Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva en forsikring dekker

Ekko

Anbefalte innlegg

I forsikringen min omtales skade på reisegods på denne måten:

Reisegods   

Dekker skade på og tap av personlig reisegods ved for eksempel tyveri, ran og skadeverk

Jeg hadde et videokamera med i juleebesøk. Kameraet stod på en hylle og noen unger i familien greide å velte hyllen under lek og smelle kameraet i bakken.

Uten at man trenger å vurdere min konkrete sak og komme med et utsagn om den (jeg må jo høre med forsikringsselskapet), hva dekkes egentlig av "skadeverk".

Jeg regner med at om kameraet hadde blitt skadet av en komplett fremmed som gjorde dette med hensikt ville forsikringen dekke det. Men da hadde det gjerne i samme slengen forelagt en anmeldelse dersom ikke personen var villig til å gjøre opp for seg.

Men i denne sammenheng er det jo ikke aktuelt å anmelde noen, samtidig som ingen kan "klandres" for det som skjedde. Er det slike tilfeller disse "uflaks"-forsikringene trår inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle vel tro at dette kan ordnes med forsikringen. En egenandel må en nok betale+++. Mulig forsikringen vurderer tilfellet etter skjønn og dekker noe av tapet.

7623891[/snapback]

Ringte og hørte, alltid like spennende hva de kommer til å si. Men de var helt klar på at dette var dekket av reiseforsikringen, ingen problem, bare å få det reparert. Har forresten ingen egenandel på den forsikringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...