Gå til innhold

kjøp av nytt kamra


Anbefalte innlegg

Desuten er det mindre og lettere en Nikons alternativer, derfor kan det tenkes at man oftere tar det med seg ut på tur.

 

Njaaaa, er det ikke omtrent akkurat like stort som D40 da? Det er tydelig at du er storfornøyd (på grensen til fanboy) med ditt nye apparat, men det fins jo alternativer. Jeg ville nok anbefalt et Nikon D40, da jeg synes det virker som et utrolig brukervennlig og flott nybegynnerapparat. For eksempel kan det kjøpes på fotovideo.no med et minnekort og en liten kameraveske til 5995 kr.

 

For totale nybegynnere anbefaler jeg å kjøpe det billigste, uansett om det gjelder pcer, kameraer eller hva det måtte være.

7625546[/snapback]

 

Når det gjelder sammenligningen av D400 og D40 (egentlig D50, men omtrent det samma regner jeg med), kan jeg forøvrig referere til "Digital Foto nr 11-06", der en test mellom 7-8 (?) forskjellige dslrs ble gjort. D400 vant testen med relativt stort mellomrom til 2. plassen (D50). Bildekvaliteten var bedre på D400.

 

Og hva minnehastighet gjelder, er det ikke bare skriving _til_ minnekortet som må taes i betraktning. De fleste av oss fører bildene over til en PC, og her vil man vel merke større forskjeller i hastighet.

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Desuten er det mindre og lettere en Nikons alternativer, derfor kan det tenkes at man oftere tar det med seg ut på tur.

 

Njaaaa, er det ikke omtrent akkurat like stort som D40 da? Det er tydelig at du er storfornøyd (på grensen til fanboy) med ditt nye apparat, men det fins jo alternativer. Jeg ville nok anbefalt et Nikon D40, da jeg synes det virker som et utrolig brukervennlig og flott nybegynnerapparat. For eksempel kan det kjøpes på fotovideo.no med et minnekort og en liten kameraveske til 5995 kr.

 

For totale nybegynnere anbefaler jeg å kjøpe det billigste, uansett om det gjelder pcer, kameraer eller hva det måtte være.

7625546[/snapback]

 

Når det gjelder sammenligningen av D400 og D40 (egentlig D50, men omtrent det samma regner jeg med), kan jeg forøvrig referere til "Digital Foto nr 11-06", der en test mellom 7-8 (?) forskjellige dslrs ble gjort. D400 vant testen med relativt stort mellomrom til 2. plassen (D50). Bildekvaliteten var bedre på D400.

 

Og hva minnehastighet gjelder, er det ikke bare skriving _til_ minnekortet som må taes i betraktning. De fleste av oss fører bildene over til en PC, og her vil man vel merke større forskjeller i hastighet.

7632895[/snapback]

 

Er endel forskjell på d40 og d50, d40 har mye bedre bildekvalitet på jpg og lys målingen er betraktelig bedre

Lenke til kommentar
Er endel forskjell på d40 og d50, d40 har mye bedre bildekvalitet på jpg og lys målingen er betraktelig bedre

D40 har vel sterkere anti-alias-filtrering, som gir "bedre" kvalitet i form av mindre moiré bl.a. men mindre detaljer. Lysmålingen er vel den samme. (3D Color Matrix II med 420 segmenter)...
Lenke til kommentar

Ok, der kan du se =)

 

I bunn og grunn vil et valg mellom d40 og 400d være en personlig smak- og behagsak. Nikonkameraene er etter manges mening bedre å holde i, da de er noe større. På den andre siden (som sagt tidligere) er det lettere å ta med seg et mindre kamera, slik at du faktisk har det med deg når du trenger det!

 

Uten å ha lest noen tester på d40 vs 400d, tør jeg påstå at 400d tar bedre bilder enn d40. Forskjellene blir noe visket ut da kit-linsa til d40 er bedre enn kitlinsa til 400d (denne er rimelig dårlig, men personlig syns jeg det er ei helt greit å starte med - tenk hvor artig det blir å kjøpe ei bedre linse og virkelig merke forbedringene =))

Lenke til kommentar

Foresten er Lexar-brikkene veldig gode (133x for 699 på lefdal, 1GB). Jeg har denne brikken, og får ca 200 bilder i full oppløsning. Om du har råd anbefaler jeg 2GB, da det er greit å ha plass internt om du ikke har tilgang til PC for overførsel av bildene.

 

Så du skulle bestille i går, på hvilket kamera falt valget?

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Ok, der kan du se =)

 

I bunn og grunn vil et valg mellom d40 og 400d være en personlig smak- og behagsak. Nikonkameraene er etter manges mening bedre å holde i, da de er noe større. På den andre siden (som sagt tidligere) er det lettere å ta med seg et mindre kamera, slik at du faktisk har det med deg når du trenger det!

D40 er like lite/stort som 400D... Det er utformingen som er annerledes.
Lenke til kommentar
Jeg bestilte Canon eos 400d med 2 gb minnekort fra lefdal i går. Gleder meg så utrolig mye til lørdag, håper det kommer da :yes: ....

Hvis ikke så blir det en kjedelig helg, må vente helt til mandag.

7642051[/snapback]

 

Bestilte du fra internet? Ja jeg dro inn å kjøpte i butikken jeg, de hadde ikke noe igjen på internett når jeg ringte kundeservice et par dager før nyttårsaften.

 

Ja D40 faktisk litt lettere... Men det er snakk om få gram. Ikke merkbart mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...