Gå til innhold

Noen med akvarium har inne?


Anbefalte innlegg

Hakke peiling på hva den heter :p

Kaller den bunnsnuser fordi den har hår på nesen som den sammen med halen bruker til å virvle opp skitt fra bunnen, slik at den for mat + at det faktisk går inn i filteret til pumpa, slik at akvariumet blir renset :)

Den er grå/svart i tigerstriper, men hva den heter, vet jeg ikke.

 

Vel, den ene guppien jeg skrev om, klarte å få presset ut over 20 unger :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har også akvarium..

Har 3 stykker 380 l, 68 l, og 18 l.

 

I 380l har jeg kuhlii-ål, albino pansermaller, sjokolademaller, pleco, ancistrus SP, Amanoreker og slørhaler, hadde en red crystal reke, men tror den er død :cry:

 

I 68l har jeg pleco, ancistrus SP og ca 50 guppyer (3 voksne resten yngel)

 

i 18l har jeg mine to platy og en liten ancistrus Sp.

 

 

Fine fiskene :green:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå fått 900 vild guppyer oppi en 400 liter, sammen med Gullsøm... Det er litt av et syn for å si det mildt. :D

Skal prøve å få tatt et bilde i løpet av kvelden.

post-74266-1172430500_thumb.jpg

 

Edit: Ettersom de kommer direkte fra Columbia, så var det flere døde, så vi kan runde det til at jeg satte ut 800 stk. Så jeg vet ikke hvor mange Gullsømmen har spist til nå.

Endret av T_Trosten
Lenke til kommentar
Hakke peiling på hva den heter :p

Kaller den bunnsnuser fordi den har hår på nesen som den sammen med halen bruker til å virvle opp skitt fra bunnen, slik at den for mat + at det faktisk går inn i filteret til pumpa, slik at akvariumet blir renset :)

Den er grå/svart i tigerstriper, men hva den heter, vet jeg ikke.

 

7711118[/snapback]

 

 

Bunnsnuser? En eller annen pansermalle sikkert.

 

Har selv et 350 liters akvarium som er satt opp som et typisk selskapsakvarium med dertil egnede fisker.

 

Har store planer for akvariet, kunne godt tenkt med en sør-amerika biotop, men tror aldri at jeg får rotet meg til å gjennomføre det.

Lenke til kommentar

Hadde akvarium før, men etter uttalelige uhell måtte jeg gi opp. Fikk sprekk i glasset to ganger i tillegg til sykdom, enda jeg renset akvariumet hver uke. De gadd heller aldri lage barn heller, utakknemlige var de :devil:

 

Neida :p

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Hadde akvarium før, men etter uttalelige uhell måtte jeg gi opp. Fikk sprekk i glasset to ganger i tillegg til sykdom, enda jeg renset akvariumet hver uke. De gadd heller aldri lage barn heller, utakknemlige var de :devil:

 

Neida :p

8056527[/snapback]

 

Hva mener du med renset hver uke? Kanskje nettopp det at du var litt hyppig der gjorde at du fikk sykdom i karet?

Noe vannbytte en gang i uka, rensing av filter kun når vanngjennomstrømming er er betydelig redusert er tips for "rengjøring".

 

Andre tips for de som skal ha avarium for første gang er å gå for så stort kar som mulig. Jo større karet er, jo lettere er det å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar

Skal vi se...

 

Øverst har du 3 texas ciklider og en liten gullsøm.

På det andre bildet er det en Heros, lurer på om det kanskje kan være efasciatus?

Så har du en større gullsøm på neste bilde. Er han gammel egentlig? Hvor mye forer du de?

Så har du en Heros til, som jeg også tror at er en efasciatus, hvis det ikke kan være en Sp. Rotkeil?

 

Hvor mange kar har du, hvor store er de?

 

Thomas

Lenke til kommentar
Skal vi se...

 

Øverst har du 3 texas ciklider og en liten gullsøm.

På det andre bildet er det en Heros, lurer på om det kanskje kan være efasciatus?

Så har du en større gullsøm på neste bilde. Er han gammel egentlig? Hvor mye forer du de?

Så har du en Heros til, som jeg også tror at er en efasciatus, hvis det ikke kan være en Sp. Rotkeil?

 

Hvor mange kar har du, hvor store er de?

 

Thomas

8130724[/snapback]

 

 

Jeg har bare ett kar.

Det er på ca 400 l

Hvor gamle fiskene er vet jeg ikke. Jeg kjøpte alle fiskene i desember.

 

De på bilde nr 2 og 4 (2 stk like) er ca 20 cm lange.

Lenke til kommentar
Hakke peiling på hva den heter :p

Kaller den bunnsnuser fordi den har hår på nesen som den sammen med halen bruker til å virvle opp skitt fra bunnen, slik at den for mat + at det faktisk går inn i filteret til pumpa, slik at akvariumet blir renset :)

Den er grå/svart i tigerstriper, men hva den heter, vet jeg ikke.

 

Vel, den ene guppien jeg skrev om, klarte å få presset ut over 20 unger  :dontgetit:

7711118[/snapback]

Praktbotia? :) aka. chromobotia macracanthus? Bilder her eller her

 

EDIT: leste litt nøyrere det du skrev. Nå ble jeg usikker. :blush:

EDIT2: men det er veldig få fisker som kan ligge på rygg.

 

Jeg har ett akvarium. Ønsker meg/må ha ett til fordi jeg har 5 små zebracichlider som snart blir store. Og da er det ikke så bra med andre fisker, og ikke stort akvarium. :no:

Endret av Kibs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...