor. Lærte ikke så mye fra lærerne, men lærte veldig mye selv. Lærerne på skolen min hadde nesten ikke peiling på det de holdt på med. skummelt. Men du får gode karakterer hvis du kan endel data fra før da :smile: Nå er jeg lærling i kommunen der jeg bor. Etter to år som lærling skal jeg gå videre på skole. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 sammenfreff :smile: skal til intervju i jula, og de virka meget interrestre visstnok :smile: Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 12:48, skrev Caddy:Ikke no programering nei, mye om office pakkene, win2000 server, maskinvare. Seffers litt spilling i friminuttene og ellers når man ikke har annet å gjøre... I min målestokk så kan ikke dette kategoriserer som utdanning. Det er alt, altfor tynt, og dagens it-marked trenger neppe folk som har et snevert kunnskapsnivå på office og w2k. Nei, gutta skaff dere en skikkelig utdannelse. Hva gjør dere i det øyeblikk bedriften deres ansetter en linuxdude som hiver inn en samba server og openoffice.org ? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Jeg skal gå IKT, gleder meg! Håper jeg kommer til å lære masse nytt... [ Denne Melding var redigert av: Tim på 2002-11-28 18:08 ] Lenke til kommentar
Truman Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: I min målestokk så kan ikke dette kategoriserer som utdanning. Det er alt, altfor tynt, og dagens it-marked trenger neppe folk som har et snevert kunnskapsnivå på office og w2k. Nei, gutta skaff dere en skikkelig utdannelse. Hva gjør dere i det øyeblikk bedriften deres ansetter en linuxdude som hiver inn en samba server og openoffice.org ? Hihi. Det er vel ikke det man kaller for utdanning egentlig. For å i det hele tatt være rimelig trygg på å ha jobb innen it-bransjen, vil det nok være en fordel å ha en universitetsutdannelse på minst tre år. MEN, ikke alle er motiverte, eller like skoleflinke, så da er nok dette et ypperlig alternativ! Så lenge man ikke venter å få kremjobben, men de "skyhøye it-lønningene" (som vel knapt eksisterer lenger), så burde dette være et ok utgangspunkt! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Vi har noen av dem nå... personer som tror de er best i alt og tror at de går ut med best i klassen osv...ikke bra holdning... her er det snakk om å gjøre sitt beste å være positiv til å lære :smile: Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Den 2002-11-24 20:02, skrev Truman: Quote: For å i det hele tatt være rimelig trygg på å ha jobb innen it-bransjen, vil det nok være en fordel å ha en universitetsutdannelse på minst tre år. MEN, ikke alle er motiverte, eller like skoleflinke, så da er nok dette et ypperlig alternativ! Så lenge man ikke venter å få kremjobben, men de "skyhøye it-lønningene" (som vel knapt eksisterer lenger), så burde dette være et ok utgangspunkt! Du påstår altså at jeg er en sånn dopa freak som ikke kan en dritt og bare vil begynne på IKT fordi det er lett?! Er det i det heletatt noen her som har GÅTT/GÅR på ikt nå? Er det kanskje ikke det samme som og gå elektro 2 år og lærling 2 år? Det er liksom noe som heter yrkesskoler her i Norge oxo! [ Denne Melding var redigert av: kaka13 på 2002-11-24 21:33 ] Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Og it kommer vel ikke til og bare bli "Borte" etter et par år, trodde det var it som kom inn nå jeg, dessuten kommer vel firmaer til og bruke like mye Office og Windows og sånt som de gjør i dag! tenk deg et Handelsselskap/industriselskap som ikke har nettverk mellom pcene og må ha en DSL linje pr maskin da! noen må jo sette opp nettverket og.. tenk deg en moderne bedrift uten pcer Du kan ikke sende en bonde inn som Økonomisjef for Kværner helt uten vidre liksom... [ Denne Melding var redigert av: kaka13 på 2002-11-24 21:42 ] Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 ikt er vel mer nettverk en IT-biz, kan jo være drifts op. på en bedrift som ikke selger på internett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå