Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til ny bil, og diverse erfaringer?

kennyo

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet sikler vi litt etter nye Outlander, dersom den kommer med grønne skilter (grønne skilter er nesten et must her). Men etter å ha målt bakkeklaringen på diverse biler, kommer også flerbruksbiler inn på ønskelisten vår. Har til og med klart å forelske oss i Citroen av alle ting (har ikke prøvekjørt noen ennå, men VW Touran står for test-tur i dag, dog er den neppe høy nok under...).

Når det gjelder Citroen: Er det noen som har eraring med C8 (C4 Picasso er det fortsatt uklart om får grønne skilter, i så fall er også denne aktuell)? Citroen har jo ikke akkurat vært kjent for god driftssikkerhet. Og jeg som er japse-vant, og bortskjemt med å bare vri nøkkelen rundt, så starter bilen i årevis: Har jeg noe å frykte? Må si at vi likte både C8 og C4 Picasso veeeldig godt begge to, dog må de jo prøvekjøres først. :)

De vi har luket ut er:

Ford S-Max (For "rund" utvendig, og elendig service hos forhandler :mad: )

Honda CRV: Kom ikke med grønne skilter

Renault Grand Scenic: Sambo likte ikke denne, syns den så ut som en ufo. Personlig syns jeg den virket litt kjip...

Opel Zafira: Et av våre krav er driftssikkerhet, say no more. :hrm:

Hyundai Santa Fe: Den ble litt for bred, ellers var den nææære på å være aktuell.

Peugoet 807: Trodde denne skulle ha samme mål som C8, men den var faktisk bredere. For bred.

Så nå sitter vi altså og gleder oss til testkjøring av C4 Picasso og C8. En ting er jo hvordan de så ut når de stod i ro, noe annet er jo å kjøre dem. Så: Noen erfaringer / tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, bra at det er noen som er fornøyd med Zafiraen, da. :) Har to bekjente som er alt annet enn det nemlig... Men mandagsprodukter finnes jo selv hos Toyota, så de kan jo bare ha vært uheldig. Prøvekjørte Touran i går, og for å gjøre en kort historie lang: Det blir neppe Touran på oss, og det skyldes ikke bare dårlig bakkeklaring for å si det slik...

Endret av kennyo
Lenke til kommentar
Driftsikkerhet? Vant ikke Opel en undersøkelse av hvilket tysk bilmerke som var mest driftsikkert?

Min onkel har forøvrig Zafira, har ikke vært en beng galt med den. :)

7626155[/snapback]

Vi har Opel Zafira, jævlig grei bil helt til det skjer noe...og det gjør det hele tiden. Den bruker olje, hva er det for noe tull? Servomotoren og alt den er tilkoblet har vi skiftet flere ganger, da den fint finner ut at den skal slutte å virke. Og når den virker må vi litt for ofte fylle på med servovæske. Ellers har den bare håndbrekk på ett bakhjul, fikser det ofte, men tar ikke lang tid før det er tilbake til å...ja...være ødelagt. Har vel også løsnet noe bærestenger i opphenget (aner ikke hva det er, jeg er ingen bilmekaniner), og det høres jo ikke videre bra ut.

Alle reperasjoner og slikt er gjort på verksted, og vi behandler bilen fint. Dette er vel en 2002 mod btw.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Akkurat, der har du den igjen... Servoolje har jeg aldri etterfylt på noen av bilene jeg har hatt, den har bare blitt skiftet ut etter serviceboka. Det virker som om det er mer eller mindre lotto om bilen man kjøper er problemfri eller ei, uavhengig av merke... Det er i hvert fall min konklusjon så langt her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...