Gå til innhold

Noen med akvarium har inne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Har hatt fisker i maange år. Nå har jeg ei lita pause.

Hadde et 63 l med EN Scalare i en lang periode. Fikk litt mat, og dårlig med vannbytte stakkars. Han levde utrolig nok da jeg flyttet og skaffet meg et 110L. Hadde han i mange år. Overlevde også at han satt fast i 'tønna' og jeg måtte trykke han ut med håven. Lå å fløt i to dager :!:

Furius så veldig ensom ut. Bestemte meg for å kjøpe en kjæreste til han. Pina meg var det ikke ei jente og de la egg etter TO uker !! Snakk om å være i en desperat :!: (for de som ikke vet det en vanskelig fisk å få egg fra, og de danner sjeldent par så gamle) Ble sjeldent noe av det da de spiste opp eggene hele tiden :roll: Dessverre så døde de. tror det ble sykdom i karet :/

Her er furius og svarta. Nesten så jeg savner de to fiskene. Morsomt å se parringleken de hadde..

svarta1.JPGtrooot.JPG

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Fikk litt mat, og dårlig med vannbytte stakkars. Han levde utrolig nok da jeg flyttet og skaffet meg et 110L. Hadde han i mange år. Overlevde også at han satt fast i 'tønna' og jeg måtte trykke han ut med håven. Lå å fløt i to dager :!:

Furius så veldig ensom ut. Bestemte meg for å kjøpe en kjæreste til han. Pina meg var det ikke ei jente og de la egg etter TO uker !!

 

:!:

 

Beklager.

Lenke til kommentar

Jeg har et Juel Rio 180L og et Resun 64L.

Innhold i 180L:

3 Slørhale

2 Blå Gurami

2 Gull Gurami

2 Sverddrage

2 Black Molly

1 Hvit Molly

1 Sølvhai

1 Scalare

1 Rødfinnet Labeo

9 Neon Tetra

2 Kampfisk

5 Øksefisk

2 Kuli(!)

1 Ancistrus

1 Reke

2 Corydoras(!)

x antall Eplesnegler

 

Innhold 64L:

X antall Guppy

X antall platy

X antall baby Eplesnegler

7 baby ancistrus

Lenke til kommentar
Det er faktisk ikke så ille da flesteparten er små også er det en del som holder seg på bunnen.Det er fin balanse mellom toppsjikt,mellomsjikt og bunnsjikt.

 

Det ser fullere ut i 64L med guppy og platy selv om de ikke er så mange..

Ta bilde, da. Jeg ble nysgjerrig. :)

 

 

 

Mushi: :!:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Eg kjøpte start pakke i går, har ikkje litt peiling på dette men trur eg skal klare det med den boka som eg fekk med. Angrer ekstremt på at eg ikkje kjøpte noko meir enn ei rot med noko planter på til å ha i det, så det blir sikkert ein tur i morgon for å kjøpe noko stuff.

 

Men ein ting eg lurer på, ho i butikken sa at eg kunne putte fiskene oppi etter ei veke vist eg brukte eit stoff som eg fekk med og i den boka som eg fekk med står det etter 2 veker, kva skal eg tru på? Stoffet heiter noko med nitridac, skulle vist få bortgang på bakteriene, skulle ha 5ml i det kvar dag i ei veke står det pakken.

 

60l - Bare elsker bakgrunnen.

post-96672-1221837402_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Enig med toalett. Du trenger ingen midler, de er funnet opp for å loppe deg for penger. Du trenger ikke salt heller. La pumpa gå og kjøp fler planter. Den største nitritt-toppen (gift for fisken) kommer rundt to uker etter det er startet opp. Ett to uker kan du putte oppi litt og litt fisk. Start med bunnfisk. Ser ut som et ganske lite akvarie, så hold deg til fisker som forblir små. Du kan somregel ikke stolepå hva dyrebutikker gir deg råd om så sånt må sjekkes opp selv. Dra til butikken og skriv ned navnet på fiskene du synes er fine. Så kan du søke dem opp på http://akvaforum.no/fishbase.cfm hvor det står mye info og hva fisken trenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...