Dragen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hvorfor går folk på denne løgnen om salt i ferskvannakvarier? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Eg har to snegler i akvariet mitt som har begynt å "oppføre" seg merkelig. Selve sneglene har eg hatt i ca 5 uker, akvariet i ca 9. Det som skjedde i dag var at eg fant den ene sneglen flytene på overflaten med strømmen. Rundt og rundt. Siden sneglen ikke akkurat er kjapp av seg så dyttet eg den inn i et hjørne for å se om den var død eller om den fortsatt levde. Det gjorde den. Men nå har det skjedd flere ganger i dag, senest i 23 tiden. Og nå har faktisk den andre sneglen gjort det samme. What gives? Kjeder de seg? Er det luft? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Snegler bruker strømmen for å komme seg raskt rundt i akvariet, så dette er ikke unormalt. Men om de gjør det hele tiden, så burde du sjekke nivåene i vannet, og justere etter behov. Du finner sneglen i databasen til akvaforum. Endret 19. september 2008 av Dragen Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hvorfor går folk på denne løgnen om salt i ferskvannakvarier? Så lenge det finnes dyrebutikkansatte som enten ikke har peil (hint: scalare i 60 liter) eller bare prøver å loppe deg for penger. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Joda, men det er litt forskjell(?) på fisk i feil akvarium og salt i ferskvann. Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvorfor går folk på denne løgnen om salt i ferskvannakvarier? Det er ikke ment noe sånt noe som Gh og Ph salt vell? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Noen som vet hvor billig unna man kan slippe unna for et Nano Reef?(Lite saltvannsakvarium) Lenke til kommentar
Fitness_babe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har et Eheim 260 liters low tech plantekar:) Med scalarer, fembåndsbarber, L066 og knurremaller +++ Og en 60 liter oppdrettsakvarium med ancitrus og 3 10 litere med kampfisk:) Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) En fisketype jeg er fornøyd med er Palettciclider. Kjøpte et par på høsten som trives og har vært flinke foreldre i motsetning til Scalarene mine. (hunnen er øverst og hannen er nederst på bilde) Endret 5. april 2009 av Spartan Lenke til kommentar
StoryOfTheYear Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hvorfor går folk på denne løgnen om salt i ferskvannakvarier? Det er noen få fisker som lever i Brakkvann. Jeg kan ikke nevne noen, men vet at det er noen få fisker som skal ha det. Derfor skal det da være LITT salt i vannet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå