Skavold Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Når man skal skrive ut bilder i Windows får man alltid opp en slik utskriftsveiviser, som insisterer på å skrive ut bildene enten på hele arket eller i en standardstørrelse (10x15 cm etc). Dette er egentlig litt dumt når jeg skal skrive ut bilder jeg har lagd f. eks. i Photoshop (tenker da på julekort/bursdagskort etc, ikke redigerte fotografi), da de sjelden (les: aldri) er i en standardstørrelse. Er det noen mulighet for å unngå dette i Windows, og heller få skrevet ut bildet i akkurat den dimensjonen det skal være? Og da uten å gå via Photoshop eller Paint (eller andre bildebehandlings- eller tegneprogram) Takker for svar, og håper jeg ikke trenger å skrive ut uskarpe bursdagskort igjen PS: Skriveren i huset er ikke tilkoblet den maskinen jeg bruker, og nettverksutskrift var ikke så lett som jeg trodde (har en mistanke om at Nortonbrannmuren blokker alt av den type tilkoblinger fra andre maskiner i nettverket, og den satser jeg ikke på å endre noe på. Fattern har hatt virus før :/ ) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hmm, når jeg skal skrive ut slike bilder bruker jeg bare Paint. Det funker best for meg, det resizer ikke bildet eller noe... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Akkurat, det er det som er løsningen. For meg er det jo egentlig greit, bare litt tyngre, men for f. eks. morsan er det ikke like greit om hun vil skrive ut julekortene mine :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå