Gå til innhold

Koble MyBook til TV


Anbefalte innlegg

Hei! Til jul i år fikk jeg en MyBook som jeg ønsket meg :) Nå har jeg lagt inn noen backuper av filmene og cd-ene mine på den og ønsker å koble harddisken til TV-en slik at jeg slipper å sette inn dvd-ene hver gang eller sette inn en ny cd med musikk.

Jeg har da hørt at jeg kan koble harddisken til routeret mitt for så å koble en mediacenter-pc til TVen min som kan motta signlene. Men blir ikke dette litt tungvint? Hvordan kan jeg koble harddisken til TV-en min? Må jeg forresten ha HD-TV?

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han over her sier det som trengs. Men bare for å illustrerer det litt klarere. For å se på film må man ha software for å spille det av. Og for å kjøre software må man ha en prosessor.

 

Softwaren ligger ikke på harddisken din, og den ligger ikke i TVen. Og ingen av de har en prosessor for å kjøre softwaren.

 

Med andre ord....du må ha en PC/avspiller i mellom.

 

Og hvis du får deg ett mediacenter vil jeg anbefale deg å legge filmene over på HDen der, da nettverskavspilling (i hvertfall på Microsoft MCE2005) går suppe treigt!

 

Mybook er en backup enhet. Der legger du ting du vil ta vare på, men nødvendigvis ikke bruker så ofte. Det er ihvertfall min holdning til eksterne harddisker.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...